Fifth week in the summer of '24

30 6 7
                                    

Mi történt?

⚽️ a foci EB-n zárultak a csoportkörök. Mi, magyarok sajnos nem jutottunk tovább, de ennek egy külön cikket szánok. Akik pedig eddig a nyolc közé jutottak: Svájc (a címvédőt kiejtve), Németország (a házigazda), Anglia, Spanyolország illetve ami már ezen a héten volt, Franciaország és Portugália... még két kiadó hely van, ma derül ki, kik szerzik meg.

🌊 június 24.: úszás olimpiai kerethirdetés. 23 úszónk utazik Párizsba, közülük egy [Betlehem Dávid] szerepel medencés és nyíltvízi számban is. Hogy a váltókban kiindul, az csak ott fog kiderülni.

Így néz ki az olimpiai csapat:
● Nyíltvízi úszás:
☆ Fábián Bettina
☆ Betlehem Dávid
☆ Rasovszky Kristóf

● Medencés úszás, férfiak:
☆ Betlehem Dávid [1500 gyors]
☆ Holló Balázs [400 vegyes]
☆ Jászó Ádám [100 hát]
☆ Kós Hubert [100 pillangó, 100-200 hát]
☆ Márton Richárd [200 pillangó]
☆ Milák Kristóf [100-200 pillangó]
☆ Németh Nándor [100 gyors]
☆ Sárkány Zalán [400-800-1500 gyors]
☆ Szabó Szebasztián [50 gyors]
☆ Telegdy Ádám [200 hát]
☆ Zombori Gábor [200-400 vegyes]

● Medencés úszás, nők:
☆ Ábrahám Minna [200 gyors]
☆ Jackl Vivien [400 vegyes, 1500 gyors]
☆ Késely Ajna [400-800 gyors]
☆ Molnár Dóra [200 hát]
☆ Pádár Nikolett [200 gyors]
☆ Sebestyén Dalma [200 vegyes]
☆ Senánszky Petra [50 gyors]
☆ Szabó-Feltóthy Eszter [200 hát]
☆ Telegdy-Kapás Boglárka [200 pillangó]
☆ Ugrai Panna [váltó]

5️⃣ június 24.: öttusa olimpiai kerethirdetés. Négy sportolónk utazik Párizsba. Két női, Gulyás Michelle és Guzi Blanka, illetve két férfi, Bőhm Csaba és Szép Balázs. Hogy a vegyesváltóban kik fognak szerepelni, még nem derült ki, de biztosan ez a négy személy közül egy nő és egy férfi.

🥋 június 25.: judo olimpiai kerethirdetés. Hét sportolónk lesz ott Párizsban [4-3 férfi és nő]. Pupp Réka [52 kg], Özbas Szofi [63 kg] és Gercsák Szabina[70 kg], illetve Pongrácz Bence [66 kg], Ungvári Attila [81 kg], Tóth Krisztián [90 kg] és Vég Zsombor [100kg]. És ezáltal csapatkvótát is szereztek a mieink, így a csapattal is ott lesznek az Olimpián.

🤺 június 25.: vívás olimpiai kerethirdetés. Három csapatunk harcolt ki kvótát (3 hely egyéniben és csapatban + 1 hely csapatban). Főleg a férfi kardozóknál alkult ki feszültség, miután kihirdették, melyik négy vívó megy az Olimpiára. Az biztos volt, hogy Szilágyi Áron, Szatmári Andris és Gémesi Csanád fognak egyéniben vívni, csak az volt a kérdés, hogy az egy évtizede velük együtt vívó, ebben az évben kevésbé sikeres Decsi Tomi, vagy a jelenleg sokkal sikeresebb, ugyanakkor nagyon fiatal Rabb Krisztián kerül-e be negyediknek? Aki egy kicsit is tájékozottabb, azonnal rávágná, hogy legyen az első opció. Nos, igen, én is ezt tettem, nem lenne jó szétszakítani ezt a zseni csapatot. A szövetség nem így gondolta, berakták Rabb Kikit. Már csak azt remélem, ez nem fog feszültséget okozni csapaton belül. Női kardban egyéniben Pusztai Liza, Márton Anna és Szűcs Luca fognak vívni, míg csapatban ott lesz Battai Sugi is — és ez így teljesen korrekt. Akárcsak a férfi párbajtőrben, ahol Siklósi Geri, Koch Máté és Andrásfi Tibor indulnak egyéniben, csapatban pedig pluszban Nagy Dávid. A csapatok mellett indul három vívónk csak egyéniben; tőrben Pásztor Flóra és Dósa Dani, míg női párbajtőrben Muhari Eszti [Kun Anna eltiktása okán]. 15 vívónk indul Párizsban, ez pedig egy nagyon szép szám, javultunk az eddigi játékokhoz képest.

