11. Bölüm

117 6 0
                                    

Mardine dönünce direk annemlere gittik.

Bizi görünce çok sevindiler.İstediği boyozları ve gevrekleri verdim. Annem boyozu görünce gözünden bir damla yaş düştü. Babam hemen yanına gelip annemi götürdü.

Miranın yanında sevgi gösterisi yapmak istemedi zaten aileden olmayan biri olunca hep böyle olur. Babam annemi gizli gizli sever.

Gizli de olsa çok seviyor. Annem çok şanslı bir kadın ne demişler "kadını kadın gibi hissettiren erkeğidir"

Annelerin arkasından bakarken Miran yanıma geldi. Beni kolunun altına aldı. Kafamı kaldırıp yüzüne baktım. İşte o an anladım biraz önce içimden söylediğimi sandığım kelimeleri dışımdan söylemişim.

İlk defa evli olarak evime geldim. Abilerim hemen sarıldılar. Derya da abisine sarıldı.
Kardeşlik farklı bir duygu. Hele ki abin varsa mükemmel ötesi.

Annem bizi bırakmadı. Akşam yemeğine kaldık. Yemek boyu İzmir konuşuldu. Teyzem ,dayım ,konak,alsancak,efes bizim gittiğimiz yerler annemin gençken gittiği yerler. Çok keyifli bir yemekti taki yemeğin sonuna kadar. Poyraz abim sonunda bombayı patlattı

" Miran sen Duruya rakı mı içirdi?"

Ben abime nasıl bir baktıysam bütün masa kahkalara boğuldu.

Tabi bu durumu Derya pek anlamadı. Hem gülüyor hemde

" Neden güldünüz ne oldu?"

Baran abim kolunu karısının sandalyesinin arkasına atıp

" Anosan Duru ya dokunuyor. İçince kendini kaybeder ve hicbirsey hatırlamaz. Ama o kadar çok olay yaşarız ki ertesi gün abin gibi bizimde pertimiz çıkar "

Derya çok şaşırmıştı

" Ee o zaman niye içiyor ki"

" Normalde Mardin de hiç içilmedik ama tatile gittiğimiz zamanlar da içiririz. Hem bize de eğlence oluyor"

Abime kötü kötü bakarken Poyraz abim başladı anlatmaya

" Marmarisi hatırlıyor musun abi. Dilencilere özenmişti de yere oturup dilenmeye başlamıştı. Dilencilerin başındaki adam gelip Duruya sataşınca ne dövmüştük adamı "

Baran abim hem gülüyor hemde elini sallıyordu

" Yok Poyraz ben en çok Parisi seviyorum. Sokakta önüne gelenle dans etmeye çalışıyordu. Adamın biri bunu öpmek isteyince üstüne kusmuştu "

Ikiside tepine tepine gülüyorlardı. Bende surat aşmış bir halde oturuyorum. Ne var yani içirmeyin o zaman dimi. Pislikler

" Miran sizde ne oldu?" Miran gülerek kafasını salladı.

" Bu sefer cozutan bendim. Serseriler laf atınca dayanamayıp daldım. Duru ile alakalı değil yani"

Babam kafasını onaylar bir şekilde salladı.

Derya biraz durgun kalınca Baran abimin dikkatini çekti.

" Bir hafta sonra işlerim için İstanbula gidicez karım. İşlerimi halledeyim sonrasında istediğin yere tatile gideriz olur mu?"

Deryanın yüzü aydınlandı. " Gerçekten mi Baran"
Abim gülümseyerek kafasını salladı.

Artık Derya yı da mutlu ettiğimize göre kalkabiliriz dimi. Hafiften Miranı dürttüm. Anladı. Müsaade isteyerek annemlerle vedalaştık.

Dünkü alkol uçak yolculuğu annemler derken baya yorgunluk çökmüş üstüme.

Bir ara havalandımı hissettim. Panikle gözümü açtım Miranın kucağındayım.

BU NASIL TÖRE?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin