Det blev ett till kapitell, med Dantes reaktion på allt Stella har gjort, för en tjej ville dettttt. Snälla ge mig tips på nästa bok, hur jag kan skriva bättre, så om ni vill hjälpa lite lägg till mig på snap astridbohman!!!
Dantes perspektiv
Jag släpper aldrig den där dagen, dagen jag fick mitt brev, dagen allt blev på riktigt. Det känns overkligt att säga att min bästa vän är död, men det är han. Ludwig kronstrand är död?Jag kommer nog aldrig återhämta mig helt, jag fäller några tårar per dag för dig fortfarande, det är nu 25 dagar sen du dog, snart en månad. Jag har tatuerat in ditt namn, dagen vi ses igen, är jag hel igen.
Jag kommer aldrig förlåta Stella, ALDRIG. Idag är dagen jag måste träffa henne igen, socialen tvingar mig. Dom tycker jag gör fel? Hur fan tycker som jag ska förlåta en psykopat? En tjej som under månader skrev till min bästa vän att enda lösningen för att få bort smärtan är att döda sig själv? Så hon köpte en resa till han där han kunde ta sitt liv. Jag kommer aldrig förlåta henne.
Stella är påväg hit nu, helt ärligt skulle jag bara vilja slå henne när hon kommer, så hon får känna smärtan vi alla kände, hur mitt hjärta är helt tungt, hon borde lida. Dagen hon är 18 ska jag se till att hon får fängelse.
Minuterna gick, och tillslut hörde jag knackningar på dörren. Jag gick upp och soffan för att öppna, där stod hon, min lillasyster som jag hatar. Jag gick till köket utan att hälsa, jag satt mig på stolen och hon satt sig framför mig.
-jag vet inte hur jag ska börja Dante sa hon
-kanske förklara dig, förklara hur du tänkte när du fick min bästa vän ta livet av sig
-jag vet inte, det var bäst för han, jag var en enda som förstod honom, det var det han behövde, han var inte tillräckligt stark svarade hon
-MEN VI HADE KUNNAT HJÄLPA HONOM, INGEN NORMAL MÄNNISKA KÖPER EN RESA TILL NÅGON SÅ DOM KAN TA LIVET AV SIG, skrek jag till Stella
-förlåt, snälla förlåt mig jag vill inte bo på ett boende
-jag förlåter dig aldrig, aldrig i mitt liv. Du har inte bara förstört mitt liv, även Noels, Axels, wilmas, steffis, Jennys, Nelly, mathildes och ditt egna. Du kommer aldrig få va med nån av oss igen, ingen vill ha dig i närheten. Du är en mördare.
-jag hatar dig sa Stella och gick därifrån
Hon smällde igen dörren och lämnade mig själv.Jag hoppas du är stolt över mig ludwig, jag ska aldrig förlåta henne. Jag längtar tills vi ses. Jag älskar dig, alla saknar dig❤️