"Umi sakit apa bang?"- soal Zarif.
"Demam umi hari itu tk baik² lagi . Aku nak bawaknya gi
hospital degil. Lepas itu dah jadi lebih teruk baru lah dengar cakap.""Zarimah mana?"
"Dia ada kejap lagi sampai lah itu, kau
nak balik rumah ke?""Tk pe aku balik rumah kem aku je. Atau hari ini nak pergi rumah Fathan jap."
"Fathan? Lama tk jumpa dia."
"Dia ada je tapi dia pun busy juga. Okaylah kalau ada apa² bagitahu tau
Kau bang tk bagi tahu siap kau.""Ye okay little Brother. Jaga diri okay "
"Okay"
Selesai sahaja dia pun pulang ke rumah kemnya sebelum pulang itu dia pergi ke padang polo untuk berjumpa dengan fathan dan Lutfi.
"Hye Zarif are you okay?."- kata fathan lalu mereka bersalaman.
"Okay. Kau tk on duty ke?"
"Minggu depan sebab baru habis misi kecil² ini. Aku dengar nanti kita ada misi yang besar untuk melawan dan
menangkap lanun² lahanat itu.""Ye doh fathan kitorang lagi ah dalam
dua bulan ni on duty 24jam je. Sampai tengok mata aku ini dah jadi
macam panda dh asyik ulang alik
dari kapal sendiri ke kapal musuh dan pelantar musuh.""Perghh kau lagi dahsyat Zarif. Fuu nasib aku lain hehehe."
Sementara itu fia mengintai dari semak rumput itu untuk melihat Zarif
tengah buat apa..."Oh awak jumpa dengan tengku fathan dengan lutfi kenapa lah tk ajak
saya ini Zarif haaaisssh."Manakala Lutfi pula melihat ada orang yang melihat mereka bertiga daripada tadi sahaja.
"Zarif awak ada barang orang ke ,saya
tengok ada orang sahaja yang melihat kita daripada tadi.""Siapa?"- soal Zarif
"Itu ahh"- kata Lutfi lalu dia menunjukkan ke arahnya...
Zarif melihat dia khamilia mengekorinya hingga ke sini. Zarif sudah menghilang kesabaran nya. Orang kata jangan cari² lah.
Zarif pun pergi ke arah fia manakala fia pula lari kan dirinya...
"Stop fk!!"- tegas Zarif memanggilnya
Fia pun berhenti dan dia pusing kebelakangan dan melihat Zarif ada di belakang...
"Kenapa kau ikut aku sampai ke sini , bukan kau orang Perak sana ke kenapa ikut aku sampai balik ke Pahang ni?"
"Saya nak jumpa awak Zarif. Saya sayangkan awak lagi. Please give me second chance."
"No aku tk nak dengan kau lagi fia khamilia. Saya tk nak! Saya tk nak nak berumah tangga dengan awak , saya tk cinta kan awak fia khamilia, cinta aku dengan kau dah mati lama! dan kau fia khamilia, kau tk faham dengan hidup aku sekarang ni. Dulu boleh jumpa dengan family aku but now family aku sudah berubah!! Jangan jumpa aku lagi fk stop mengekori dan mencari aku. Ingat Zarif yang dulu yang menemani kau sudah mati!. Zarif sekarang nak menjaga negara dan mengorbankan nyawa untuk tanah air sahaja bukan untuk cintakan hati untuk seseorang. Faham!.."
Zarif pun pergi ke fathan semula lalu dia tinggal fia khamilia di situ seorang diri...
"Menyesal betul aku tinggalkan dia sesama sekolah dahulu dan kenapa aku tk kahwin dengan dia selepas habis sekolah. Kenapa aku bercinta dengan Ghazali dahulu. Ehmm aku sisa² peluang yang telah berikan kepadanya. Arggghhhhh apa ini fia kau buat diri dia kecewa kepada kau!!"- kata fia dengan dirinya.
Kenapa lah kau cinta dengan si Ghazali itu. Kan dah menyesal, kesian dengan Zarif keluarganya tengah problem tambah lagi ex kekasih lamanya datang pula.
"Itu siapa Zarif."- soal Luthi
"Ex kekasih aku."- jawab Zarif
"Noh awat ex pula? Kau ni sama pula dengan jalan cerita aku dengan Farha tapi tk mengapa nanti aku cari Farha semula..."- kata fathan
"Jalan sama tapi situasi berbeza fat."
"Cer cerita..."
"Zaman sekolah biasa kan tapi aku sayangkan dia daripada sekolah rendah lagi but masuk je form 2 dia dah start suka dengan seorang mamat ini."
"Sapa?"- soal fathan
"Nama Ghazali tapi masa itu semua orang panggil dia anak kaya sebab dia orang anak kaya tapi masuk sekolah kerajaan."
"Noh Rokiah!!"
"Masa birthday si fia aku nak bagi lah hadiah dekat sini yang kecil² je . Masa itu aku mana ada lah duit sangat sebab aku duduk dengan tok Mal aku. Dan tok Mal pula masa itu kerja menanam pokok pisang waktu itu aku pun tk ingat sangat."
*Bersambung*
YOU ARE READING
READY TO SACRIFICE FOR THE MOTHERLAND(Completed)
Romancefor the sake of my country I am willing to sacrifice myself for my beloved homeland. "Sedia berkorban!"-zarif rafael