Abim bana baktı.
" Duru kabul ederse bende kabul ederim"
" Kardeşine böyle mi koca buluyorsun Baran Ağa " konuşan Miran Ağaydı.
Sözüm ona laf çarpıyor.
" Siz bilirsiniz Miran benim alnım açık kardeşi ölecek olan sensin"
" Ben senin kardeşinle evlenmem başka birini söyleyin "
Birden tepem attı. Mal herif hepiniz görürsünüz. Abimin yanına doğru yürüdüm.
" kabul ediyorum"
Babaları derin bir oh çekti, Miran sinirden kıpkırmızı oldu. Hiç birsey demeden hızla konakta çıktı.
Babam:
" Yarın akşam kız istemeye gelir yuzukleri takarız. Sizde ertesi gün gelin"Babaları kabul etti. Yerden kızını kaldırdı. Hep beraber konakta çıktılar.
" Hayırlı olsun yenge sonunda iki çocuğunu birden evlendiriyon"
" Sağol Esma darısı senin başına "Yengem güle güle gitti. Abilerimin ikisi birden kolumdan tutup beni odama götürdüler.
" Nasıl kabul edersin Duru "
" Abi kızı öldüreceklerdi"
" Sana ne Duru sana nee!!"
" Ama abi" dedim gözümden bir damla yaş düştü.
" Ben artık bu şekilde dolaşmak istemiyorum. Okulum bitti işe başladım bu üstümdekileri artık çıkarmak istiyorum"" Bunu Miran la mı yapmayı uygun gördün. O adam seni çalıştırmaz Duru sen ne için okudun o zaman neden böyle gezdin"
" Çalıştıracak abi merak etme "
Poyraz abim sağa sola gidip geliyordu.Baran abime baktım.
"Sen neden kabul ettin abi"
" Benden başka çıkış yolu yoktu"
" Ama sevmiyorsun tanımıyorsun "
" Kötü biri olmadığını biliyorum zamanla da severim"Abime sarıldım. O da bana sarıldı.
" Sen mutlu olacak mısın?"
" olurum herhalde şimdilik bilmiyorum"Abimler beni odada bırakıp gittiler.
Ertesi gün ma aile Derya yı istemeye gittik. Annem herseyi almış hazırlamış bize sadece giyinmek kalmış.
Hazırlanıp Bagerler konağına gittik. Sanki birbirlerine aşık iki çift evlenecekmiş gibi tam tekmil karşıladılar bizi. Hoşbeş muhabbetler edildi. İsteme gerçekleşti. Yüzükler takıldı.
Derya çok güzel bir kız. O kadar mahçup ki abimin yüzüne bir kez bile bakmadı. Tabi abimde ona. Aralarında aşk olur mu? Ayy inşallah olur. Abim diye demiyorum muhteşem karizmatik bir erkek.
Yüzüklerden sonra dini nikahları kıyıldı. Kız mehir istemedi ama abim kendisine ait bütün malları verdi. Oha demiş bulundum bütün kafalar bana dönünce hemen sustum.
Dini nikahtan sonra evden çıkacaktık ki yarın sözlenecek olduğum sevgili nişanlım benimle özel olarak konuşmak istedi. Ben de kabul ettim. Çıktık beyefendinin çalışma odasına
" Geç otur Duru" oturdum. Bakalım ne isteyecek.
" Beni daha önce tanıyor muydun?" Bak şimdi şaşırdım.
" Hayır"
" o zaman neden evlenmeyi kabul ettin Allah ın cezası "
" Kardeşin için, merak etme 1 yıl evli kalırız sonra boşanırız sen kendi yoluna ben kendi yoluma"Hızla kafasını salladı. "Tamam öyle yaparız "
" Ama şartlarım var yoksa boşamam"
Tek kaşını kaldırdı.
" Neymiş şartlar benden çocuk falan istemeyeceksin dimi sana elimi bile sürmem "
Gülümsedim.
"1. Evli olduğumuz andan boşanıncaya kadar bana elini bile sürmeyeceksin
2. Bu konakta oturmam kendime ait ev isterim orda kalıcam
3. Çalışırım buna karışmayacaksın
4. Kılık kıyafet gezme tozma karışmak yok
5. Evli olduğumuz müddetçe ben sana sen bana sadık kalacaksın metres sevgili tek gecelik ilişki yok
6. Taraflardan biri bu maddelere uymazsa 10 milyon dolar ödeyecek