"JU Kimya başkanı Jo Il-do'nun mahkemesi bugün."
"Fabrikanın zehirli kimyasalları arıtma yapmadan nehre boşalttığı hakkındaki şikayetler doğru mu?
Myeongdong semtinde bulunan düşük nüfuslu kasabanın sakinlerinden şimdiye kadar 11'i hayatını kaybetmiş, 13 kişi ise yoğun bakımdaydı. Ölüm ve yoğun bakımda bulunan hastaların sağlık raporlarındaki nedenlerin geçenlerde basına duyurulmasıyla hepsinin ortak yönünün zehirlenme olması okları fabrika sahibine çevirdi.
Son günlerde hasta ve ölü yakınlarının, fabrikalar önündeki protestoları devam ederken dava halk tarafından da oldukça ilgi topladı.
Gözler 16.00'da yapılacak duruşmada."
Güncel haberin merkezi SNB,
Muhabir Choi Soobin
☆๋࣭ ⭑
"Savcılık, lütfen başlayın."
Yargıcın sözleriyle ayağa kalktım. Yavaş ama kendinden emin adımlarımla yargıç kürsüsünün önüne geldiğimde saygıyla eğildim. Arkamı döndüğümde sonucu merakla bekleyen davacılar ve izleyicileri de selamladığımda sanıkla göz göze geldik. Gözlerindeki küçümseme ve buradan rahatça çıkacağını düşündüğünü yansıtan gülümsemesi dişlerimi sıkmamı sağlarken derin bir nefes aldım.
Arkamı dönerek tekrardan yargıca baktığımda aynı zamanda farkına varamadan kumandayı sıkan ellerimi serbest bırakarak tuşa bastım. Hazırladığım belgeler ekrana yansırken ciğerlerimi dolduran nefesi verdiğim gibi sözlerime başladım:
"Chungmu-ro kasabası... Nüfusu, elli iki. Sakinlerin ortalama yaşı altmış sekiz. Bu kasabada yaşayanlardan on biri hayatını kaybetti, yirmi üçü hala yoğun bakımda. On iki kişi ise taburcu oldu fakat ciddi solunum ve sinir bozuklukları dahil birçok uzun vadeli etkilere maruz kaldılar...
Maalesef ki bu sayıların içerisine katılmayan bir kurban daha bulunmakta: vefat edenlerden biri olan küçük çocuğun büyükannesi.
Ailesini, doğumundan iki ay sonra bir trafik kazasında kaybeden küçük çocuğun velayetini almış, senelerdir de bu kasabada beraber yaşamaktaydılar. Fakat küçük çocuğun ölümünden sonra sevgili torununu kaybeden büyükanne intihar ederek kendi canına kıydı.
Bu trajedinin sorumlusu ise kasabadan 5km uzaklıkta bulunan JU Kimya fabrikasının sahibi Jo Il Do-shi'dir.
Nehirden alınan örneklere baktığınızda içime uygun olmayan bir düzeyde kimyasal içerdiğini görebilmektesiniz.
Ne yazık ki kasaba sakinleri nehir suyunu içmek, yıkanmak ve çiftçilikte kullanıyordu...
Sayın Yargıç, bu davadan sorumlu savcı olarak sanığın kasten ihmali davranışla adam öldürme suçunu işlemiş olduğunu savunmaktayım."
Sözlerimin bitmesiyle eğilerek yeniden yerime geçtim. Mahkeme salonundan yükselen seslerin yargıç tarafından susturulmasıyla söz sanığın avukatına verildi.
"Sayın Yargıç, savcılık sanığı cinayetle suçladı fakat lütfen şuna bakın...Resimlerde fabrikanın arkasındaki tepede kurulmuş setin büyük bir kısmının çökmüş ve atık su arıtma tesislerinin zarar görmüş olduğu görülüyor."
Bana dönüp tek eliyle beni göstererek rahat bir biçimde, gözlerime bakarak devam etti:
"Savcı Bey, bildiğim kadarıyla setin bakımı hükümetin sorumluluğundadır. Yanılıyorsam, düzeltin lütfen."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
starry night | taegyu
Fanfictionsayfalarının mührü yeni açılmış, eski bir hikaye... !'tamamıyla kurgudur, gerçekle özdeşleşmemektedir. ship değil! 11.11.23 for my elysian all rights reversed