Menunggu malam tiba , setelah dijanjikan oleh Caiser untuk mengajak Kayla dinner bersamanya di sebuah restoran milik Caiser. Caiser menjemput Kayla dihadapan rumahnya.
"Hai my sweety girl"Caiser menyapa Kayla dengan panggilan yang manis.
"Hai Caiser !!"Kayla membalas sapaan Caiser.
Caiser keluar dari tempat mengemudi dan pergi kearah Kayla untuk membuka pintu tempat penumpang.
"sila masuk Princess"Caiser pelawa Kayla untuk masuk setelah Caiser membuka pintu untuknya.
Setelah sampai disebuah restoran yang dimiliki oleh jejaka itu. Mereka berdua memasuki restoran dan pergi ke vip room yang di booking khas oleh Caiser.
Caiser menarik kerusi dan membiarkan gadis cantik jelita itu duduk di kerusi yang ditariknya.
"Thankyou Caiser"Kayla memuji dengan tindakan jejaka tampan itu.
"My Pleasure Princess"jawab Caiser dengan senyuman yang manis.
Beberapa minit berlalu , waiter mendatangi mereka untuk mendapatkan pesan makanan yang mereka inginkan.
Waiter memberi sekeping menu untuk mereka pesan.
"Give me grill chicken pasta , and my pretty wife ? , urm saya nak aglio olio chicken pasta" Caiser dan Kayla siap memesan pesanan mereka kepada waiter yang dihadapan mereka. Muka Kayla merah padam setelah mendengar apa yang dikatakan oleh Caiser.
Pesanan mereka sudah siap dihidangkan dan letak diatas meja mereka.
Sebuah lagu dimainkan untuk mereka yang di request oleh pemiliknya.
Mereka memakan makanan yang dipesan oleh mereka berdua dan siap dihidangkan dihadapan mata mereka sambil mendengarkan sebuah lagu dimainkan untuk mereka berdua.
"urm Caiser do you have girlfriend ?"tanya Kayla kepada Caiser
"...."Caiser mendiamkan diri setelah mendengar apa yang ditanya oleh Kayla.
Kayla menunggu jawapan dari soalan yang ditanya kepada Caiser.
"No , i dont have any girlfriend. dan aku nak kahwin dengan kau my dear"Caiser menjawab soalan itu dengan memandang muka Kayla dengan serius. Muka Kayla merah padam apabila soalan yang ditujukannya kepada Caiser sudah terjawab.
"ohh takde girlfriend...HAH ? WAIT ? a-awak nak k-kahwin dengan saya !!"Seketika Kayla blur dan terkejut setelah ia mendengar jawaban Caiser untuk dirinya.
"Yes aku nak kahwin dengan kau , You are the only one who has taken my heart"jawab Caiser dengan tenang dan mengukir senyuman untuk gadis dihadapannya.
"OH MY GOD !!"bisik hati Kayla setelah mendengar dari mulut Caiser.
Caiser mengeluarkan sebuah kotak cincin berwarna putih dan diletakkan atas meja.
Kayla terkejut apabila tangan Caiser meletakkan sesuatu diatas meja makan mereka.
"do you want to be my wife and be the mother of my child ?"tanya Caiser kepada Kayla setelah mengambil cincin dari sebuah kotak yang Caiser keluarkan dari poketnya.
Kayla masih terkejut dengan kelakuan Caiser dihadapan matanya.
"YES , I WANNA BE YOUR WIFE !!"Kayla dengan pantas menjawab soalan dari Caiser dengan penuh kegirangan dan air matanya membasahi untuk pertama kali dilamar seperti itu. Caiser menyarungkan cincin dengan design diamond yang mahal itu kepada jari manis Kayla.
YOU ARE READING
His Mysterious Habit [OG]
Mystery / Thriller"Aku tahu kau dalang disebalik pembunuhan ni" ujar Kayla "Hahahaha , kau tiada bukti untuk mengatakan yang aku dalang disebalik pembunuhan ni kayla !!" bengis seorang remaja perempuan berketurunan campur jerman malaysia itu , rasa ingin tahu kelanju...