★ 𝟏𝟏 ╎열하나

507 16 0
                                    




Sampai jer di mansion Thiago, Erick masuk dengan bagasi nya. Beberapa bodyguard berjaga dia sekeliling kawasan rumah itu.

Erick tengok rumah Thiago yg berkonsepkan modern tu, kagum dia lihat kebersihan rumah tersebut. Licin macam tak pernah ada penghuni.

" Bilik kau kat bawah, aku kat atas " Thiago tunjuk ke arah bilik kosong. Tempat tu sepatutnya digunakan sebagai guest room.

Erick angguk.

" Kau tinggal sorang eh? " Erick donggak Thiago di sebelah nya.

" Tak lah, aku tinggl dngan satu zoo " Sarcastic Thiago.

" Lah patut muka kau gaya warga Zoo " Erick pun sama.

" Tanya elok-elok, kau loyar buruk. Heh! Belum buku bertemu dengan ruas dia ni " Sinis Erick.

" Apa kau cakap? "

" Pekak dah ke kau? "

Thiago jeling Erick.

" Apa jeling-jeling. . . Aku pun boleh lah bOomBasTiCk! SiDE eYes " Erick buat judging face.

Thiago jentik dahi Erick.

" Hoi! " Erick sapu dahi nya yg memerah.

" Kodok " Thiago berkata lalu tangan nya dimasukan ke dalam pocket, dia menapak naik ke bilik nya.

Erick tengok belakang badan Thiago.

" Aku kodok?! Seriously lah! Aku bagaikan idol hallyu ni kau kata nya kodok?! " Erick tak puas hati dia selak rambut nya ke belakang.

Sepi, tiada balasan.

" Heh! Takut lah tu " Erick tarik bagasi nya ke arah bilik.

" Siapa takut? " Sahut Thiago membuatkan kan Erick cepat-cepat masuk ke dalam bilik nya.

" Fuh! Ingat kan dia tak dengar " Erick kemudian lihat bilik baru nya.

Melangkah sahaja masuk, mata Erick terus melilau melihat sekeliling bilik bercat putih itu.

" Wow! " Mata nya berbinar melihat bilik mewah itu.

" Hampir besar dari rumah aku ni " Kata Erick lalu dia baring atas katil.



" Okay jer nuna jngn risau, aku dngn dia decided untk buat hal masing-masing. Bagus lah kan? " Erick menelefon kakak nya sambil susun baju dalam closet.

" Well not good but not bad. Btw aku nak balik Jeju petang ni. Ada urusan kerja sikit " Suara Avelyn jelas kedengaran di corong telefon.

" Nak ikut " Celah Rey di hujung sana.

" Aku pun nak " Kata Erick.

" Tak payah lah, bukn nk bercuti pun. Cuma nk urus ladang Hallabong kat sana " Avelyn berkata lagi.

" Hrm ye lah " Rey pasrah.

Begitu juga Erick.

" Berapa lama kt sana nuna? " Tanya Rey lagi.

" Lama kut, sbb tk lama nnti kan musim Hallabong. So busy lah nnti nk urus export bagai."

" Leceh ah, bak ayat budk" skrng " Rey.

" Aku boleh jer tolong kalau kau nak "

" Tak payah! Kau baru kawin layn lah suami. Oh ye! Ada orng tu lari sbb tkut first night" Kedengaran tawa mengusik Avelyn dihujung sana.

Buenos Días, Baby | Completed √ Where stories live. Discover now