0.7 || En kväll på stranden

254 8 0
                                    


Vi hade nyss ätit lunch och var nu inne i Oscars hus.
När Oscar frågar
"Ska vi spela FIFA 15?"

"FIFA!!!"
Skriker Omar glatt och hoppar över soffkanten och tar tag i en av spelkontrollerna som ligger på det lilla vita soffordet.

"Omar älskar verkligen FIFA!"
Säger Olly sedan och skrattar till lite lätt.
"Haha, ja jag, märker det!"
Säger jag och blinkar till med mitt ena öga mot honom.

"HALLÅ! Kommer ni eller!??"
Ropar Omar som sitter och tittar förväntansfullt på oss över soffkanten.
"Jaa, Omar ta det lugnt! Vi har ju hela 40 min på oss!" Säger Felix och sedan går vi alla förutom Omar och sätter oss i soffan.

"Så vem börjar spela mot Omar?"
Frågar Olly ivrigt
"Jag tycker att Livia ska börja hon är ju ny i gänget"
Säger Oscar och ger mig den andra spelkontrollen ifrån soffbordet.
"Neej, det är lugnt låt Olly börja han verkar ju så ivrig!"
Säger jag som svar och räcker vidare kontrollen till Olly.

Oscar går och tar fram en cd-skiva ifrån en låda, som han sedan stoppar in i spelkonsolen och efter det är spelet igång.

Nu har killarna spelat ett tag och det står 1-2 till Omar.
"Matchboll!"
Säger Omar och puttar till Olly lite lätt för att reta upp honom över att han leder över honom.

Det tar inte lång stund innan Omar gör mål och vinner över Olly.
-YEEEES!-
Skriker Omar så att det hörs över hela rummet, medan han gör någon sorts segerdans.

Olly låtsas vara ledsen och gör ett ledset puppy face.
"Men Olly då du behöver inte vara ledsen över att Omar van, du vinner över honom nästa gång!"
Säger Oscar fast och bestämt och klappar honom tröstande på axeln.

"Liva, mot Omar då!"
Säger Felix och klappar med ena handen på soffan som visar att Omar ska komma och sätta sig igen.
"Let's go, here i come!"
Säger Omar och börjar med raska steg gå mot soffan.

När Omar väll har kommit fram till soffan tar jag och han upp varsin spelkontroll ifrån det lilla bordet, efter det är spelet igång ännu en gång.

Nu har vi spelat ett bra tag och det går förvånads värt bra, jag leder med 2-0 mot Omar.

"LIVIA, LIVA, LIVA!"
Skriker alla killar i kör, eller ja alla förutom Omar då.
"Ni kan väll heja lite på mig också!"
Säger Omar och vänder irriterat bort blicken ifrån tv:n vilket inte är en så värst bra ide när jag gör mål och vinner!

"JAAAA!!!!"
Skriker jag glatt och hoppar snabbt upp ifrån den gråa tygsoffan.

När jag hoppat upp ifrån soffan låter Omar en aning irriterad menig lämna hans mun.
"Fan också!!"
Är vad som flyger ut ur hans mun.

Vilket gör att alla brister ut i skratt, eller ahh alla förutom Omar då som sitter och tittar besviket ner på sina fötter.

Efter jag har skrattat klart andas jag ut och sneglar mot en grå tegelväg, där en svart vägklocka hänger prydligt.

Snart ser jag att den ena klockvisaren pekar på två så jag säger undrande och pekar samtidigt på klockan.
"Ehh... Omar, när var det tåget gick!??"

Omar tittar snabbt upp på klockan som jag pekar på och utbrister sedan stressat
"JÄVLAR OCKSÅ!!! TÅGET GÅR JU FÖR FAN OM 10 MINUTER!"

"Sesihelgenkillar!"
Rabblar Omar snabbt så man knappt hör vad han säger! Medan han plockar ihop alla sina saker som han lagt i hallen.

"Livia, vi måste skynda oss!"
Säger Omar oroligt till mig som fortfarande sitter kvar i soffan och glor på honom.

"Omar ta det är lugnt! Ni kan ta nästa tåg som går kl 7 och ni kan få äta middag med oss om ni vill?"
Säger Oscar och ler lätt.

Utan dig är jag inget || O.RTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang