İzmir İzmir güzel İzmir ohh çok özlemişim havasını. Hatta rüzgarını.
Havaalanından direk otele geçtik. İzmir kahvaltısı aşkla baktım masaya. Boyoz yumurta, gevrek Allahım sana geliyorum.
Ben iştahla kahvaltımızı yaparken Miran alayla gülüyordu. Ne var bakışı attım.
" Bu kadar iştahla yemek yerken nasıl zayıf kaldın ki?"
Alayla güldüm.
" önce ki halimi mi özledin kocacım" gözleri kocaman açıldı.
" Yok ondan demedim. Yani iki üç kere birlikte yemek yedik ve sen hep çok iştahlıydın"
Yani gibisinden baktım.
" Yani kadınlar hep az yerler aman kilo almayayım yok selülit olmayayım yok göbeğim çıkmasın falan"
Güldüm.
" Evet bende onlardanım. Ama çok fazla yemek yiyecek vaktim olmayınca bulduğum anda kaçırmıyorum."
Söylediklerime baya şaşırdı.
" Senin yemek yiyecek vaktin yok mu?"
Omuzlarımı kaldırıp indirdim.
" Yok. Sen doktorların hepsi sekiz beş mesai yapıyor falan mı sanıyorsun. Ben ameliyata girdim mi en az iki saat en çok yedi sekiz saat kalıyorum. Acil nöbetlerimiz oluyor. İşten çıkışım saat yediyi buluyor. Öğlen aram diye birsey her zaman olmuyor"
Nefes verip yemeğe geri döndüm. Çayımı içerken Mirana baktım. Baya dikkatli beni inceliyor.
" Gene ne oldu?"
" Bu kadar zor ve yoğun bir işte neden çalışıyorsun. Abilerine söylesen sana hastane açarlar. Sende başında oturursun"
Çok güldüm baya baya çok güldüm.
" Ah Miran sen beni hiç tanımıyorsun "
Gülümsedi.
" Bu bir yıl baya tanıyacak olduğuma inanıyorum " Bende güldüm.
" O zaman başlayalım.
1- Ben kolaya asla konmam.
2- Doktor olmayı seviyorum. İnsanlara faydam dokunuyor. İyileşiyorlar. Bu mükemmel bir his
3- iyi bir doktor olmak için çok çalışmalıyım
Bende bunu yapıyorum "Anlayışla kafasını salladı. Bu sefer ben sordum.
" Sıra bende Derya yı okuttunuz ama neden çalışmasına izin vermediniz?"
Kafasını salladı. Bunu soracağımı biliyordu.
" Senin gibi maddeliyeyim
1- Babam için Derya çok kıymetli şehir dışına çalışsın diye göndermedi.
2- Derya kpss sınavına girdi ama kazanamadı. Kazansaydı Mardinde çalışmasına ses etmezdik
3- Bizimkilere denk olan insanlar sırf gıcıklık olsun diye ya da kendilerini üstün göstermek için VELI sıfatı adında gelip de benim kardeşimi hor görmelerini ya da aşağılamalarını istemedim. O yüzden özel okulda çalışmasını istemedim.
4- okul alacaktım ama nasip olmadı onu da abin yapsın " deyip güldü.Kafam karıştı. Hani bunlar çalıştırmıyorlardı. Ne oldu şimdi
" Ben sizi kızları okutmaz kadınları çalıştırmaz diye biliyordum"
Alayla suratıma baktı.
" Kaçıncı yüz yıldasın acaba. Ben Ziraat mühendisiyim Ankara da okudum yurt dışında master yaptım. Gelip topraklarımıza baktım.
Derya ziraat okusaydı yanımda çalışırdı, veterinerlik okusaydı hayvanlarımıza bakardı, hukuk okusaydı şirkette çalışırdı
Amaaa öğretmenlik biz o alanda çalışmıyoruz. Başkasının yanına veripte ezdirmeyiz.