Bab 4

26 3 0
                                    

Kring Kring , jam menunjukkan 1.50 petang dan itu menandakan waktu persekolahan mereka dah tamat.

"Kayla , petang nanti aku nak datang rumah kau nak lepak hehe" tanya Aireen kepada Kayla.

"ye datang lah kau selalu dialu alu kan untuk datang ke rumah aku"Kayla membalas pertanyaan Aireen.

"Yeayyy macam ni lah kawan baik dunia akhirat aku muah sayang kau"Aireen senyum kegirangan melihat reaksi kawan baiknya itu Kayla.

Kayla tiba di rumahnya yang mewah dan cantik itu , Kayla terus menaiki tangga dan memasuki biliknya sendiri , Kayla memulai menanggalkan pakaian sekolahnya dan skirt sekolahnya untuk membersihkan dirinya di dalam bilik air.

Kayla sudah siap membersihkan dirinya , dan memakai pakaian t shirt berwarna biru gelap dan seluar track berwarna hitam.

Ting Tong , Kayla mendengar suara orang menekan bell dirumahnya itu.

Kayla membukakan pintu untuk melihat siapa yang datang ke rumahnya.

"KAYLA !!" Aireen menjerit memanggil nama gadis cantik jelita itu.

"ish kau ni boleh tak jangan menjerit macam orang kena rasuk ?" Kayla menyuruh kawan baiknya untuk tidak menjerit luar rumahnya.

"ek eleh tu pun nak marah , kau kan kawan baik aku mesti aku kena jerit macam tu" Aireen membalas pertanyaan Kayla.

"dah masuk tercegat apa kau dekat luar ?" ujar Kayla kepada Aireen.

"HEHEHE okey okey aku masuk eh"Aireen menjawab dengan penuh senyum.

Di sebuah gudang yang lama terbengkalai , jejaka rambut berwarna blonde itu tengah mencucuhkan sebatang rokok untuk di sedutnya.

"haish kenapa planning ni dah kantoi bangsat betul" marah jejaka itu dengan penuh persoalannya.

"kita buat planning baru , kali ni jangan sampai kantoi , kalau tak kau yang akan aku bunuh"ujar jejaka berambut hitam ia adalah Denny Fritz.

Di rumahnya Kayla , Kayla dan Aireen tengah berbual apa yang tengah berlaku di sekolah mereka itu.

"weh siapa yang rancang pembunuhan ni ?" Aireen bertanya kepada Kayla.

"nanti aku suruh uncle aku siasat perkara ni"Kayla menjawab dengan penuh tenang.

"weh aku dah dapat contact budak baru tu , nak ajak dia datang sini tak ?" Aireen bertanya kepada Kayla.

"kalau kau nak ajak dia , ajak lah aku okey je" Kayla menjawab pertanyaan kawan baiknya.

"okey thankyou jap aku call"Aireen menelefon nombor gadis kacukan Italy Malaysia itu.

Ting Tong , Aireen bangun dari tempat duduknya dan menuju pintu rumah kawannya Kayla.

"Hai Ellysha , mari lah masuk , lepak dengan kita orang" Aireen mempelawa Ellysha itu masuk ke rumah Kayla.

"Hai korang , okey !! , saya masuk eh"Ellysha jawab dengan senyuman yang manis itu.

"korang nak air apa aku tolong buatkan"Kayla bertanya kepada dua orang rakannya.

"aku nak orange juice !!"Aireen menjawab dulu pertanyaan Kayla.

"saya nak orange juice jugak lah"Ellysha menjawab sama seperti Aireen.

"Assalamualaikum , i'm home !!"Puan Faridah memberi salam di rumahnya

"eh mama ? bukan ke mama pergi New york ?"jawab Kayla kepada mamanya.

"mama ambik adik awak dekat sana , adik-adik awak kan suka duduk dengan uncle mereka.

"hai kakak !!" Kayden adik lelaki kepada Kayla yang berumur 4 tahun manakala Kisya kembar kepada Kayden.

"hai adik adik kakak !!" Kayla membalas sapaan adik kembar nya.

best ke duduk dengan uncle dekat New york ?" Kayla bertanya kepada adik kembarnya.

"BEST !!" adik kembarnya Kayla menjawab dengan penuh kegirangan.

Keesokkan harinya , di sebuah gudang yang lama ditinggalkan.

"aku nak target Kayla Qish Sofea !!"ujar Denny Fritz.

"langkah mayat aku dulu bangsat"jawab jejaka berambut blonde ia adalah Caiser Daniel.

"heh kau dah tertarik dengan perempuan ni ke ?"tanya Denny kepada Caiser.

"kenapa kau buat aku semakin tertarik dengan kau Kayla"Caiser pertanyakan isi hatinya.

Hai guys , interested dengan watak Caiser dengan Kayla ? apa kesudahannya ? adakah cinta mereka berputik untuk kali pertama ? jangan lupa vote guys untuk bab seterusnya !! love you all❤️

His Mysterious Habit [OG]Where stories live. Discover now