~special chapter~

54 1 0
                                    

“Leftenan komander Zarif Rafael!”

“Ye tuan?”- Terkejut Zarif apabila tuan Izz memanggil dia...

“Saya dengar awak ini buat bukan² hari ini awak buat apa ah?”

Manakala yang lain sedang bersiap untuk membawa kek kepada tuan Zarif.

“Mana ada saya buat bukan² tuan? Tuan ini jangan fitnah saya tau. Tak baik!”-kata zarif yang tiba tercungap mukanya.

Dalam kiraan 1..2...3 anak buah mereka serta kawan² datang kemari
dan membawa kek kepada Zarif sambil menyanyi selamat hari lahir buat Zarif Rafael.

Happy birthday to you!!
Happy birthday to you
Happy birthday to tuan Zarif
Happy birthday to you!

Selamat ulangtahun
Selamat ulangtahun
Selamat ulangtahun leftenan hos
Selamat ulangtahun

Allah selamatkan kamu
Allah selamatkan kamu
Allah selamatkan Zarif Rafael
Allah selamatkan kamu!

Zarif pun terkejut kerana mereka datang dan membawa kek kepadanya.

“Cepat tuan! tuip lilin ini”-kata Jay yang pegang kek itu.

Zarif pun dia kipas sahaja lilin itu malas tiup

"Terima kasih semua!"-jawab zarif yang mengucapkan terima kasih atas ucapan mereka hari jadi kepadanya.

Mereka pun menyambut ulangtahun zarif dengan memotong kek dan juga jamuan lain.

Petang itu fathan berjumpa dengan zarif di satu kedai makan sempena hari jadi kawannya.Dia pun ingin meyambut hari jadi untuk kawannya...

"Happy birthday josku!"-kata fathan yang menyambut kedatangan kawannya itu.

"Oh shark do..do...do... thanks much."

"Duduk meh sini.."

"Baik!"

Sambil mereka makan mereka pun berborak sesama sendiri.

"Oh shark aku lupa nak ucapkan tahniah kepada kau atas kenaikkan pangkat ke leftenan komader macam aku!"

"Eh! hahaha thank you... kau pun aku nak wish happy birthday semoga kau
sihat selalu dan dimurahkan rezekinya dan juga semoga dapat jodoh cepat2 aku nak makan nasi minyak daripada kau ini!"

"Ahh engkau nasi minyak daripada aku? hahaha"

fathan suka menyakat zarif hahaha... mereka sudah lama berkawan walaupun jarak umur mereka tidak jauh mana pun.

Malam itu balik sahaja ke rumah ibu bapanya dan dia melihat keadaan rumahnya agak gelap sekali.

Dalam hari mula lah berkata "Dah kenapa gelap ini keluar ke?"

Dengan rasa yakinnya zarif pun masuk ke dalam rumah sahaja. Langkah sahaja masuk ke dalam rumahnya dan membuka lampu dan ibu bapanya juga adik beradiknya menyanyikan selamat hari jadi kepadanya.

"Umi? ayah? abang? adik? awat macam ini! nak nangis lah semua hari ini nak buat kejutan!"

"Anak umi selamat hari jadi ye semoga anak umi kuat selalu
dan umi sayang anak umi ini..."-kata ibunya dan dia memeluk anak lelakinya itu.

Zarif penat hari ini je dia banyak dapat surprise from his work friends, his best friends and his family too.

Selepas sahaja mereka menyambut hari jadi Zarif, Zarif pun masuk ke dalam biliknya dan dia pun membersihkan dirinya terlebih dahulu.

Selesai sahaja dia membersih dirinya dan memakai pakaiannya dan pun baru dapat berbaring di atas katilnya.

Thank you for wishing me a happy birthday. May you be well and be blessed with sustenance and others. I love you too.... Thank you again Happy birthday on 30/8 -mohd Zarif Rafael

READY TO SACRIFICE FOR THE MOTHERLAND(Completed)Where stories live. Discover now