Zo als gewoonlijk werd ik wakker door het geluid van mijn wekker. Ik wreef in mijn ogen en met moeite sleepte ik mezelf uit bed. Ik liep naar de badkamer en na 15minuten stapte ik snel uit de douch. Nog steeds half slapend liep ik naar mijn inloop kast.
Na nog een keer gegaapt te hebben koos ik mijn kleren voor vandaag eindelijk uit.
Een witte polo truitje en een donkere skinny jeans met scheurtjes op de knieën. Terwijl ik mijn haar deed kwam Amine m'n kamer binnen. Ooit gehoord van kloppen? "Stil stil eh bolle wou kijken of je nog sliep , geluk heb je anders weet je ik gooi water over je heen'.
En zo liep Amine weer uit mijn kamer.
Ik spoot wat parfum op en maakte mijn tas klaar voor school. Langzaam liep ik naar beneden. Aangekomen in de keuken maakte ik snel een tosti en werkte die naar binnen. Ik dronk nog snel een glas water en keek op mijn telefoon.
Shit over 10 minuten begint de les. Zo snel als ik kon maakte ik eten voor Amine klaar. Amine naar beneden, snel over tien minuten moet ik naar school! Na dat ik geen antwoord kreeg liep ik naar de gang. Ik ga! Eten staat klaar brulde ik en deed mn Canada goose en witte royaums aan. Ik pakte de sleutels van mn rode vespa en reed weg.
Tfoe 1e les uur haal ik niet meer, jammer. Ik belde Amira op en reed ondertussen door. "Ewa waar blijf je a stinkwijf?". Luister ik ben te laat regel smoes voor me ben er over 2o minuten ofzo. Ze zuchtte en hing op. Onder weg naar school stopte ik voor een stoplicht zo als dat hoort volgens de verkeersregels.
From nowhere stopte er een groepje jongens langs me en keken me aardig verlekkerd aan. Ik wilde net mijn telefoon erbij pakken maar op dat moment ging het licht van de stoplicht naar groen. Op een snelle tempo reed ik weg.
Na een tijdje krijg ik zwaar een gevoel dat ze me aan het achtervolgen waren maar ik liet niks merken. Als of ze mijn gedachtes kunnen lezen kwam een van hun langs me rijden.
Een gespierde jonge ik schat Marokkaans met bruine ogen en een "al zeg ik het zelf" een mooie opscheertje en een real madrid trainingspak reed langs me met achter hem een vriend die ik niet zo goed kon zien omdat ik me ze3ma richte op de weg.
"Ewa waar gaat deze mooierd heen" Lachte de jongen die voorop zat, ik negeerde hem en richte me op de weg hij kwam nog dichter bij en ik begin me nu echt te irriteren.
Hallo kan het nog dichter bij heb je überhaupt wel leren rijden is geen Marokko hier he. zei ik geïrriteerd.
" Waauw deze chickie is beetje high class"zei hij lachend. Nee je bent gewoon te laag voor mijn niveau. Ik maakte vaart en reed hard weg.
Zijn vrienden lachten hem vervolgens nog eens hard uit. Tragisch. Really ik moet dit aan Amira vertellen.
~~Later op de dag
De lessen zijn bijna voorbij. Ik heb nog een lesuur en dan ben ik eindelijk uit, ik zat een beetje te suffen tot de bel ging en raapte mijn spullen op. Eindelijk pauze, Amira liep naar me toe en we begonnen weer te praten over van alles en nog wat.
We namem plaats op onze vaste plaats buiten en ik herinnerde me weer wat er s'ochtends was gebeurd. AMRIA IK MOET JE WAT VERTELLEN lachte ik hard "VERTEL EH DIKKE SNEL" ik zag gelijk dat ze ongeduldig werd dus ik begon te vertellen.
Midden in mn verhaal stopte ik en mn mond viel open van verbazing. Owh shit fluisterde ik, "Liya watt is er" vroeg Amira ongeduldig "ga nou verder Liya" Amira draai je zo meteen on op vallend om en kijk naar de groepje jongens die zn scooters parkeren bij die van ons siste ik naar haar toe.
Amira draaide zoals gewoonlijk gelijk én opvallend om en draaide weer terug. "Wat is daar mee?" Oh my god Amira je bent zo dom?, die jonge in die roze Real trainingspak is de jonge van mn verhaal van net!
ik wist dat hij me bekend voor kwam oh shitt! "NEE LIYA DAT MEEN JE NIET". Jawell sukkel ik ga toch niks uit mn duim zitten zuigen. Ik probeerde hem onopvallend aan te kijken maar onze blikken kruisden en hij begon te lachen.
Ik probeerde me achter Amira te schuilen maar de jongen liep al deze kant op.
Amira niks laten merken hij komt er aan "Liya alsjeblieft gedraag je normaal en zet hem niet gelijk voorschut ofzo je kent hem niet wie weet is hij gekke pyschopaat ofzo".
Kan me niks schelen. "Hallo dames". Ik keek hem met opgetrokken wenkbrauwen aan en Amira deed als of ze op haar telefoon zat en hem niet hoorde.
Wat moet je? De woorden van mijn moeder schoten me binnen "houd je waarde Liya wees niet als die meisjes van tegenwoordig die jongens van nu zijn helemaal de weg kwijt vertrouw ze nooit". En dat doe ik ook, ik vertrouw er geen een.
" ik houd wel van pittige meisjes als jij hoor" knipoogde hij. ik stond dreigend op waardoor mn stoel naar achtere vloog en hard op de grond viel. Door het geluid trokken we aandacht en iedereen die dus buiten stond keek ons aan. "Liya kom alsjeblieft mee ". Amira keek me geschrokken aan. "ik emh moet die kant op" zei ze. Ze trok me mee.
Ga ergens anders aandacht zoeken voor dat je in het zieken huis beland. siste ik hem nog toe maar Amira trok me mee naar binnen. Net toen we naar de wc's wilden lopen ging de bel,
"na school gaan we stad oke?" vroeg Amira, "dan hebben we het er nog over ik wacht bij de stalling op je "
Oke habiba tot dan zei ik en liep naar mn les gelukkig is het vrijdag vandaag. In de les was mijn gedachte er totaal niet bij. Ik dacht aan die jongen, hij gaf me zo een stress niet normaal. Als Amine hier achterkomt breekt hij al zijn botten, niet dat ik dat erg had gevonden maar oke.
Eindelijk school is uit dus ik legde snel paar boeken in mijn kluis en liep vervolgens naar de stalling. Ik wachtte ongeduldig op Amira. gelukkig was ze er snel want als ik die illegale Marokkaanse berg geit tegen kwam sloeg ik hem zonder pardon echt inelkaar.
We stapte op onze vespa's richting het centrum. Ik en Amira kwamen onze favo restaurant binnen en bestelde allebei een portie kipnuggets en een redbull.
"Wollah hé Liya als mn broer er achter komt dat ze ons lastig vallen dan klaar ik zweer ik kom het huis niet meer uit en de laatste tijden is hij al zo gestrest". Komt goed babe maak je geen zorgen dan leg ik Anouar gewoon het probleem uit en ewa wie weet komt het eindelijk weer goed tussen onze broers.
"InshAllah habiba ik hoop het echt het was zo veel beter vroeger.."
Ja Amine en Anouar waren vroeger beste vrienden tot dat de twee sukkels verliefd raakten op de zelfde meisje. Achja het meisje viel voor Anouar en Anouar naaide mn broer voor dat meisje. Anyways ik en Amira houden ons er gewoon buiten.
Anouar is een mooie jongen hij heeft een mooie stijl en hem haren zijn gewoonweg perfect. Hij heeft mooie baardje en dan heb ik het nog niet over die mooie donker bruine ogen het trekt gewoon je aandacht zo mooi. Ma sha Allah.
Ik zie Anouar als een broer van me, nu nog steeds onlangs de omstandigheden praten we en doen we normaal tegen over elkaar er is niks veranderd tussen ons.
Het is in tussen wel uit met die meisje maar mn broer heeft na de actie van Anouar nooit meer met Hem gesproken.
"Liya we moeten gaan ik moet zo koken aangezien mn ouders voor een weekje naar Marokko zijn gegaan kom je naar mij?". Nee schat moet nog langs thuis ben echt kapot we spreken morgen af goed?
Eindelijk thuis liet ik me vallen in bed checkte mn telefoon en zette muziek op. Ik stond op en liep naar beneden. Ik moet ook gaan koken mean. Ik ga köfte maken, geleerd van een Turkse vriendin Dilara voor der bij maak ik gewoon friet lekker makkelijk. En een salade.
Net toen ik tafel wou gaan dekken kwam Amine binnen met Ammar. Ewa kom ete heb gekookt. MashAllah onze bolle heeft gekookt eh Ammar "Tuurlijk kan ze koken" verdedigde Ammar me ik stak mn tong uit naar Amine.
"lekker kinder achtig zusje" zei Amine en begon met eten. Na dat ik de tafel had op geruimd,de afwas had gedaan en de keuken weer schoon had gemaakt liep ik naar boven en pakte mijn laptop. Ik zette netflix aan en ging verder met the vampire diaries. Halverwege de de serie viel ik in een diepe slaap..
JE LEEST
Verwacht het onverwachte
RomanceDit is het verhaal van Liya een 19jarige Algerijns/Marokkaans meisje haar leven ging goed, goede band met je broer &familie, altijd het lachende meisje geweest wat wil je nog meer? tot dat d'r moeder overleed. Gelukkig had ze haar beste vriendin Ami...