B.1

2.5K 144 100
                                    

TANITIM

Nam Şi; Akad imparatorluğunun babasından Sonraki en büyük Hakan'ı....

Sorgun Han;
Mezopotamya da hüküm süren Sümerler'i tek bir bayrak ve amaç altında birleştirmiş Bilge bir kraldı.

Sümerler Gök Tengri inancına sahip çeşitli inanışları benimsemiş bir halktı....

Bilinen en önemli inanış ise Altın Çağda hükmünü sürecek hükümdar hakkında olandı. Kim olduğu kutsal lahitlerde yazıyor oluşu ve hakkındaki çok az bilgi bir gizemdi.

Bu lahitteki kehanetin gerçekleşeceğini tüm Orta Asya ve Arap ülkelerindeki hükümdarlarda inanmaktaydı....

Lahitteki kehanet ne miydi?

Altın Çağda tüm dünyaya hükmedecek olan kralı doğuracak kişi hakkında bir hükümdür bu!

Buraya kadar herşey normal görünsede dönemde cinsellik tek bir cinsin birlikteliği ile sınırlı değildi. Bu aynı cinsten evliklerin saygı gördüğü bir çok krallığı evlilik ahdi ile birleştiren bir durumdu.....

Doğacak hükümdarı bir Erkek dünyaya getirecekti.... Doğuran, kadın gibi döllene bilen her ay döngüyü yaşayan bir erkek....

Herkesin peşinde olduğu o kutsal hazine bir erkekti....hakkındaki tek bilgi doğurgan oluşu ve bir kadını kıskandıracak güzelliğe sahip olmasıydı....

Sargun Han bu arayış için Saray'ında güzellikleri ile kadınları bile kıskandıracak erklerden oluşan bir harem kurmuştu....

Bu gelenek Mezopotamya daki tüm krallıklarda aynı harem kültürünün oluşmasına sebep olmuştu.... en yaygın ve kalabalık haremler; Arap ve Orta Asya ülkelerindeydi.

Savaşlarda ganimet olarak güzel yüzlü oğlanlar esir pazarlarında çok üst raişten alıcı buluyordu tüm haremler için...

Ayrıca Sümerler'de oğlunun doğurgan olduğunu bilip susmak suçtu. Cezası ölümdü...
Aynı şekilde güzel yüzlü oğlanlarını Saray'a vermek zorundalardı.

Lahit ve kehanet üstüne Gök Tengri'nin emri ve kralın emri eş değerdi. Halk bundan sadece onur duyuyor, genç erkekler Saray'a cariye olmak için yarışıyordu.

Nam Şi babasının bu takıntılı saplantısını ondan miras aldığında daha 15 yaşındaydı.

Sümerler ve Akad imparatorluğu gelecekteki tek söz sahibi hükümdarlık olmalıydı...Nam Şin bunun için ömrünü adamaya yemin etmişti.

Geçmiş

Sorgun Han: söyle bakalım kahin Gök Tengri bizim ve hanedanımız için kadere ne biçmiştir?

Kahin: Han'ım.... kimse kalmasın yalnızken diyi vericem sırrı sana....

Sorgun Han: çıkın dışarı hemen!

Kahin: Han'ım..... soyun Dünyaya hükmeder...
Kutsal çocuk senin soyundan zuhur eder! Gök Tengri kutsasın... lahitteki oğlan topraklarında nefes alıp vermekte....

Sorgun Han: Ne etmeli kahin? De hele Yok mu oğlanın alamet-i faikası....

Kahin: Han'ım oğlan güzellikte genç kızları geride bırakır, zerafeti ile büyüleyemeyeği Er yoktur cihanda...

Kahin: En büyük alamet.... döllenmek için Rahime sahiptir... her ay kanar Gök Tengri kutsamış... kutsal kasesini.....

Kahin: kimselere demeyesin arayışta diyar diyar gezesin, soyun Nam Şi... oğlan onun olacak sırrı bir ona diyesin.....

Altın ÇağHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin