bab 23

60 6 0
                                    

"okay lepas itu apa jadi?"- soal Lutfi

"Kau bagi dia apa, masa birthday dia?"- soal fathan

"Makan gula-gula murah waktu itu. Aku bagi dia masa dalam kelas and masa waktu rehat pula aku ternampak  anak orang kaya ini bagi bagi dekat fia ni macam dekat si fia ini. Lepas itu aku ni jenis suka syp dulu. Aku suruh member aku gi kawan dengan anak orang kaya ini. Lepas sebulan itu kawan aku bagi tahu yang si anak orang kaya ni suka dengan fia dan waktu rehat pula fia jumpa dengan aku untuk senyapkan pasal hubungan aku dengan dia ini dekat si anak orang kaya ."

"Jap² asal dia minta kau nak senyap2 dengan si Ghazali pula? Biar lah dia tahu kau dengan fia ni dah lama bersama."- kata fathan

"Kau tahu kan aku ini introvet , tidak lama itu yang si fia ni pergi pula ke
luar negara selepas SPM  ke masa form 4 aku un tk ingat. Masa dia nak gi ke luar negara itu aku dah cakap dengan dia.“kalau awak nak keluar negara saya tk nak dengan awak lagi dh cukup saya menjadi orang tengah dengan awak fia . Putus sahaja hidup saya dengan awak fia”. Lepas itu aku pun tk chat dengan dia tapi dia seminggu dekat luar negara itu dia chat dengan aku tapi aku buat tk layan je."

"Dia ada bagi tahu dia pergi luar negara dekat mana?"- soal fathan

"Tk dia cuma pergi luar negara untuk belajar masa itu."

"Aku pernah terjumpa , bukan nak kata berjumpa orang kata apa terserempak dengan dia. Walaupun dia tk kenal aku . Aku kenal dia Zarif."

"Kau jumpa dekat mana?"

"UK Zarif, masa itu aku nak pergi mall tk silap nak beli barang. Dia dengan si Ghazali lh berdua-duaan. Aku rasa dia dah kahwin lah Zarif masa ke luar negara itu. Baik kau jangan jumpa dengan dia. Aku risau kalau kau jumpa balik mesti si Ghazali akan buat sesuatu dekat keluarga kau nanti. Dia sekarang ketua mafia dekat satu negara mana tah."

"But fat , si fia ni yang jumpa aku balik dia siapa minta lagi nombor telefon aku ini dekat anak buah aku. Rasa kena tukar nombor telefon lah kan."

"Tukar je. Kita bukan nak apa leraikan silaturrahim antara sesama Islam ini tapi kita tak nak lah ganggu rumah tangga orang. Takut nanti jatuh fitnah dekat kita."

"Yep betul itu. Aku pun tk fikir nak berumah tangga sebenarnya. Family aku pun tengah problem nak tambah lagi nak berumah tangga memang idok Ler aku."

*Bersambung*

READY TO SACRIFICE FOR THE MOTHERLAND(Completed)Where stories live. Discover now