Hát... sziasztok!
Borzasztóan régen raktam ki ebbe a könyvbe részt, nagyon elhanyagoltam ezt a könyvecskét annak ellenére, hogy régen mennyire szerettem... megpróbálok visszatérni ide 🤍A tavalyi év után idén sem tudtam elmenni amellett, hogy kiket és mi alapján díjaznak ezen, az egyébként részemről színvonalasnak gondolt gálán. Alapból ez szerintem egy picit felesleges, mert akik eljutnak egy ilyen gálára, letettek valamit az asztalra, és nagyon jó sportolók, nem szabad köztük különbséget tenni! Legalábbis annyira...
Tavaly nagyon kiakadtam, ott pattogtam anyának a tv előtt, hogy milyen igazságtalan és szánalmas ez az egész. Merthogy az általam nagyon imádott Liu Shaoang több kategóriában is a legjobb három között volt, mégsem kapott egyet sem. Nyilván mindezt azért, mert nagyjából két hónappal a gála előtt jelentette be bátyjával, Sanyival együtt, hogy Kína színeiben szeretnék folytatni a versenyzést. Az év sportpillanatára jelölt volt az, amikor a magyar sporttörténelemben elsőként nyert téli olimpiai bajnoki címet, hozzáteszem a sprinttávon, rajt-cél győzelemmel. Helyette nem ez lett az év sportpillanata, neem. Hanem egy szerencsés Zachariassen-gól, amivel a Fradi továbbjutott az El-ben. A kettő össze sem hasonlítható, a focista, aki nem is magyar, rúgott egy gólt, woow! Kérem szépen, ezt szavazták meg a magyar sportújságírok. Ez a Magyar Sportújságírók Szövetsége, ez, a szánalmas focin kívül más sportot nem látó csoport. És sajnos ez Magyarország nagyrészére igaz...
Aztán idén is sok volt a nem helyénvaló díjazás, de azért megemlíteném azokat amik korrektek voltak. Az év sportpillanata Vogel Soma világbajnoki címet érő ötösvédése, az év fogyatékos csapata a szervátültetett asztalitenisz-páros (bár itt mindenki megérdemelte volna), az év fogyatékos férfi és női sportolója Kiss Péter Pál és Ekler Luca (ők abszolút, de a többi jelölt is megérdemekte volna), és úgy gondolom akár még az év női sportolójának választott Érdi Mária. Illetve az év csapata (egyéni sportágakban) a férfi kardcsapat, bár itt abszolút megérdemelte volna a másik két jelölt is.
Apropó, fogyatékos... nem gondolom, hogy ez így tiszteletre méltó, inkább parasportoló, vagy fogyatékkal élő!
Jött egy ilyen kategória, hogy az év szabadidős sporteseménye... na mondom ez már jó lesz... a nyertes a Jégpályák Éjszakája és a Hátsófüves Futballmentőtúra (igen, ezt így) lett. Erre csak néztem, hogy az mi. Aha, oké.
Az év edzőjénél számítani lehetett, hogy Marco Rossi lesz a befutó, de azért megemlítenék néhány dolgot. Először is, óriási tiszteletem a mesteré, nagyon profi munkát végez! Másodszor, borzasztóan rendes volt az, ahogyan és amit mondott a férfi pólósokról, a vízilabdáról és Elek Gáborról. Szerintem ő is érezte, hogy ez nem egy helyénvaló döntés volt. Harmadszor pedig: MAGYAR SPORTÚJSÁGÍRÓK CSAK A FOCIT LÁTJÁTOK?
Ez a döntés után úgy gondolom, úgy lett volna korrekt, meg amúgy is, ha férfi pólósaink a legjobb csapat.Aha, majdnem ez történt. Nocsak, a Labdarúgó Válogatott lett az év csapata! Közben meg férfi vízilabdában éppen a csikócsapat verte 10-5-re a világklasszis olaszokat... tehát van két A válogatottunk vízilabdában, és egy Európa 24 legjobb csapata között szereplő focistacsoport...
Azon már meg se lepődtem, hogy Szoboszlai lett az év sportolója, mit is vártam? Nem ért fel Hubi világbajnoki címe, és Zalesz VB-aranya, BL-győzelme, mindenféle a klubcsapatban szerzett győzelme, illetve az, hogy a világ legértékesebb játékosa lett ahhoz, hogy Szoboszlait a válogatottban nem verték meg, kijutott az EB-re, és sikerült a Liverpoolba igazolnia... na, ez az ami gáz! Ja, és itt jöttek azok a sportszerető(!) hozzászólók, hogy Zalánki nevét még nem is hallották... akkor, babám, ne nevezd magad sportszeretőnek, mert nem a sportot, a focit szereted! Olvastam egy olyan kommentet is, amiben ez állt: Magyarországon mindigis a foci volt, meg külön a sport... és ez mennyire igaz!
Szeretnék gratulálni Szilágyi Áronnak, aki Fair Play-díjat vehetett át, egy abszolút világklasszis tettért!
Illetve az MSÚSZ-Életműdíjhoz Schmitt Pálnak is, akit bár sportemberként nem ismerek, hiszen jóval később születtem azután, hogy befejezte sportpályafutását, de két csodálatos unokájáért, a világbajnok pólós Vigvári Vendelért és Vincéért nagyon hálásak vagyunk mi, tényleg sportszerető emberek!
Erről ennyi lenne, ez az én sjaát véleményem...
Ti mit gondoltok erről? Tényleg túltolják a focit, vagy csak szerintem? Netán ez az egész gála is felesleges?
További szép napot, drágák! ❤️
VOCÊ ESTÁ LENDO
A sport és én
Diversos𝐒𝐏𝐎𝐑𝐓𝐁𝐎𝐎𝐊 𝓫𝔂 𝓔𝓶𝓼𝔃 ꧁ 𝐒𝐩𝐨𝐫𝐭 𝐚𝐧𝐝 𝐦𝐞 ꧂ ⋆˚ ༘ ①⋆。˚ 𝐌𝐲 𝐚𝐫𝐭𝐢𝐜𝐥𝐞𝐬 ˚ ༘ ①⋆。˚⋆ ④ élmények ③ eredmények ② programok ① vélemények 2023. július 1. - Várom sok szeretettel a ti véleményeiteket is! 🤍