2 minggu setelah bercuti untuk rehatkan minda sudah berakhir hari ini dia kembali ke laut sebelum balik ke laut di berjumpa dengan umi nya.
Alhamdulillah umi semakin sihat dan semakin pulih daripada sakitnya.
"Umi jaga kesihatan, jaga diri. Jangan lupa makan ubat. Makan ikut masanya jangan tak makan pula. Nanti kena bebel dengan dokter yang bernama zeryan Razik ni."
"Ye² umi makan ikut masa yang ditetapkan. Zarif hati² okay umi sayang kamu."
Zarif pun salam dengan nya dan cuim dahi uminya sekali dan salam abangnya dan adiknya juga sebelum balik ke laut.
Selesai sahaja dia terus pergi ke kapal frigat...
Sampai sahaja kapal pun berlayar dan mereka semua pergi ke bilik meeting kerana ada misi besar untuk diselesaikan betul kata fathan ada misi besar dalam masa terdekat ini.
Di bilik meeting
****************
"Okay Squad, kita ada misi besar untuk dijalankan hari ini."- kata tuan fuzai"Misi apa itu tuan?"- soal visi
"Tangkapan besar-besaran di satu tempat, banyak lanun² akan mereka
berkumpul dan jual barang di situ. Misi kita simple but risiko agar bahaya untuk kita.""Bahaya maksud tuan macam mana?"-soal cobra
"Tak kan nak korbankan anak buah saya lagi tuan , kalau bahaya bagi saya je lah masuk yang lain plan macam biasa."- jawab Zarif.
"Tk bukan macam itu Zarif. Kali ini bukan team awak sahaja. Semua team akan turun padang okay. Tapi jumlah lanun kita tidak dapat tahu. Jumlah tebusan kita dapat tau seramai 50 orang."
"Tk kan diorang berniaga pun nak kan tebusan juga."- jawab Jay
"Okay gusy team shark, jo, aan, Haris sudah sampai."- jawab tuan fuzai.
"Okay team Zarif dengan shark akan bergabung. Manakala team lagi tiga itu akan bergabung juga. Target kita
tangkap semua ketua lanun²." Kata tuan fuzai dan dia mengarahkan Zarif memberikan strategik seterusnya."Team alpha akan masuk dahulu ke dalam. Team alpha Two iaitu shark awak akan pegang call sign itu. Team bravo One yang pegang oleh Jo dan awak bawak sedikit team akan untuk back-up team alpha Two. Bravo Two yang diketuai oleh aan sendiri awak akan pergi ke chapter k hujung pulau ini bersama² dengan team Haris sekali. Team Haris kamu ikut team aan akan untuk back-up nya faham."
"Faham!!"
"Good luck semua dengan Bismillahirrahmanirrahim pergi dengan selamat balik dengan selamat juga."- kata tuan fuzai dan dia mengharapkan tiada kemalangan yang besar berlaku.
*Bersambung*
YOU ARE READING
READY TO SACRIFICE FOR THE MOTHERLAND(Completed)
Romancefor the sake of my country I am willing to sacrifice myself for my beloved homeland. "Sedia berkorban!"-zarif rafael