Amber's POV
"Macam mana aku boleh dekat sini?Kau buat apa dengan aku Emmett???"
Aku menyelak sedikit selimut tebal.Badan aku tanpa seurat benang.Dalam kepala pelbagai perkara buruk difikirkan.
"Love..you're safe.Sorry aku tak ada baju untuk kau.Tunggu Lea datang bawakan baju kau ya"
Emmett mendekatkan dirinya pada katil.Aku menarik selimut hingga ke paras leher.
"Stay away from me Emmett.Kau nak apa sebenarnya?"
"Aku mahu kau love.Aku minta maaf.Aku tak patut biarkan kau.Aku..."
Aku menutup telinga dengan kedua dua belah tapak tangan.Entah apa muslihat lelaki itu.Berbaik dengan aku tiba tiba.
"Save it Emmett.Dah tak ada gunanya.Jangan rasa simpati dengan aku.Aku nak balik."
Aku menggerakkan badan ketengah katil.Terasa bisa seluruh badan.Berkerut kerut dahi menahan rasa sakit.
"Sayang nak balik mana?This is your home.Our castle."
Aku menjuihkan bibir.Terasa meluat dengan kata kata Emmett apatah lagi melihat dia tersengih sengih seperti kerang busuk.
"No.I dont want to live in this castle.This is your home.Not mine."
"Okay lets deco this castle so it will look more homie to you?"
Sakit kepala aku mendengar cadangan Emmett.Tak reti bahasa gamaknya.Aku cuma mahu pulang.Susah sangatke nak faham?
"No..I dont want to stay here.I dont want to stay with you!"
Jerkah aku kuat.Lelaki itu tidak punya perasaankah?Aku tengah marah sekarang ini dan dia boleh senyum je?
"Sayang dah janji takkan tinggalkan aku.Tak baik mungkir janji tau.I am promise lepas ni aku sediakan segalanya untuk kau.Aku usahakan tentang air, elektrik dan internet ya?"
Aku menarik rambut kuat.Emmett masih seperti tadi.Senyuman tidak lekang dari bibirnya.
"Siapa yang mungkiri janji Emmett?Kau dah lupa ke.Aku ingatkan semula.I, Count Emmett Dmitri reject you Amber Louis as my mate.I relinquish my claim as your mate and King."
Sindir aku.Hilang ingatan ke lelaki itu?
Muka Emmett kelihatan mendung.Dia meraup mukanya perlahan."Love..I made a huge mistake.Please forgive me.Seminggu sayang..aku menyesal sangat sangat.Aku tak boleh hidup tanpa kau Amber.Kau nyawa aku."
Emmett kembali mendekati aku.Aku kembali mengengsot menjauhi Emmett.Entah mengapa aku rasakan Emmett punya muslihat.
"Enough Emmett.Tak perlu kau berharap pada aku.I dont trust you anymore!Aku punya kehidupan sendiri.Kau pun sama.Jadi kita teruskan kehidupan masing masing.Kau tak perlukan aku.Buktinya?Begitu mudah kau putuskan segalanya.Itu maknanya kau sayangkan aku?I begged you like hell that time! Tapi apa yang aku dapat adalah sisi ngeri kau.I shouldnt come back to this castle.Tambahan lagi aku dah kotor Emmett.Kau tak jijik ke dengan aku?"
YOU ARE READING
THE VAMPIRE OATH
VampireEmmett Dmitri dibuang oleh bapanya King Vlad Dmitri kerana statusnya. Emmett didakwa bukan darah dagingnya.Emmett merupakan hasil curang Queen Celeste bersama Romanov iaitu panglima angkatan tentera kerajaan di bawah pemerintahan Dimitri ll. Emmett...