"Ey". Hmm?, "zullen we gewoon kfc?". Serieus? "Ja". Ben je nu fucking serieus! "Moss ik zeg toch jaa ben je doof wella?". Met deze kleren? "Ja, mensen weten niet we komen gewoon van feest easy toch". Saffi rijd maar.
Ik heb niks meer van Enes gehoord merkte ik, zal er iets aan de hand zijn?. Snel pakte ik mijn telefoon en appte hem. Even later keer ik en zag dat hij me op blauw had laten staan huh?
"Moss we zijn er me maag schreeuwt om kip". We liepen naar binnen en het was aardig leeg hier. Ik bestelde gewoon een variety bucket en Hanae twee tower burger menu's met cola.
Ik nam mijn bestelling snel op en liep alvast naar boven. Snel zette ik het dienblad op een tafel in de hoek en pakte ik mijn telefoon. Ik belde Enes maar hij drukte me weg, na dat ik hem twee keer heb gebeld nam hij op.
Waar ben jij?!. "Met vrienden hoezo?". Ik hoorde harde muziek op de achtergrond. Je negeerde me op app? En daarna drukte je me weg? "Jo sorry". Wat jo sorry, deed ik hem met een mannen stem na. "Oeff Liya gewoon". Je laat heledag niks van je horen, en daarna doe je zo egoïstisch.
"Hoez.-" ik liet heb niet uitpraten en hing op. Kowed nu. Ik pakte een kippenpoot uit de bak en kluifte er boos aan, jood. Waar blijft die halve gare wijf? . Ik keek op me telefoon en niet eens een gemiste oproep van Enes.
Een kabaal van beneden liet me schrikken. "TFOEEE!". Hanane!? Snel rende ik op haar gescheld af. "WELKE KAULO KONJO HEEFT HIER SCHOON GEMAAKT WELKE".
"Als ik die mislukte neukfout voor me zie he wollah ik verloosss je nek kaulo zebi!". Ik rende nog sneller en keer over de reling waar ik haar op de helft van de trap lag liggen met een dienblad vol gemorst eten achter haar. Ze had maar zo een handicapte houding.
Ik rende naar d'r toe en ondertussen waren er een paar medewerkers om haar heen gaan staan. "Raak me niet aan kaulo lelijke wijf, je handen hebben aan die kaulo kip gezeten, of vet?, wat ik nu aan heb kost jou drie jaar werken dus beter raar je me niet aan".
Ja Hanae kan echt een bitch zijn als ze pijn heeft, ze heeft zelfs Amine bijna een keer aan het huilen gemaakt. No jokes.
Hanae! Zei ik half lachend en nep i shok. Zo iets zeg je toch niet!?. Ik focuste me op het meisje die haar nu half jankend aan keek, sorry schat zo bedoeld ze het echt niet, ze is gewoon zo als ze pijn heeft. Ze knikte en liep snel weg.
"Eh kaulo aap wat loop je weg wat? Beter help je me met deze shizzle of wil je dat ik je laat ontslaan?!". "Ik.. Ik wilde een bezem pakken" piepte het meisje. Meskina.
Hanae kom, ik trok haar op en veegde haar kleren netjes. "Zie je ergens vlek?". Noo. "Zeker?". Jaa. "100%". Hanae ja, si, evet, yes! "Oke abla".
Het meisje raapte het troep op en keek Hanae snel aan. "Kan ik nog iets voor je doen?" Fluisterde ze. "Ja zekers ik wil dat je me een nieuwe menu brengt zelfde als net, en dat je even uitzoekt wie het hier kaulo gedweild heeft en geen bordje heeft geplaatst.
Ze werd lijkbleek en keek mijn kant op, serieus ze was nog witten dan de tanden van Enes en die lijken wel jaren lang gebleekt.
"Ikk, ikk... Ik zou het niet .. Niet weten". Stotterde het meisje. "Saffi breng dan maar mijn menu's, en denk niet ik betaal ofzo neen komt van het huis". Ze knikte en liep snel weg.
Halverwege het eten hoorden we rumoerig geluid naar boven komen. Een grote groep jongens liepen de trap op en keken ons lang aan, het werd ook gelijk stiller.
"Wat kijken jullie kill, moeten jullie kip ofzo?". Hanae zwaaide geïrriteerd met een stukje kip die ze uit 'mijn' box jatte. "Nee maar zou wel stukje van jou willen mami". "Beter praat je je eigen language boy, veel beter voor jou".
Ze namen plaats tegen over ons en keken mij en Hanae aandachtig aan. Ik kluifde aan mijn stukje kip en keek ongeïnteresseerd naar mijn telefoon.
Fucking klootzak heeft me nog steeds niet gebeld. Net toen ik mijn telefoon uit zette belde Enes me op. Ik legde mijn telefoon neer en maakte mijn handen schoon. Moet ie maar wachten.
Hij belde me nog een keer en ik nam op. Wa?.
"Damn het kan praten!". Een knappe jongen in training's pak keek me aan. Ik keek weg en richte me op Enes.
"Schatje". Wat? "Hoezo ben je boos?". Wie zegt dat ik boos ben?. "Hoor ik tog". Waar ben je? "Thuis hoezo". Gewoon, ik ben eten doei. Ik hing op en gooide me telefoon boos op het dienblad.
"Whatsupp gril". Niks. "Ik zit vol man". Hanae keek op haar telefoon, "Beter gaan we voordat we niet meer leven". Ik dronk snel mijn cola op. Yallah.
We stonden op en ik bracht mijn dienblad naar de prullenbak. "Laat moe voelen dan". Ik draaide me om en je zag mijn haar een beetje in slowmotion mee gaan. Flawless.
Wil je touche? "Oeff kom mami". Ik pakte mijn dienblad en keek hem aan, een paar seconden later maakte de achterkant van het dienblad kennis met zijn voorhoofd. Een rode rondje met kfc in het midden liet een afdruk achter.
Doei papi. "Ey maar ze zei wel papi hé!?". Ik rolde met mijn ogen, jeee voorschut.
JE LEEST
Verwacht het onverwachte
RomanceDit is het verhaal van Liya een 19jarige Algerijns/Marokkaans meisje haar leven ging goed, goede band met je broer &familie, altijd het lachende meisje geweest wat wil je nog meer? tot dat d'r moeder overleed. Gelukkig had ze haar beste vriendin Ami...