REJECT HER

36 2 0
                                    

Emmet POV

Aku membalik balikkan ayam di atas pemanggang.Tidak pernah terlintas dikepala bahawa aku akan memasak untuk manusia yang aku cinta, seumur hidup ini.Amber aku lihat sedang merakam segala aksi aku.Kadang dia ketawa.Kadang dia tersenyum.

Malam ini Amber masih bermalam di istana aku.Dalam keadaan dapur yang suram aku melihat wanita itu gembira.Nampak wanita itu boleh menerima keadaan kehidupan aku ketika ini.

Aku masih belum berterus terang perihal aku perlu menjadikan dia sebahagian dari aku dahulu sebelum kami berkahwin dan punya zuriat.Malah sejarah keluarga pun aku belum berkesempatan untuk memberitahu dia.

Masa ini kami saling memberi ruang di antara satu sama lain.Aku tidak mahu terlalu memaksa.Setiap kali kedudukan kami terlalu rapat aku berdoa agar hati ini kuat untuk mengawal nafsu yang bergelora.Aroma yang terbit dari badannya boleh membuatkan aku hilang pertimbangan tiba tiba.

Aku menoleh ke arah Amber semula.Dia mencubit isi ayam dan memberi si gagak hitam makan.Kadang kadang aku ketawa mendengar perbualan 2 mahluk itu.

'Kalau Amber nak tahu..Emmett ni kuat menyusu.Aunty terpaksa mencuri susu haiwan ternakan di perkampungan semata mata mahu susukan Emmett.Look how big is he.'

Amber menoleh ke arah aku dengan senyuman.Cerita cerita dari Aunty Mathilda menghiburkan dia.

"Wait...Emmett kalau dulu kau makan dan minum kenapa sekarang tidak?"

Aku berdehem seketika.Ayam panggang di angkat kemudian aku letak di atas pinggan.Aku menghampiri Amber dan si gagak hitam.

" Ermm Amber..I was born like a normal baby until my age 6 years old.It's normal for us.Dalam tempoh itu kami makan dan minum seperti manusia biasa.Selepas 6 tahun ciri ciri seorang drakula mula muncul dan aku punya keinginan untuk menikmati darah segar.Semenjak dari itu aku memburu haiwan yang menghampiri istana. "

Aku mendudukkan diri di sebelah Amber.Aku lihat dia merenung aku.Sudah pasti dibenaknya timbul beribu persoalan.

"Kau memang tinggal seorang diri?Where is your dad?Tadi kau cakap drakula ni boleh hidup hingga beratus tahun.What happened to your mom?"

Amber membelai kepala si gagak hitam yang kini berada di pangkuannya.Kadang kala si gagak mengerdipkan matanya.Tanda seronok dengan belaian Amber.

"She's dead my dad killed her"

Jawab aku perlahan.Setiap kali aku terkenang peristiwa itu, terasa amarah berbuku didada.Walaupun perkara itu telah lama berlalu aku tetap menyimpan dendam dihati.Aku telah bersumpah tidak akan sesekali memijak kaki di Bulgaria dan tidak akan kembali ke pangkuan keluarga buat selamanya.Aku juga berjanji tidak akan menceritakan perihal aku dibuang keluarga kepada Amber.

"What??"

Amber menayangkan riak terkejutnya.Ayam dipegangan tangannya jatuh semula ke dalam pinggan.

"Mmmay I know..why?"

"He thought my mother was cheated on him with human"

Mendatar suara aku pada pendengaran.

'Bran..calm down.We cannot scare our mate'

Tegur aku perlahan.Aku merasakan Bran mula menunjukkan emosinya.Setiap kali berbicara tentang kematian Queen Celeste,aku dan Bran sedikit beremosi.

Aku lihat Amber memandang aku takut takut.Perkara ini yang aku tidak mahu.Aku tidak mahu Amber merasa takut dengan diri aku.

"I..I am sorry I I shouldnt ask that"

Amber memandang ayam pada pinggan.Mungkin seleranya hilang apabila mendengar jawapan aku tadi.

THE VAMPIRE OATHWhere stories live. Discover now