Bab 4

116 5 0
                                    

Ke esokkan paginya...
**********************

Zarif bersarapan dauhulu bersama ahli keluarganya ... setelah itu ada tetamu datang rumah dan Zarif hendak keluar tetapi di halang oleh ayahnya..

"Nak pergi mana itu?"-kata tuan erfan zaki..

"Keluar ada kerja. "

"Tak yah keluar, bakal isteri kamu kan datang ini tak payah ler.."

"Dia bukan bakal isteri zarif ayah, zarif pun tak kenal dia.
Ayah saje-saje nak katakan itu bakal isteri zarif. Ada zarif setuju ke nak kahwin dengan dia?.Sudah2 jangan nak jodohkan zarif dengan sesiapa lagi, ayah pergi la cari untuk abang.Kenapa mesti zarif pula!!.. abang itu pun lama dah single!!.. zarif ini muda lagi okay dan zarif tak kira! zarif nak keluar juga!."-bidas zarif lalu dia pun keluar juga .

Zarif jumpa fathan di sebuah cafe minuman.

"Asal kau ini zarif? nampak macam serabut sahaja..."

"Aku rasa, baik aku tak balik aje kan! . Setiap balik mesti aku kena kontrol aje.kau nak tahu fathan tadi ayah aku kata bakal isteri nak datang! padahal aku pun tak kenal dia.Ayah aku senang-senang nak jodohkan aku dengan dia.Memamng aku berangin lah tadi.
Aku tak pernah setuju pun nak kahwin sekarang ini!.."

"Sapa pun yang nak dekat kau ini zarif? setahu aku kau ini orangnya private dan tidak selalu tunjuk muka dekat orang ramai."

"Entah aku masalah nak ambil tahu dia, buat sakit kepala aje ini!."

Beberapa minit kemudian tuan fuzai telefon nya..

Telefon yang dipoket seluarnya di keluarkan dan dia melihat tuan fuzai yang melefon nya..

Ye tuan ada apa?-zarif rafael

Awak dekat mana?-tuan fuzai

Saya ada dekat cafe bersama dengan fathan..-zarif rafael.

Oh awak boleh jumpa saya tak?-tuan fuzai

Boleh dekat mana itu?-zarif

Dekat pangkalan-tuan fuzai

Okay nanti saya datang..-zarif.

Setelah itu fathan bertanya kepada zarif.

"Siapa call itu zarif?"

''Tuan fuzai dia panggil aku, sekarang aku nak
balik pangkalan sekejap."

"Oh pergi ahh nanti kita jumpa lagi."

"Okay, esok kalau tak de apa2 kita jumpa dekat padang  bola tak?
kau ajak sekali anak buah kau. esok petang ahh macam itu anak buah kau lawan dengan anak buah aku amacam?"

"Tak hal lah... main bola? okay je"

zarif pun pergi ke pangkalan untuk berjumpa dengan tuan fuzai , samapai sahaja dia pun pergi ke bilik tuan fuzai,membenarkan dia memasuk ke dalam.

"Tuan ada apa panggil saya?"

"Kita ada mission, kerja satu hari dekat kota kinabalu.."

"Misssion dekat kota kinabalu? okay."

"Okay dah jom budak2 awak dah tunggu.."

Mereka berdua pun pergi ke bilik meeting untuk membincangkan tentang misi esok...

"Okay dengar sini, ini tager kita Ikwan orman ketua lanun yang terlepas eksiden harmony 6 tahun lepas. Kita dapat tahu dia akan berjumpa dengan kontrak yang kita belum tahu siapanya lagi...di tengah-tengah pasar Filipina.."

"Dekat tengah-tengah pasar Filipina, bukan itu public sangat ke tuan?"

"Kalau kita pergi tempat yang sama dan diorang ada senjata , diorang tahu kita tak kan berani. Lepas tu tiba diorang tembak tengah-tengah ramai orang ,habis kita."- kata Zarif

"Sebab itu kita kena berhati-hati."-jawab Jay.

"Jadi plan tuan?"-kata ustat

"Tak kan itu saya kena fikir juga,baik takyah panggil meeting macam ini.-fuzai

"Kita tukar penyemaran cekup transit dia, masuk kereta tukar kereta."

"Okay settle..."

"Kontrak tuan, Sapu sekali ke?"

"Sapu sekali untuk buat siasatan. Faham!"

"Faham tuan!!"

Selesai sahaja di pergi meeting, Zarif pun balik dan dia balik sahaja adik perempuannya tegur dia..

"Awal balik bang, pergi mana tadi?"- tegur zarimah radauliah..

"Aku balik ke, tak balik ke bukan ada orang nak ambil tahu pun!"- kata Zarif lalu dia naik ke biliknya





*Bersambung*

READY TO SACRIFICE FOR THE MOTHERLAND(Completed)Where stories live. Discover now