★ 𝟐𝟖 ╎스물여덟

483 14 0
                                    




Thiago sempat peluk budak tu. Erick terduduk hampir terjatuh jantung dia. Takut baby kecil tu terjatuh.

" Aduh! My heart is not kwaenchanha " Erick elus dada nya. Masih laju.

Budak tadi masih menangis.

Erick bangun dia tepuk tangan depan budak tu.

" Abcdefg~~hijklmnop~ qrs. . . tuv~wxyzzz " Erick bernyanyi depan budak yg dipegang oleh Thiago. Dia senyap seketika. Naik senyuman Erick namun kembali jatuh bila dia nangis.

" Suara kau tk sedap " Kutuk Thiago.

" C'mon man! Im tryin' " Ujar Erick sepenuh hatinya.

Kemudian, Erick buat muka juling dengan wajah pelik. Bukan budak kecik tu yg gelak suami dia yg gelak.

" Ptff! yg tua pulak suka " Erick jeling suami nya.
" Mana Ada "

Thiago elus belakang badan bayi tu lembut.

" Oi. . . Macam mana ni " Tanya Erick.

Thiago geleng, dia mana tahu bab-bab baby ni, buat dia tahu lah. Fikir Thiago.

Sempat lagi kau Theo.

Erick risau, dia tengok bayi kecik tu tak berhenti-henti nangis. Sampai merah muka.

" Nyam nyam~~ " Bayi tu berceloteh tapi dua orang lelaki dewasa tu tak faham.

" What's she say? " Thiago tengok bayi tu lalu dia tengok Erick.

" Entah. . . "  Erick pulak ambik bayi tu. Lalu dia henjutkan sedikit dia bawak sekeliling rumah.

Thiago hembuskan nafas berat.

" If i catch who the fuck send you here i swear imma tear their eyes off " Kata Thiago, dia tengok bayi tu tak henti nangis. Geram pulak dia, dah lah tinggalkan budak depan rumah dia. Buat susah jer.

" Look~ ada dinosaur~ uyoo best nye! " Erick sekarang dekat bilik dia, dia bawak bayi tu main patung tapi masih sama tak berhenti nangis.

Erick dah naik panic, dia cemas tengok wajah bayi tu naik merah.

" No! Wan Nyamm. . . Nyaaamm! " Bayi tu mumbling.

Erick sapu air mata budak kecik tu.

" Lapar eh?! " Erick terfikir lalu dia kembali ke arah ruang tamu.

Dapat dilihat Rohan baru tiba tengah berbincang dengan Thiago.

" Baby ni lapar "

" And? " Thiago selamba jer pandang Erick yg tengah cemas tu.

" Ilek btul kau. . . . I like the spirit " Sarkastik Erick sambil jeling suaminya tu.

Rohan pandang tidak percaya ke arah Erick yg peluk bayi tu.

" Nyam nyam dia kata. "

" Bagi lah makn " Selamba Thiago.

" Makan apa? Nasi ke? " Kata Erick tidak tahu.

" I don't know  "

Erick bawak budak kecil tu pergi dapur dia bukak cabinet.
Hampir tercarut nasib dia ingat ada budak kecik.

" Wat de fish Thiago " Erick pandang cabinet penuh dengan wine.

Kemudian dia cari lagi, dia tengok atas meja ada nasi goreng dia tadi.

" Awk boleh makn nasi tak ye? Tapi nasi gorng saya pedas. . . Boleh ke? Ke tak?. . . Tk kut, sndgkan orng tua tu berpeluh-peluh ni kan nk bagi baby " Erick  hembusan nafas berat.

Buenos Días, Baby | Completed √ Where stories live. Discover now