Pusu

1.2K 27 4
                                    

Yeni bölüm geldi biraz geç oldu ama anca yazabildim hepinize iyi okumalar ...

🌼

Alaeddin bey vazifeden dönerdi alplarla Yenişehir yolunda ilerlerken karşılaştıkları manzarayla hemen elleri pusatlarına gitti Yaralı alplerle ve hatunlarla doluydu her yer pusu yedikleri belliydi hemen atlarından indiler.

"Alplar herkes dikkatli olsun her yaralıya bakın yaşayanları tez Yenişehire yetiştirecez"

Gördüğü her yaralının yanına giden şehzade ardından duyduğu fısıltı şeklindeki sesle arkasına döndü gördüğü Yaralı hatunun yanına gitti.

"Yardım edin"

Hatunun yanına çökende omzundaki oku dikkatlice kırdı gelen inleme sesiyle kıza döndü.

"Kusura bakmayasın etmem lazımdı"

"Önemi yoktur"

"Başınızda kanar"

"Taşa vurdum sonrasını hatırlamazım"

"Siz kimsiniz pusu yemişsiniz ahval kötüdür nerden gelirdiniz"

"Germiyandan geliriz ben yakup bey kızı Gonca bu yola girince bizanslılardan pusu yedik "

"Yine sulhu bozmak isterler herhal"

"Siz kimsiniz yardım edersiniz lakin tanımam sizi"

"Ben osman bey oğlu alaeddin amma bunları sonra konuşuruz imdi Yenişehire tezinden varmak gerekir"

"Sağolasın alaeddin bey"

Şehitler gömülmüş yaralılarla birlikte Yenişehire giderlerdi.

Yenişehire varanda yaralıları tez şifaheneye götürdüler alaeddin alplarla ilgilenirdi şifacı bir hatunu ise gonca hatunla ilgilenmesi için görevlendirmişti.

Goncanın yarası dağlanmıştı imdi merhem sürülürdü.

"Hatice hatun ne vakit tamamen eyileşir yaram"

"Merhemleri düzenli kullanır ve dinlenirseniz pek uzamaz kısa vakitte döner eski haline"

"Sağolasın"

İçeri Fatma hatun girmişti.

"Gonca hatun geçmiş olsun başınıza gelen çok kötüdür size yeni kıyafetler getirdik ben Fatma osman beyin kızıyım bir ihtiyacın olanda yanıma gelesin"

"Sağolasın Fatma hatun geldiğimden beri pek iyi ilgilenir hatunlar eksik olmayasın"

Gonca yaraları sarılanda onunla görüşmek isteyen osman beyin yanına gitti.
Odaya girende alaeddininde orada olduğunu gördü adamın gözlerinde onu çeken birşey vardı anlamazdi.

"Gonca hatun başınız sağolsun şehitlerimiz varmış "

"Öyledir osman bey kaybımız vardır lakin oğlunuz yardıma yetişti sagolasiniz"

"Ne demek kızım"

"Osman bey sorunluda olsa nihayetinde sizinle görüşebildim babamdan size haber getirdim"

"Diyesin hele gonca hatun kötü bir ahval yoktur inşallah "

"Babam bu mektubu size yolladı kemerinden çıkardığı rulo şeklindeki kağıdı osman beye uzattı"

Osman bey kağıdı okuyanda memnuniyetle goncaya döndü.

"Baban birlik olmak istediğini der kızım bizim içinde münasiptir cevabımızı bir alple yolla  babanı buraya davet etmek isterim"

"Siz nasıl derseniz osman bey"

"Eyi eyi sende ailen gelene kadar misafirimiz olasın malhin Bala Siz ilgilenirseniz hemei"

İki hatunda onayladı sonra birlikte çıktılar.
Goncayi odasına götürüp eyice dinlenmesini tembih edip sonra gittiler.

Gonca başına gelenleri düşünürdü babası pusuyu öğrenene çok üzüleceksin alanları şehit olmuştu sonra birden alaeddin geldi aklına neydi birden içinde filizlenen duygu.

"Destur varmıdır Gonca hatun"

Gonca birden duyduğu sesle afalladı ne diye gelmişti acaba.

"Gelesin alaeddin bey"

Alaeddin içeri gelende kıza yineldi "

"Size bir merhem daha getirdim Hatice hatunun verdiğinden farklıdır bunu da kullanır iseniz yaraya iyi gelecektir"

"Sağolasın alaeddin bey senide yorduk"

"Estağfurullah ne yormasın işim budur"

"Olsun sen gelmesen daha fazla Kayıp verebilirdik yardımın için teşekkür ederim sana bir can borcum vardır gayrı"

"Öyle birşey yoktur amma senden birşey isterim"

"Diyesin hele"

"Bir at yarışı yapabiliriz belki"

Adam jest ve mimiklerini o kadar iyi kullanıyorduki karşıdakini etkisi altına almayı çok iyi başarıyordu goncada bu etkide kaldığının farkına varmıştı lakin oda bu durumdan memnundu.

"At yarışı dersin he"

"Öyle derim ama sen iyice iyileşende"

"Sana haber ederim o vakit"

"Memnun olurum Gonca hatun"

Gonca tam alaeddine birşey diyecekken fatmanın sesiyle ikiside ona döndü.

"Ağabey adamlar yemeğe çağırır"

"Geliriz bacım geliriz gidesin hele"

"O ne demek öyle ağabey kovarmısın beni"

"Ne münasebet bacım edersiniz öyle şey imdi gidesin bizde geliriz ardından"

"Eyi öyle olsun giderim ben imdi"

Goncanın gülmesiyle ona döndü alaeddin.

"Hayde ananları daha fazla bekletmeyelim"

"Önden buyurasın Gonca hatun"

Algon/Gümüşservi Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin