Bab 5

103 6 0
                                    

Petang itu mereka lawan bola bersama-sama. Dalam pukul 6 mereka
semua pun berhenti main kerana kepenatan.Balik sahaja daripada padang bola itu,Bilik zarif bersepah seperti di tempat kitar semula penuh banyak barang yang telah dikumbah..

Setelah itu ayahnya masuk ke dalam dan memarahi anak lelakinya...

"Ini apa benda zarif?"-marah tuan erfan zaki kepada anak lelakinya..

"Asal ayah ambil barang zarif ahh!!?"

"Kamu ini tak reti nak bersyukur kan , suka nak menyusahkan ayah sahaja."

"Semua benda zarif kena tangguh sendiri! ini ayah balas dengan zarif macam ini?"

"Sebab kamu suka membawa masalah dalam keluarga dan suka menyusahkan ayah sahaja.Tengok macam abang kamu tak pernah pun nak menyusahkan ayah dalam keluarga ini."-jawab erfan zaki

"Sebab ayah manjakan dia sangat! .Apabila dia minta semua ayah bagi, ini kalau zarif minta asyik kena beli sendiri je dan ayah bukan ambil tahu pun pasal zarif langsung. sikit2 nak tanya abang  dengan adik je!.Habis itu zarif ini apa dekat rumah , jadi bibik ke rumah ini!!. Ayah selalu pilih Kasih. Bebirat badan zarif ini, zarif tak kecoh pun. Sakit ke, okay ke ayah bukan tahu pun!!"-bidas zarif lalu dia mengambil pakaian nya di dalam almari itu dan terus keluar daripada rumahnya...

Sebelum dia hendak melangkah keluar rumah, abangnya tegur dia!

"Kau asal zarif naik suara dekata ayah?"

"Kau nak apa lagi bangsat? Biar orang tua itu sedar dia!!. Nak pilih kasih sangat kan. Lantak dia!!."

"Sejahat mana pun dan bagaiman cara didik anaknya , dia tetap ayah kau zarif!!!"

Zarif tidak dihirau kan dengan ayat itu dan dia terus masuk ke dalam kereta dan pergi rumah kemnya!!.Nasib ada rumah lagi satu kalau tidak tidur dekat frigat je.

KE ESOKKAN HARINYA

Pagi itu zarif dan anak buahnya pergi ke pasar filipina untuk memperhatikan ikwan orman di situ...

"Perlu ke kita buat ini jos?"-tegur zack di dalam alat komunikasi..

"Perlu!! selagi belum selesai , jangan balik faham!!!"

Mereka semua pun memperhatikan ikwan orman itu dan
ikwan orman sedang minum di tepi laut..

Selesai sahaja mereka pun pulang ke pangkalan dan malam itu mereka pun makan malam.

"Hye cobra tengok lah jos daripada tadi termenung je dia itu. kau rasa kenapa ye?"-kata gagak

"Kan cobra , aku kesian pula dekat jos. Makan pun tak nak jamah sikit pun."-jawab visi

"Hmmm, biarlah tuan itu kan penat dia pergi sana ke sini aje tadi."

Jay menegur zarif yang daripada tadi termenung sahaja.

"Tuan nape itu, nampak macam sedih je tuan?. Tuan ada masalah ke?"- soal jay dan dia memberi sebotol air kepada zarif.

"Eh jay, tk de lah Thanks air ini."

“Jangan bersedih.Sesungguhnya pertolongan akan datang bersama kesabaran.”- kata jay dan dia menepuk bahu zarif itu.

"Thanks jay..."

Zarif pun meminta dirinya dan dia balik ke rumah kemnya.Balik sahaja dia membersihkan diri dahulu kemudian baru dia membuat kerjanya di bilik.

Malam itu anak buah kesayangan nya datang kemari dan mereka pun makan malam bersama2...Setelah itu zarif mengajak bermain ps5 bersama dan mereka pun main dengan gembira nya.
Telefon yang berbunyi daripada tadi zarif matikan sahaja.

Malas mengangkat panggilan itu

*BERSAMBUNG*

READY TO SACRIFICE FOR THE MOTHERLAND(Completed)Where stories live. Discover now