Akşama kadar teyzemle bu konuyu hiç konuşmadık. Annemden işten güçten son dedikodulardan konuştuk ama ben içten içe geriliyorum.
Yemeğe dayım gelecek ya çakarsa ya işler istediğimiz gibi gitmezse karnım ağrımaya başladı.
Sofrayı hazırlarken stresten sarmaları yemeğe başladım. Teyzem birden
" Buldum deyip bağırdı"
Ödümü kopardı. Elimle damağımı çektin.
" Hayrolsun teyze ne buldun?"
" Seni aşık aşık baktırmayı buldum"
Deli vallahi deli
" Nasıl olacak teyzecim"
" Sen Mirana yaprak sarmasıymış gibi bakacaksın. Oda sana hangi yemeği seviyorsa onun gibi"" Teyze bi geri bas yaa adımı yiyecek miyim? Ne yaprak sarması?"
Teyzem eline bir tane yaprak sarması aldı.
" Şimdi bu sarmaya bi bak nasıl lezzetli nasıl güzel yemede yanında yat ohh misss gibi sarma"
Bi adım geri attım.
" İyi saatte olsunlar teyze iyi misin?"
" Delirme Duru şakanın sırası değil. Sen yaprak sarmaya bayılırsın adama da bayılacaksın. Dayın da sen mutlu olunca daha da mutlu olacak . Git kocanı çağır hemen gelsin ona da anlatayım "
Mutfaktan çıktım ama Mirana nasıl söylerim. Teyzem azcık delidir Mirancım benim onunla hiç bir Jan bağım yok. Kendisi küçükken Evlatlık alınmış desem ya daa Miran Teyzem küçükken kafa üstü düşmüş arada bir aklı gelip gidiyor desem. Son dediğim çok mantıklı ne de olsa doktorum.
" Miran seni Teyzem çağırıyor ama dediklerini çok da şey etme olur mu?"
Miran gene ne söyledin şeklinde bakıyor olsada ellerimi hemen kaldırıp
" Benlik bi durum yok seni çağırıyor "
" Hadi öyle olsun bakalım "Miran önde ben arkada mutfağa girdik. Teyzem bana saçmaladığı gibi ona da saçmaladı. Miran mutfaktan çıkınca beni kenara çekip
" Ailenizde aklı başında olan kişi var mı yavrum?" Diye sorunca yer yapılsın içine gireyim dedim daha dayımla tanışmadı.
" Babam var ya Mirancim "dedim hemen." Doğru diyon bi o var yazık adama galiba sizin ailenizde ki damatların son durumu da enişten "
Yüzüm kesin pancar gibi oldu. Ne diyeyim adam haklı.
Veee dayım eve giriş yaptı.
" Nerde benim güzeller güzeli prenses yeğenim "
" Burdayım dayıcım " dayım arkasından gelen Aybuke ye gülümseyip
" Sen ikinci prensessin güzelim Duru ilk göz ağrısı "
" Vallahi darıldım Duru ablam yokken ben vardım ama ne çabuk unuttunuz "
Dayım kıskanç kedi deyip Aybukeye sarılıp yanaklarından kafasının üstünden öptü. Sonrada bana dönüp
" Gel kız buraya Mardin güzeli " hemen yanına gidip kocaman sarıldım. Çok özlemişim valla. Sarılırken gözümden bir damla yaş düştü.
Dayım parmak uçlarıyla göz yaşımı silip dudaklarını göz kapaklarıma bastırdı.
İnsan çok severse kirpinin ucunu bile severmiş dayımda öyle kirpik uçlarımızdan sever bizi.
" Hoş geldin güzelim " kollarının arasından çıkmadan konuştum.
" Çok hoş buldum Dayıcım "
Dayımın koluna girip Miranın yanına çektim.
" Dayıcım seni kocam Miranla tanıştırayım"
Dayım ile Miranı karşı karşıya getirdim. Dayım delici bakışları ile Mirana bakarak elini uzattı.