"Dik kau nak pergi mana duduk sini!"- tegur zeryan razik
"Sudah lah , semua nak gaduh je disebabkan Zarif, tk pe Zarif tak akan jejak ke rumah ini lagi! .Zarif tak nak keluarga ini gaduh disebabkan Zarif!.
Tak mengapa biar Zarif jaga diri. Kau jaga lah umi dengan adik!"- kata Zarif dan dia pun terus pergi daripada situ.Sampai sahaja di rumah kem nya dia pun naik ke bilik terus dan menangis sepuas hatinya. Kenapa lah uji ini datang dekat aku!
3 minggu kemudian
*********************
Zarif pun membina kehidupan dengan seorang diri, sejak hari itu Zarif datang ke rumah umi dan ayahnya dan sekarang rasa sunyi pula .Kawannya dalam 2 minggu itu menemani Zarif supaya kuatkan diri itu.
Petang itu fathan mengajak Zarif pergi ke luar . Mereka berdua pergi ke kedai makana bersama².
"Kau dah okay ke zarif. Aku tak nak kau sakit sahaja."
"Alhamdulillah aku makin okay , tuan fuzai pun bagi aku cuti panjang lagi 2 minggu lagi aku akan masuk bertugas balik."
"Alhamdulillah bagus lah aku dengar macam itu."
"Aku menyerahkan semua urusanku hanya kepada Allah, biarlah dia yang menetukan saja yang terbaik
untukku menurut ketetapannya kerana hanya dia lah Tuhan yang maha Mengetahui nya.""Ye, hanya Allah saja boleh menentukan selaga kehendak hamba nya.Semoga kita sentiasa dilindungi dari Allah s.w.t aamiinn"
"Fat?"- soal zarif
"Ye nape kau zarif ."
"Kau janji dengan aku jangan tinggal aku lagi okay?"
"Aku tak janji tapi aku cuba yang terbaik dengan kau zarif ."
Selesai sahaja mereka berjumpa zarif pun pulang ke rumahnya. Dia membersihkan dirinya .Setelah itu dia hanya memilih pakaian memakai baju t-shirt biasa ada seluar slack biasa.
Malam itu dia mengajak semua anak bauhnya makan bersama-sama di luar dan dia tidak lupa mengajak sekali fathan kawan baiknya itu.
Di kedai makan zeryan ternampak adiknya dan anak buah dia makan malam di situ.Zeryan hanya melihat senyuman adiknya daripada jauh sahaja.
Dia rindu diri adiknya dahulu.
Gembira, ketawa bersama dan bermaian sama-sama.Zarif pula ternampak abangnya dan zeryan memandang tempat lain kerana zarif perasan zeryan ada di situ.
Selesai sahaja mereka semua makan malam mereka pun solat isyak bersama-sama di satu masjid berdekatan di situ.
"Dah makan kan jom solat isyak pula!"
"Ye jom!!"- kata mereka semua dan diorang pun mengambil air wuduk di luar kemudian masuk masjid ada mengambil sof masing2.
Selesai sahaja solat isyak mereka pun mengucapkan terima kasih kepada tuan zarif kerana sudi membelanja kami makan malam ini.
*BERSAMBUNG*
YOU ARE READING
READY TO SACRIFICE FOR THE MOTHERLAND(Completed)
Romansafor the sake of my country I am willing to sacrifice myself for my beloved homeland. "Sedia berkorban!"-zarif rafael