Yaren'in söylediklerine ne demeliyim?
Onca gördüğüm şeyleri nasıl yok sayabilirdim?Bu erkekliğe sığar mıydı?
Yaren'in gözlerine baktım ağlıyordu.
Kıyamıyordum ona ama bu kadar şeyler oldu bir açıklamayı hak ediyordum ki açıklama beklerken Yaren yaşananları unut gitsin diyordu.Unutulur muydu?Gözlerine baktım onun ağlaması beni bitirmişti.
Yaren tarafından hipnoz edildin deseler hiç itiraz etmeden buna inanabilirdim.
Çünkü ne olursa olsun onu asla yok sayamazdım.
Ayaklarım istemsizce ona doğru gitti.
Hiç birşey demeden ona sarıldım.
Başını göğsüme yaslayınca bir elimle gözlerimden akan gözyaşlarımı sildim.
Başımı yukarıya kaldırıp etrafıma baktım o sırada Yaren hüngür hüngür ağlıyordu.Sanki içindeki bütün birikimlerini anlatamadıklarını o an göğsümün vasıtasıyla kalbime fısıldıyordu.Bu bile beni ikna etmesine yetmişti.
Ağlamamak için kafamı etrafta gezdirirken Emir ile göz göze geldik durmuş bize bakıyordu.
Sanki gözlerinden ateş saçıyordu sanki benim ikna oluşumdan rahatsız olmuştu.Yaren kafasını çekip bana baktı;
"Ne olacak Çağrı şimdi?"
"Bilmiyorum Yaren"
"Birşey demelisin"
"Ne demeliyim bilmiyorum seni çok seviyorum seni kaybetmek istemiyorum ama o gördüklerim aklımdan çıkmıyor.
Sana güveniyorum orda senlik birşey yok diyorsan yoktur."
'Bu konuyu kapatabilecek misin?"
"Sanırım evet bir anda olmasa bile yavaş yavaş içimde kapatacağım, seni kaybetmemek için buna mecburum.'Elini tutup öptüm sonra ona bakıp;
"Ben bu eli bir kere tuttum bir daha asla bırakmam."
Gözleri yaşlı bana baktı.Birlikte sınıfa doğru geldik.
Sınıf her zaman ki gibi sohpet halindeydi.
Hoca sınıfa gelip derse başladı."Sizlere bir soru soracağım ve herkes cevaplarsa iyi olur."
"Aşk Nedir?"
Sözü ilk Erdinç aldı
"Hocam Aşk Yıldız Tilbe'nin yazıp Mabel Matiz'in söylediği gibi (Aşk yok olmaksa şimdiden yar ben yokum yok zaten) aşk bu bence"
Sınıfça ona güldük.Hoca;
"Her ne kadar Erdinç'in verdiği mizahi cevaba gülsem de daha ciddi cevaplar verin gençler" dedi."Aşk acı' ızdırap, kötü olan herşeydir bence" dedi Tuğce.
"Aşk bulutlar üstünde koşmaktır ya' dedi Ayşe.
"Aşk denizin derinliklerinde boğulmaktır Hocam" dedi Kenan Deniz'e doğru bakarak.
"Aşk aptallıktır bence başka hiçbir şey değildir." dedi Deniz, Kenan'ın ona bakışlarını umursamadan.
Sınıf tek tek fikirlerini söyledi.Ve sıra bana geldi.
"Aşk fedakarlıktır.Her şeyiyle kabul etmektir.Huzurdur.Değer vermektir kendinden çok ona değer vermektir.
Mutlu olmasan da mutlu etmektir.Onun mutluluğuyla mutlu olmaktır.Bence aşk Yaren'dir Hocam." Dedim Yaren'in gözlerine bakarak.
Sınıf hep bir ağızdan tezahürat yaptı.Gözler Yaren'deydi çünkü bir tek o konuşmamıştı.Derin bir nefes alıp konuşmaya başladı.
"Hocam aşk onu her şeyiyle kabul etmektir.Onu olduğu gibi sevmektir.
Aşk güvendir sonsuz güvendir.
Ayşe'nin çıktığı bulutlardan ona güvenip atlayabilmektir.
Kenan'ın deniz derinliklerinde hiç korkmadan o derinliklerde onunla gezebilmektir.Aşk Deniz'in aptal olduğu noktada korkmadan aptallaşmaktır.Çağrının da dediği gibi
Aşk değer vermektir ama kendinden çok ona değer vermektir dersem yanlış olur.
Bu durumu şöyle açıklaya bilirim hani o uçak anonsların da derler ya önce kendi maskenizi sonra da çocuğunuzun maskesini takın diye.Orada ki mantık sen sağlıklı olamazsan çocuğunu da sağlıklı yapamazsın.
Aşk da tam da böyle bir şey bence.
Önce sen iyi ol ki karşındakini de iyileştire bilesin.
Önce sen mutlu ol ki onu da mutlu edesin.
Yoksa aksi durum ikisine de bu dünya da cehennemi yaşattırır" dedi Yaren kendinden çok emince.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
PSİKO-AŞK
Fiksi UmumHerkes çok sevmek yada çok sevilmek ister bu hayatta.Ama ne kadar doğru çok istemek. Atalarımız boşuna "herşeyin fazlası zarar" dememiş.Peki ya sevmenin fazlası zarar mı? Zarar mı bilmem ama atalarımız boşuna konuşmaz diyorum. Bu kurgumuzda da bunu...