BAB 7

90 6 0
                                    

Setelah semua team adalah mereka bincang sikit untuk strategik mereka.

"Alpha one dan bravo two ikut saya ke location first ini."- kat zarif sambil di menunjuk satu gambar di lantai kapal pelantar itu.

"Alpha two dan bravo one ikut jay ke location kedua ini and charlie stanby untuk hostage dan check id mereka di atas pontu ini. faham?"

Mereka semua pun angguk kepala tanda faham dan zarif bertanyakan ada soalan? dan mereka pun
gelengkan kepala tanda tiada soalan dan mereka pun gerak ke lokasi yang telah diberikan.

Mereka pun gerak ke location yang telah di berikan. Jay pergi bilik ke bilik untuk Chek semua hostages.
Manakala zarif mencari hostages yang ada di bilik².

Di dalam bilik itu Zarif terlihat banyak bom tangan telah ikat dengan tebusan dan tidak boleh untuk memotong...

Cobra tolong selesaikan di sini dan Zarif pun pergi ke tempat yang lain.
Selesai sahaja dalam 0405 semua tebusan telah di selamatkan tetapi dua tebusan lagi masih belum jumpai.

Zarif terjumpa dua hostages di bahagian timur barat dan dia meminta back-up ..

Ada seorang keluar daripada belakang dia iaitu Haziq kawan lama Zarif yang dia team dahulu dengannya tetapi kini si Haziq telah keluar daripada TLDM itu.

"Haziq!?? Kau buat apa dekat sini?"- soal Zarif.

"Surprise Zarif!! Hahaha aku saja dekat sini."- dia pun mengeluarkan pisau dan menyerang Zarif.

Mereka pun saling menyerang balasan antara satu sama lain...

“kau tidak layak daripada dulu lagi Haziq untuk jadi paskal. Paskal perlu berkerjasama dalam satu pasukan bukan ego macam kau!!"

"Bukan aku tk layak tapi peraturan b*d*h ini tak bagi aku untuk layak masuk untuk paskal!!"

Di hujung pelantar mereka berlawan lagi sesama dan Zarif menolak Haziq ke bawah dan Zarif pegang tangan Haziq dengan kuatnya.

"Tahan Haziq!"

"Ahhmmm, aku akan jadi yang terbaik daripada kau Zarif thanks untuk semuanya."- kata Haziq dan dia keluar pistol dan tembak di bahagian bahu Zarif dan Haziq jatuh ke bawah laut manakala zarif terjatuh di lantai dan dia melihat tebusan sedang di selamatkan.

Semua tebusan telah selamat manakala Ikwan orman telah matikan kerana dia melarikan diri ke Filipina tapi akhirnya di tembak shoot too kill .

Mereka semua pun pulang dalam jam 0715 mereka telah sampai dan Zarif di bawa ke hospital terus yang
menaiki ambulans.

Ke esok harinya abangnya datang tengok Zarif di hospital.

Zeryan razik pergi ke bilik adiknya untuk datang melawat keadaannya tetapi  zarif tidak sedarkan dirinya lagi.

"Apa lah nak jadi kau ini adik. Aku rindu diri kau yang dulu suka bergembira sama2."- kata zeryan yang merindui diri adiknya yang dahulu





*BERSAMBUNG*

READY TO SACRIFICE FOR THE MOTHERLAND(Completed)Where stories live. Discover now