Del 17

81 3 2
                                    

Noels perspektiv
1 månad senare
Ludwig och Stella har varit i ihop i ungefär i månad nu, men jag tror inte dom är bra för varandra, men det är bara jag som verkar tycka så. Dom bråkar ibland, och då gör ludwig jätte dåliga saker, han skadar sig och blir hög, men det känns inte som Stella bryr sig? Jag tror hon mest leker med honom.
-Noel kom ner nu!!! Skrek mamma från nedervåningen
-jag kommer skrek jag tillbaka
Jag gick ner för trappan och såg mamma sitta arg vid köksbordet
-vad är det? Sa jag
-sätt dig
Jag slog mig ner på stolen
-Noel vad fan har du gjort?
-vad menar du?
-Du har ju förfan tagit min alkohol och gett till dina minderåriga vänner
-asså jag skulle bara vara snäll, jag eeeh ja
-sluta prata!!! Upp på ditt rum och du får inte gå ut med dina vänner på hela veckan!
-det är jätte orättvist!!
-slut diskuterat
Jag gick upp för trappan argt, hur fan kan hon göra så? Världens tråkigaste människa.
När jag var uppe tog jag upp min mobil, där hade jag en notis från snap...
Ludwig
Noel Stella var otrogen
Noel
Skojar du med mig?!
Ludwig
Nej
Noel
Kom hit
Ludwig
Jag vill dö
Noel
Vart är du?! Jag kommer direkt
Skickat
Ludwigs perspektiv
Tw!!!!
Jag kände mina tårar som rann från mina kinder, jag hade precis fått en video skickat till mig, där Stella strula upp en kille, från gårdagens fest hon var på. Jag slängde in min mobil i väggen, jag hörde hur glassplitter föll ner. Fuck. Jag skakade, Stella var påväg hur nu, hon har ingen aning att jag vet, hon tror vi ska åka iväg till stan. Jag fick panik, jag gick in på toan och tog fram rakbladet, jag drog det över mig, det droppade blod från mina armar, jag mådde så illa. Jag svimmade av med tabletterna bredvid mig.
Dantes perspektiv
-stella ska inte du till ludwig?
-nej pallar inte sa Stella
-men han tror ju du ska dit?! Sa jag
-ja men då får han tro det då? Sa Stella
-fyfan va elak du är Stella!! Sa jag och smällde igen dörren
Jag skulle åka till ludwig, han ska inte behöva vara ensam, Stella är en sån facking bitch just nu, hon är så elak mot ALLA, mig, Wilma, ludwig, Noel, Axel, mamma, ja ni hör ju.
Efter ungefär en 10 minuters bilresa var jag utanför Ludwigs dörr, jag stod och knacka i typ en minut, men ingen öppna, jag kände hur paniken steg i mig, jag tog fram extra nycklarna jag hade till hans lägenhet, jag låste upp dörren och steg in.  
-Heeej ludwig ropade jag
Inget svar
-ludwig?
Jag sprang in i hans rum, ingen där. Jag såg hur badrums dörren var låst, fuck.
-Ludwig öppna!!
Jag bankade på dörren men fick inget svar, jag fick panik.
Glasbitar från hans mobil låg över hela golvet.
-LUDWIG
-ÖPNNA
-SNÄLLA
Jag skrek men fick inget svar, jag sprang till köket och tog en kniv och öppnade dörren. Där låg ludwig med sår över hela sina armar och en massa tabletter runt honom. Jag skakade om honom men fick ingen reaktion, tårarna rann från mina kinder. Ingen i Ludwigs familj var hemma, så ingen kunde hjälpa. Jag tog upp min mobil och skrev in "112"
-112 vad har inträffat?
-min kompis har tagit överdos, han är medvetslös!!!
-vi kommer så snabbt vi kan, vad är adressen?
-Brunogatan 14
-lägenhet?
-ja, våning 5
-vi kommer.
Jag hörs hur någon öppnade dörren, så snabba kunde dom inte vara.
-LUDWIG VAR ÄR DU?!? Skrek Noel
-här ropade jag
Noel kom in i rummet och föll i shock, han föll i tårar.
Vi satt där med en medvetslös ludwig i flera minuter, tills ambulansen kom och tog honom.
Vi följde med till sjukhuset, hur kunde allt bli såhär? Kommer hann nånsin bli okej igen?

Väldigt hemskt kapitell, finns på snap om någon mår dålig❤️
astridbohman

Lindhes syrra-Ludwig kronstrandTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang