Avelyn dan juga Seoyul gasak bergelak tawa sambil bergossip. Dia baru jer balik dari Jeju terus kena serbu dengan Seoyul dan juga Rey.
" Korng ni cuti-cuti tk g dating ke? " Avelyn menyiku perut Rey.
" Dating gn dia baik g dating gan buaya "
" Sampai hati awak. . . Orng secomel ini dikata nya buaya " Seoyul gelengkan kepalanya.
" Diam" buaya jngn ingt tk mengigit Eydhan " Gurau Avelyn dengan senyuman nakal nya tu.
" Heh! Nuna ni. . . Sampai jer telinga dia memang lain " Rey gelengkan kepalanya sambil sumbat buah Hallabong.
" Eh eh! Nuna ni. . . Tapi betul apa "
Seoyul dan juga Avelyn tayang wajah tersenyum sambil pandang sesama sendiri lalu mereka menaikan bulu kening.
Rey hanya pasrah jer melihat dua ekor tu.
Avelyn is a girl version of Seoyul.
Makalah Seoyul sebalik nya. Twins kata Erick nya." Nuna free tak? Jom. . Kita theme park. Jangan risau Rey belanja "
Rey tersedak buah oren itu.
" Ha ah, aku lah bank nye ye. . ." Rey tayang wajah malas nya.
Dua orang tayang wajah tersenyum seperti meminta izin.
" Ha ye lah! Jom. . . Alang" cuti kan " Rey pasrah.
" Kau tunggu kejap aku nk tukar baju "
" Pakai baju biru weyh sama dengan aku. . . Kita sedondon baru aesthetic " Kata Seoyul.
" Oh right! " Avelyn kenyit mata lalu dia masuk ke bilik nya.
" Erick hyung nk ajak tak? " Tanya Seoyul.
" Orng dh bersuami buat apa kau nk ajak "
" Ye tak ye jugk kan. . . Tapi nnti kalau saya dh kwin dngn awak, kita couple date dngn dorng nk? " Seoyul senyum.
" Biarlah impian kau jadi mimpi " Kata Rey sambil jeling Seoyul.
" Mimpi pun ada yg jadi kenyataan tau " Seoyul kenyit mata nya.
Rey geram. . . Ada jer yg nak menjawab nya.
⊹
⊹
⊹Avelyn dan juga Seoyul tergelak besar bila tiba-tiba, ice cream Erick mengalir keluar dari lubang hidung nya
Itu lah dari tadi kiki haha dorang sampai terjadi lah kejadian memalukan itu.
Erick? Avelyn yg ajak. Rey jugak yg pergi pick up dia tadi.
" Weh! Snap cepat" moment langka ini " Kata Avelyn cepat-cepat dia snap gambar adik nya tu.
Dua orang tu pun turut sama.
" Woi! Kasiani lah sejuk hidung aku " Erick lap hidung nya lalu dia buang ice cream, jijik dah nak makan nya.
" Oi jom naik disco pang pang tu " Ajak Avelyn lalu Seoyul terus angguk dia rangkul lengan Avelyn.
" Nak jugak! "
Erick pun turut sama rangkul lengan Seoyul. Tiga ketul itu pergi meninggalkan Rey.
" Hrm bagus " Rey pasrah, dari tadi kesana kesini naik tu naik ni. Rey rasa dah habis 90% tenaga nya.
Dia dah macam bapak bawak anak pergi main.
Masa main disco pang pang tiga orang tu lah yg monyet nya. Terkinja-kinja sana sini, Rey yg tiba-tiba ditarik masuk bercuba tahan Avelyn dan juga Seoyul di kiri kanan nya. Manakala Erick terpelanting sana sini.
YOU ARE READING
Buenos Días, Baby | Completed √
Romance⚠️BL STORY! ! Dikeranakan oleh hutang, Erick terpaksa berkahwin dengan seorang anak bongsu dari keluarga ternama, The Venezio Family. " 70 𝘑𝘶𝘵𝘢 𝘥𝘢𝘭𝘢𝘮 𝘮𝘢𝘴𝘢 𝘴𝘦𝘣𝘶𝘭𝘢𝘯?!!! "-𝗔𝗹𝗲𝗱𝗿𝗶𝗰𝗸 𝗞𝗶𝗺 " 𝘐𝘧 𝘺𝘰𝘶 𝘧𝘢𝘪𝘭𝘦𝘥 𝘺𝘰𝘶'𝘳...