Stellas perspektiv
- Godmorgon stellis hörde jag Sebastian säga
-godmorgon sa jag tillbaka
-du måste gå upp nu vi ska snart till skolan sa han och strök mig över armen
Jag nickade bara, jag vet inte om det är såhär kärlek ska va, Sebastian kan slå mig ibland. Men han säger att det är för att han älskar mig, att alla gör så, att Dante gör så mot Steffi och att det är helt normalt.
Jag gick ner för trappan och mot Sebastians kök, han hade lagt fram en macka jag tog några tuggor från den, den var inte super god direkt. Efter typ 10 minuter gick jag upp igen och in på badrummet och fixade mig, jag ville ha T-shirt och jeans idag var min plan. Jag tog lite concealer under ögonen och på mina blåmärken på armarna. Det gjorde så jävla ont att blanda ut men såhär är kärlek hade han sagt. Jag plattade håret och fixade mascara och det sista. Jag studerade mig i spegeln och kände mig nöjd. Jag gick ut från badrummet och gick ner till hallen.
-ska du inte ha nån hoodie över Stella? Sa Sebastian
-nej det är juni? Sa jag lite kaxigt
Han puttade till mig så jag föll bak.
-sluta va så facking dryg sa han
-förlåt sa jag och reste mig upp igen
-jag vill bara dit bästa och det vet du
-ja jag vet Sebastian
Jag satte på mig mina skor och vi gick tillsammans till hans EPA.
-vad har du för första lektion sa han
-jag har svenska med Ludde idag sa jag
-ska du sitta med han?
-ja eller va?
-han vill ju bara knulla dig sa han
-lägg ner Sebastian
-säger bara sanningen
-men jag är ihop med dig eller hur sa jag
Han nickade bara, jag hatade dom där kommentarerna av honom, dom är så jävla låga. Jag måste ju få sitta bredvid Ludwig?! Förstår inte hans problem.
Dante
Kommer du till skolan?
Stella
Ja om typ 5
Dante
Vi väntar vid skåpen
Stella
👍❤️
Läst
Jag la ner mobilen i min väska igen och började prata med Sebastian om allt möjligt, mest om att han försökte övertala mig sova hos honom men jag ville hem.
Vi hoppade ut ur bilen och han gick fort ifrån mig, han va sur för jag ville vara hemma istället för hos honom inatt, jag hade sovit hos honom i en vecka nu så jag ville bara hem.
Jag öppnade skolan tunga dörrar och såg Dante och alla, jag gick emot dom.
-Hejjj stellissss sa Dante och kramade om mig
-hejjj sa jag tillbaka
Jag fick en kram av alla, men jag märkte att nån saknades, Axel.
-var är Axel sa jag
-han är uppe vid kiosken sa Ludwig
-tack jag går dit sa jag
-då ses vi på svenskan då sa Ludwig
-jaaa sa jag och kramade honom
Jag sa hejdå till alla och gick upp för trapporna, och där satt han helt själv på en bänk, normalt.
-hejjj jiggyyyyy sa jag och kastade mig på honom och gav han största kramen.
Hejjj Stella sa Axel i kramen
Vi satt och pratade om allt möjligt tills jag såg att klockan var 8:35, fuck jag började för en kvart sen.
Vi sa hejdå och jag sprang till svenskan, nrö jag kom in blev alla knäpptysta och kollade på mig.
-då var du sen som vanligt då sa vår dryga svenska lärare Maria
-så blev de sa jag tillbaka
Jag gick mot platsen bredvid Ludwig och satt mig där.
-bra jobbat Stella sa han
-men jag pratade med Axel och glömde tiden
-hur lyckades du ens, märkte du inte att det blev tommare?
-hahah nejjjj
-men hur har du haft det hos Sebastian
-helt okej, han är lite sur bara sa jag
-varför då?
-ni två tyst skrek nästan Maria
Jag kunde inte fokusera resten av lektionen, jag tänkte bara vad som skulle hända om jag berättade allt? Skulle Ludde tycka det är så kärlek ska va?
Lektionen tog slut och vi packade ihop våra sakerna och gick mot skåpen där vi skulle möta dom andra.
När alla hade kommit gick vi mot matsalen, vi gick i en stor klunga, men Dante drog mig lite åt sidan.
-har du det verkligen bra med Sebastian Stella?
-ja han älskar mig sa jag
Han log lite snett mot mig, men han måste acceptera att Sebastian älskar mig.