🏐 június 25.: női vízilabda olimpiai keretszűkítés. Az eddigi huszonhárom helyett már csak tizenhatan készülnek Párizsra — közülük fog kikerülni az a tizenhárom játékos, aki indulni fog az Olimpián.
Akik kiestek: Baksa Vanda, Dobi Dorina, Dömsödi Dalma, Maczkó Lilla, Máté Zsuzska, Tiba Panna
Akik maradtak: Faragó Kamilla, Garda Kriszta, Gurisatti Gréta, Hajdú Kata, Horváth Brigitta, Keszthelyi-Nagy Rita, Leimeter Dóra, Magyari Alda, Mahieu Géraldine, Neszmély Bogi, Parkes Rebecca, Peresztegi-Nagy Kinga, Rybanska Natasa, Szilágyi Dorka, Vályi Vanda, Varró Eszter.
Közülük fog kikerülni a legjobb 13 (Magyari Alda és Neszmély Bogi kapusok helye már biztos a keretben)

🛶 június 27.: kajak-kenu olimpiai kerethirdetés. Nem gondolnám hogy túl nagy meglepetések voltak, talán mindenki Kozák Danutát hiányolja — nem, furcsa kimondani, de nem indul a párizsi játékokon.
Női kajak: egyesben Csipes Tami és Gazsó Dorka indulnak — ők ketten párosban és négyesben is versenyezni fognak. Utóbbiban kiegészülve Fojt Sárival és Pupp Noémivel, akik bár egyéniben nem, párosban indulni fognak a négyes mellett.
Férfi kajak: egyszerű a képlet. Egyesben Varga Ádám és Kopasz Bálint az indulók. Párosban Tótka Sándor, Nádas Bence, Csizmadia Kolos, Kuli István. A két páros pedig beül négyesbe is.
Női kenu: egyesben Takács Kincső és Kiss Ágnes, utóbbi pedig beül párosba Nagy Biankával.
Férfi kenu: Adolf Balázs és Fejes Dániel indulnak egyesben, előbbi pedig párosban Hajdu Jonatánnal is.

🏐 június 28-30.: női vízilabda, Thetis-kupa Görögországban. A magyar lányok két győzelemmel és egy vereséggel második helyen zártak.

🏐 június 28.: férfi vízilabda, olimpiai keretszűkítés.
Akik kiestek: Burián Gergő, Tátrai Dávid és Vismeg Zsombor
Akik maradtak: Angyal Dániel, Bányai Márk, Fekete Gergő, Hárai Balázs, Jansik Szilárd, Kovács Péter, Manhercz Krisztián, Molnár Erik, Nagy Ádám, Német Toni, Pohl Zoltán, Szakonyi Dániel, Vámos Márton, Varga Dénes, Vigvári Vendel, Vigvári Vince, Vogel Soma és Zalánki Gergő. És közülük fog kikerülni az Olimpiára utazó 13.

🏐 június 30.: férfi vízilabda, magyar-horvát felkészülési meccs Zágrábban. Hihetetlen, amit a magyar csapat produkált, végül egyetlenegy ötméteressel maradtak csak alul a srácok, de nagyon jól játszottak!

Mi lesz a héten?

⚽️ egész héten (július 1-7): foci EB Németországban.
☆ kiderül kik jutnak a 8 közé
☆ és az is, hogy kik jutnak az elődöntőbe

🏐 július 4-5-én pedig várható a férfi vízilabdázók kerethirdetése is.

A sport és én Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang