Komputer tibanya ditutup perlahan-lahan. Air mata yang bertakung akhirnya tumpah.
"Kenapa husbu aku mati...patutnya Ayumi tu yang mati,bukannya Satoshi. Huhu..." Katanya dalam esakan.
Episod akhir kepada anime Corpse Party memang menyedihkan bagi Yuna. Padahal sudah berkali-kali dia menonton anime itu,tetapi dia tetap menangis. Walhal anime tersebut bergenre gore.
Tok tok tok!
Ketukan pintu membuat Yuna sedikit tersentak. Siapa ketuk pintu waktu hujan lebat begini? Namun dia gagahkan juga diri untuk membuka pintu. Tudung bawal diambil untuk menutup rambutnya yang terdedah.
"H-hai,a-apa khabar awak?" Tanya lelaki dihadapan pintu tersebut. Yuna senyum segaris,tak mampu untuk berkata lagi.
"Kenapa mata awak sembab ni? Kawan-kawan awak pergi mana?"
Kenapa Iqmal prihatin tentang keadaan dia? Bukan ke dia suka orang lain? Bukan ke dia tak suka aku dah?
"Kenapa awak datang sini? Awak nak apa?"
Iqmal tersentak dengan pertanyaan yang keluar daripada mulut Yuna. Dia benci aku ke?
"S-saya... Saya cuma nak bagi awak ni. I hope you like it." Kata Iqmal. Dia tahu di asrama mereka tidak boleh berjumpa selagi tiada hal penting. Tapi dia tidak kisah,asalkan dia dapat hati gadis idaman.
Kotak berwarna merah ceri itu dihulurkan dan akhirnya bertukar tangan. Yuna memandang kotak yang bersaiz sepasang tapak tangannya itu.
"Kenapa awak bagi saya? Bukan ke awak tak suka kat saya? Err,ambillah balik kotak ni."
Kotak dihulur dengan senyuman tawar. Namun ditolak kembali kepada penerima.
"Bukalah dulu. Alahai awak ni. Siapa kata saya tak suka awak? S-saya s-sukalah. Saya merajuk lah kalau awak tak nak ambik. Hmph!"
Yuna tergelak kecil. Alahai,dah besar gajah pun nak muncung-muncung lagi. Tak macho lah.
Kotak ditangan dipandang. Senyuman terukir dibibir. Nak buka ke tak ekk.
"Hmmm,awak baliklah dorm dulu. Nanti apa pulak orang kata nanti kan?"
"Tak nak! Selagi awak tak buka kotak tu saya tak nak balik dorm!"
Pujukan tidak menjadi. Hish dia ni kan! Kalau kena tangkap dengan warden ni habislah.
"Okay,fine! I'll open it! Lepas ni awak balik dorm! This is an order."
Nadanya sengaja ditekan sedikit. Kalau tak ditegaskan nanti mau nya baby besar ni tak nak balik dorm.
Perlahan-lahan kotak dibuka. Mata Yuna tertancap kepada dua bungkusan coklat dan Teddy bear kecil. Yuna memandang Iqmal dengan perasaan tidak percaya akan apa yang dilihatnya.
Ya Allah, andai ini hanyalah mimpi,janganlah kau bangunkan aku dahulu.
"I-Iqmal... Thank you so much! I love it. This little Teddy is so cute!"
Terukir senyuman nipis dibibir Iqmal melihat gelagat gadis itu. Comel aje perangai.
"Eh,awak. Kenapa tak balik dorm lagi ni? Sempat lagi sengih macam kerang busuk walaupun awak ni tak ada bau."
Membuntang mata lelaki itu bila dikutuk oleh crushnya itu. Kerang busuk?! Oh sakitnya hatiku ini...
"Awak tak jawap lagi soalan saya. Mana kawan-kawan awak ni? Tak nampak batang hidung pun?"
Tersentak Yuna bila soalan itu diajukan untuk kedua kalinya. Maklumlah jumpa crush semuanya lupa.
"Dia orang pergi beli barang kejap. Saya jaga dorm,makanan kami dah nak habis. Maklumlah dah hujung bulan kan?" Terangnya.
YOU ARE READING
Mr Atlet dan Mrs Yandere (Hiatus)
RomanceMengisahkan antara dua orang sahabat yang mencintai antara satu sama lain dalam diam. Yuna Kiera, seorang yang ceria dan penyayang tetapi mempunyai sisi yang sangat gelap. Jika ada yang mendekati si buah hati,takkan berpeluang lagi untuk mereka meli...