Ludwigs perspektiv
Klockan är 03:45, Stella var hemma nu och sov antagligen. Jag låg i mitt mörka kalla rum, tankarna om alkoholen och drogerna rusade genom mitt rum. Jag kunde inte göra det, men jag ville, ville mest av allt. Men några piller skadar ju Inte? Dom dom gör så man somnar? Jag öppnade den lilla bukten och tog 5 piller som hjälpte med sömn, det är farligt ta över 1 men jag älskar känslan. Hela jag blev yr, tillslut somna jag.
Morgonen efter
-Ludwig kronstrand vakna nu!!
-mmmm svarade jag mamma
Hon öppnade upp mina gardiner och drog av mig täcket
-VAD I HELVETE MAMMA
Hon lämnade bara mitt rum och ropade att hon åkte till jobbet nu, jag steg på ur min säng och jag var fortfarande helt yr. Jag kunde inte riktigt gå helt rakt men jaja.
-amen godmorgon brorsan sa Nelly(min syster)
-Hejhejhej nellie
-vad fan har du tagit Ludde du får ju helt klumpig
-inget
-drog unge sa hon och gick
Jag vände mig om och blängde henne, jag tog fram mjölken och flingorna. Usch va äckligt men hade direkt inget val, jag gick så jävla ostadigt. När jag hade ätit upp min frukost bytte jag om och fixade håret lite. Efter det tog jag mina nycklar och busskort, och gick ut till busshållsplatsen där Noel redan stod och vänta på mig.
-amen Ludde du kan ju inte ens gå rakt?! Sa Noel besviket
-jooo jag har ont i benet bara
-ljug inte för mig
-okej jag tog piller för att sova och dom har inte åkt ut ur kroppen än
-Ludde du måste sluta, det får inte bli som förut igen
-jag vet förlåt
Noel gav mig en kram och sen rullade bussen in, bussresan till vår skola tog 11 minuter. Vi satt och prata och Noel ville att jag skulle åka hem för jag var helt borta, men jag vägrade missa mer skola.
Jag hade jättemycket frånvaro från när jag mådde dåligt förut.
-Ludde vi ska av!! Sa Noel och putta till mig
Jag reste mig upp och gick ut, jag hade somnat på bussen, bra den här dagen kommer gå...
Vi gick mot våra skåp och där stod Dante, Axel, Valter och carmelo.
-tjaaaa sa Valter och krama om mig
-hejjjj sa jag tillbaka
Vi alla sa hej till varandra, och tog våra saker ur våra skåp, vi började gå mot vår lektion, vi alla hade tillsammans då Dante hade behövt gå om.
-wtf Ludde varför går du så ostadigt frågade carmelo, alla vände sig mot mig och jag stannade
-jag går normalt?!
-nej Ludde jag såg, vad har du tagit?
-inget, jag har ont i ryggen bara
-mmm säkert, prata med oss
-JAG HAR FUCKING INTE TAGIT NÅGOT, röt jag till och gick ifrån klungan.
Jag kände deras blickar bränna på mig, jag gick upp för trappan och gick in i klassrummet vi skulle vara i. Jag satt mig längst bak mot fönstret, jag hoppades ingen skulle sätta sig med mig. Ville inte ha deras frågor, jag tog lite sömntabletter ta det lugnt liksom. Jag såg hur resten av killarna kom in, fuck. Jag såg hur Noel gick mot mig.
-Ludwig det är okej, du behöver inte säga till dom , får jag sitta här?
-okej då svara jag
Läraren började sin genomgång och jag snapade lite medans, jag gick in på Stellas och min chatt.
Ludwig
Ses i veckan?
Stella
Jättegärna
Ludwig
Braaa, när?
Stella
Idag, imorgon?
Ludwig
Imorgon 16:00?
Stella
Jättebra vi ses dåJag log mot mig själv, äntligen skulle jag få träffa Stella igen, jag har saknat henne.
-LUDWIG LÄGG NER DIN MOBIL skrek läraren på mig
-men gör lektionen spännande så behöver jag inte göra annat
-lägg ner den attityden
-nej
Noel knuffa till mig och bad mig sluta, jag blev arg så jag tog mina böcker och drog, smällde
igen dörren och drog. Jag tror jag höll på att bli helt ostabilt igen.