Thalia menuruni tangga dari lantai atas rumahnya dengan santai. Rumahnya sunyi pada hari cuti ini. Biasanya akan dipenuhi dengan suara ibu bapanya dari lantai bawah. Tapi tiada.Saat Thalia mendatangi dapur, dirinya menerima satu pesanan dari telifon bimbitnya yang menyatakan ibu bapanya pergi ke perjumpaan syarikat ayahnya pagi ini.
Memuncung bibir dirinya, baru teringat mahu mengajak Puan Khawla dan Tuan Bushra mengambil keretanya yang sudah selamat sampai ke Malaysia selepas 2 bulan menunggu diangkut kargo.
Nampaknya dia harus pergi sendiri hari ini untuk mengambil keretanya.
Tiba-tiba otaknya mendapat idea bernas. Apa kata dirinya mengajak Odra dan Erdan mesti mereka boleh temankan dirinya. Mamandangkan hari ini cuti mingguan. Tak mungkin mereka bekerja.
"Uhurm! Hello kau free tak hari ni?" Thalia membetulkan tengkorokannya sebelum mula bercakap.
"Sorry Lia aku tak free lah hari ni aku kena OT kene paksa dengan boss aku dia kata kalau tak OT esok kena datang sebelum subuh." balas Odra. Dapat mendengar keluhan Thalia disana. Tapi cerita Odra yang dipaksa OT lebih teruk bunyinya.
"Okey... Sorry kacau kau. Kerja leklok." balas Thalia kemudian dia mengakhiri panggilan itu.
Setelah itu dirinya menelifon Erdan pula dan mendapat jawapan yang sama. Dirinya sibuk dimahmakah banyak pula kes jenayah yang perlu dia selesaikan hari ini.
Nampak gayanya memang sendiri saja dirinya hari ini pergi mengambil keretanya.
Skip...
Dirinya memesan teksi untuk pergi ke tempat keretanya dihantarkan. Iaitu dipelabuhan.
Sampai saja disana Thalia berjumpa dengan orang yang bertugas untuk mengambil keretanya keluar.
Thalia duduk sementara menunggu keretanya diambil.
"Miss Thalia right?" tegur seseorang lelaki paruh baya.
Thalia berpaling. Tuan Kidya rupanya yanh datang menyapa dirinya yang sibuk termenung itu.
"Yeah, nice to see you here Tuan Kidya." sambut Thalia. Tuan Kidya lah yang menguruskan keretanya untuk kemasukan ke dalam kargo tempoh hari. Kalau tiada dirinya mungkin keretanya akan dijual kerana tidak mampu dibawa pulang.
"You here to pick up your car? Saya dengar ada pekerja tengah keluarkan kereta you." ujar Tuan Ridya.
"Iya tuan. Sebab pihak pengangkutan telifon yang kereta dah nak sampai semalam. Jadi saya dekat sini nak ambiklah." balas Thalia.
"Miss Thalia sorang aje ke? Ahli keluarga takde ke? Miss habis ambil kereta nak kemana pula?" soal Tuan Ridya dan Thalia hanya mampu tersenyum kaku.
"Eh orang tua ni banyak pulak soalannya gigi pun dah tak seberapa nak ada sibuk nak jaga tepi kain orang." getus hati Thalia sambil dirinya memamirkan senyum.
"Saya nak terus balik tuan. Kesian pulak ibu saya dekat rumah kalau takde orang." balas Thalia.
"Miss Thalia Ammara right?" seorang pekerja berpakaian uniform biru datang menghampiri Thalia.
"Yes, it me." balas Thalia.
"Your car its ready miss." ujarnya sambil memberi kunci kereta pada Thalia.
Kereta Audi R8 bewarna putih itu diletak elok tidak jauh dari tempat Thalia berdiri.
Tanpa meminta diri pada Tuan Kidya dirinya berlalu begitu saja.
"Omg... Kereta aku!" kata Thalia semangat dirinya masuk ke dalam kereta dan menghidupkan kereta.
Bunyi ekzos yang kuat itu membuatkan hati Thalia puas. Yes! Dirinya sudah boleh kemana mana tanpa menumpangi orang lagi.
YOU ARE READING
Raez's Qhaliq | Destined To Be With Him
FanfictionMeor Raez Qhaliq hanya untuk wanita setabah Thalia Ammara. Cinta yang dipupuk sejak sekolah menengah yang hanya dijangka cinta monyet namun menjadi nyata ketika Thalia menginjak dewasa. Entah perasaan atau tidak kewujudan Thalia didalam hidup Raez...