Dantes perspektiv
Sekunderna blev till minuter och minuter blev till timmar, timmarna blev till veckor.
Ludwig hade förlorat så mycket blod under lång tid att han inte hade vaknat än, han hade så mycket droger i sitt blod också. Jag önska att jag hade varit där för honom, att jag hade funnits där i tid.
Jag, Noel och Axel var här varje dag, vi sov här första veckan men nu hade vi blivit tvingade hem, han har inte blivit sämre men inte bättre heller. Stella hade varit här en gång... när hon blev tvingad av mig.
Idag var det en och en halv vecka sen jag hittade ludwig medvetslös i hans badrum, hans familj var såklart också här, men inte lika mycket. Jag vill bara att ludwig ska vakna, varför kan han bara inte vakna? Stella hade bara festat, både jag och Wilma har försökt prata med henne men hon lyssnar Vekrligen inte. Nu var det eftermiddag, jag skulle snart bröja med middagen.
Stella var ute med sin nya kompisgrupp, vilket var Wille, alwa och Olle. Dom absolut bitchigaste människorna i hela värden.
Dante
Kommer du hem till middagen?❤️ saknar dig! Du har inte varit hemma på veckor
Stella
Nej
Dante
Snälla Stella, det är jätte ensamt att alltid äta själv ❤️
Stella
Men herregud bjud hem nån av dina vänner?!
Dante
Men jag vill spendera tid med min lillasyster, du får gå ut sen igen, blir orolig när du aldrig är hemma❤️
Stella
Kommer klockan fem då.
Dante
Tack❤️❤️❤️
LästJag trodde aldrig jag skulle få Stella att komma hem, men jag lyckades!!! Jag måste göra något gott till middag nu, som typ pomfritt, kött och bea? Och typ en super fräsch sallad till. Omg va gott det gör jag. Jag önska steffi var här just nu, men hon är med sin familj i Chile och kommer vara där i en månad, allt är så ensamt just nu utan Ludde, Stella och steffi. Jag slängde på mig mina skor och gick till Ica, jag köpte allt jag skulle behöva till middagen och gick hemåt igen. Väl hemma igen började jag direkt laga maten, jag gjorde allt som Stella brukade gilla och ha det, tunna köttbitar, salta pommes och en fräsch sallad med mycket Oliver och feta ost. Helt perfekt. Jag dukade fram allt fint på bordet och tände ljus, nu var klockan 16:53, hon borde komma när som helst.
Precis som jag hade tänkt kom Stella hem, jag gick fort mot dörren för att möta henne. Jag gav henne en lång kram men det var inte samma som förut, det kändes inte som hon var glad att träffa mig. Vi gick mot köks bordet och slog oss ner, jag tog en bild på maten och vi började äta.
-så hur mår du? Frågade jag
-bra svarade hon kort
-skönt, hur har du det med dina nya vänner?
-bra
-imorgon vaknar kanske ludwig, vi åker ju dit då
-nja ska shoppa med Wille
-men Stella din pojkvän vaknar efter att han varit nära att dö?
-men bra att han vaknar kan lika gärna träffa han i övermorgon
Jag tänkte inte diskutera med henne mer, går knappt att prata med henne ens.
-men jag tror ludwig hade blivit glad om du var där, men du har dit egna val
-ja det har jag
-ska vi kolla film ikväll? Frågade jag
-nej ska iväg om fem minuter igen
-men Stella snälla, jag vill verkligen vara med dig, jag har varit ensam jättemycket på senaste
-men Dante nej?! Varför skulle jag vilja spendera tid med mig fucking storebror?! Sa hon och gick från köket och sen ut ur lägenheten
Jag drog händerna genom håret, fuck, jag kollade ner på min halvätna middag, jag var egentligen inte ens klar med min middag, men jag vill inte äta själv, jag gick till soffan och satte på en serie och där spenderande jag resten av min kväll.