13. Bölüm

467 29 1
                                    

Hayatımda seçtiğim hiçbir kararda pişman olmamıştım çünkü ben Allah'a güvenmiştim.

En iyi seçimimde arkadaşlarım olmuştu sanırım. İlk arkadaşım Canan'la Ebrar'dı. Mahallemize sonradan taşınmışlardı hatta ilk Canan taşınmıştı ilkokul zamanlarımda. Rukiye'ylede okulda tanışmıştık. Sena ise lisede dışlanıyordu ve bu durum canımı yakmıştı, dışlanmış biri olarak.

Sonrasında Yusuf. İlk ve son eşim. Babamdan sonra her şeyini birbir bildiğim kişi Yusuf'tu. Abim diyemiyorum, dilim varmıyor çünkü ben onu çok sonra tanıdım. Ama Yusuf benim çocukluk arkadaşım, abim, kardeşimdi.

En sevdiği renk küçükken kırmızıydı, şimdiyse siyahtı. En sevdiği kek hâlâ limonlu kekti. En sevdiği ibadet Kur'an okumaktı. En sevdiği sure Duha'ydı hatta bu sureyle alakalı Yusuf'la geçmişten kalan bir sohbetimiz vardı.

Geçmiş:

Göz yaşlarım hızla akarken akran zorbalığına uğramanın verdiği yükler vardı sırtımda ve yürüyecek halim yoktu. En yakınımda ki banka oturup ellerimle yüzümü kapattım ve ağlamaya devam ettim.

Akran zorbalığı nedir?

Akran zorbalığı, akran grubu içinde fiziksel, duygusal ya da sosyal biçimde zarar veren, tekrar tekrar yaşanan saldırgan davranış biçimi olarak tanımlanmaktadır. Okul ortamlarında sıkça karşılaşılan bir durumdur. Akran zorbalığını önlemek için farkındalık yaratmak, empati geliştirmek ve güvende hissettirmek önemlidir.

Herkesin bildiği tanım buydu, evet. Peki acısı, yükü?

Yaşamayan anlayamazdı. Dudaklarım hem soğuğun etkisiyle hem de hırsımın nedeniyle titriyordu.

"İyi ol, her şeye rağmen çünkü rabbim sana işaret veriyor?" Yusuf'un sesiyle biran duraksadım ama ellerimi yüzümden çekmedim.

"Ne işareti?" Diye sordum titreyen sesime inat.

"İmtihanlar boşuna yok ya! Çoğu insan imtihanları ağır geldiği için din bile değiştiriyor. Halbuki, Allah sevdiği kulunu imtihan eder, sabrına bakar." Sesi içtenlikli ve samimiydi.

"Bunları zaten biliyorum! Ama ağlamak istiyorum ve lütfen buna izin ver. Beni kimsenin böyle görmesini istemiyorum!" Dedim ağlamaklı sesimle.

"O zaman, Duha suresinde Rabbinin senin yanında olduğunu biliyorsundur." Dedi ve konuşmama izin vermeden Duha suresini okumaya başladı.

"Bismillahirrahmanirrahim.
1- Vedduha
2- Velleyli iza seca
3- Ma vedde'ake Rabbüke ve ma kala
4- Vel lel'ahıretü hayrün leke minel'ula
5- Ve lesevfe yu'tıyke rabbüke feterda
6- Elem yecidke yetiymen feava
7- Ve vecedeke dallen feheda
8-Ve vecedeke 'ailen feağna
9- Fammel yetiyme fela takher
10- Ve emmessaile fela tanher
11- Ve emma binı'meti rabbike fehaddis."

Sesindeki huzur...

"Anlamınıda okumalıyım sanırım."

"1- Andolsun kuşluk vaktine
2- Ve sakinleştiği zaman geceye ki,
3- Rabbin seni bırakmadı ve darılmadı.
4- Ahiret senin için dünyadan iyi olacaktır.
5- Rabbin sana verecek ve sen hoşnut olacaksın.
6- O seni yetim bulup da barındırmadı mu?
7- Seni yol bulmaz bulup yola iletmedi mi?
8- Seni yoksul bulup zengin etmedi mi?
9- Öyleyse sakın yetimi ezme.
10- Dilenciyide azarlama.
11- Fakat rabbinin nimetini anlat da anlat."

HelalimHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin