Sabah uyandığımda üstümde battaniye vardı. Koltukta iki büklüm uyumaktan sırtım ağrımış. Battaniyeyi Miran koymuştur. Zaten çalışanlarla görüşmüştüm.
Sabah 9 da gelip 5 de gidecekler. Ev temizlenip iki kapta yemek yapacaklar tamam.
Saate baktım. Sekiz. Uyuşuk adımlarla misafir odasına gidip yatağa girdim.
Kimse için sırtımı ağrıtamam.Kapım tıklanmasıyla gözümü açtım.
" Gelin ağam, gelin ağam"
" Hııı"
"Konaktan geldiler gelin ağam "Konaktan mı? Ne alaka ?
Odadan çıktım.
" Senin adın neydi kusura bakma unuttum"
" İlknur gelin ağam " yüzümü buruşturdum." Ay ne olur gelin ağam deme Duru abla de"
" Olmaz gelin ağam "
" İyi sen bilirsin yarın işe gelme o zaman"
" Tamam demem Duru abla" Gülümsedim.
" Söyle bakalım kim geldi?"
" Iraz hanım ağa geldi"
" Tamam ben giyinip geliyorum"Odaya gittim. Miran yok. Gitti herhalde. Üstüme yeşil kaşe elbisemi giyip saçlarımı taradım. Sıfır makyaj aşağıya indim.
" Hoşgeldiniz Iraz hanım" gidip elini öptüm.
Yüzünde sahte bir gülümseme
" Hoşbuldum güzel gelinim"
" İlknur bize kahve yapar mısın?"
" Hemen gelin ağam "Kaşlarımı çatıp İlknur a baktım. Daha 10 dakika önce anlaştık. Ne ara caydı bu kız. Sözünden dönmek bu aşirette gelenek herhalde.
Kas göz yaparak Iraz hanımı gösterdi. Anladım derdini gülümsedim.Bu kadın evlendiğimin ertesi sabahı hangi boku aramaya geldi acaba?
Ben bekliyorum o bekliyor. Karşılıklı bekleşiyoruz.
Sonunda pes edip konuşmaya başladı.
" Ben çarşaf almaya geldim" Yuh artık hangi çağdayız yaa. Annem Deryaya hiç sormadı sormaz da bize ne
" Tabi hemen getireyim " Sevindi mi oYatak odasına çıkıp yeni aldığım daha paketini böle açmadığım nevresim takımını alıp alt kata indim.
Elimdekini gören kayınvalidem şok oldu.
" Buyrun çarşaf daha lazımsa bir paket daha var hiç kullanmadım onuda vereyim"
" Ben bunu demedim kanlı çarşafı istedim"
" Ne yapacaksınız kuru temizlemeye mi vereceksiniz. Ben öyle pis şeyleri başkasına vermem ayıp "
" Kızım sen benimle dalga mı geçiyorsun kanlı çarşafın nerde"Tepemin tası attı. Tam bağırıp laf söyleyecem Miran merdivenlerde göründü.
" Sana ne anne benim karımın çarşafın dan sen mi koynuna alıcan"
Kayinvalidem hemencecik yumuşadı
" Oğlum hiç olur mu öyle şey ben adettir diye geldim"
" Bu adetler için gelmezsen sevinirim anne"
Kayinvalidecigim kafasını sallayıp
" Ben gideyim madem size iyi günler " deyip çıktı.Ne oldu şimdi ya biraz önce benimle saç saça baş başa kavga edecek gibi olan kadın kedi yavrusu gibi evine gitti.
Karşımda duran Mirana baktım.
" Sen gitmedin mi?"
" Evlendiğimiz ilk gün gitmeyeyim dedim"
" Odada yoktun ama" Kafam karıştı neredeydi ki
" Beni çok mu özledin karıcım "
Gözlerimi devirdim. Bir gün şaşı olmazsam iyi
" Heee hasretinden delirdim nevresimlerimi dağıtıyorum "Güldü oha Miran Ağa da gülebiliyormuş.
" Hadi gel kahvaltı yapalım biraz da konuşalım "
" Olur çok acıktım zaten"
" İlknur kahvaltı hazır mı?"
İlknur mutfaktan çıktı. Tam birsey diyecekti durdu düşündü. Sonra
" Hazır Duru abla" Şimdi anlaşıldı ne düşündüğüMiranla yemek masasına geçtik. İlknur çayları doldurup beklemeye başladı.
" Sen git canım birsey lazım olursa ben seni çağırırım " Kafasını sallayıp
" Tamam Duru abla"