Stellas perspektiv
För en vecka sen var Ludwig här, vi myste och kolla film. Jag hade så roligt, jag tror verkligen jag börjar få känslor för Ludwig. Men vad skulle Dante säga? Jag behöver prata med honom, men inte idag. Idag skulle jag hem, äntligen lämna det här stället. Jag hade fortfarande lite ont, men det var inte så farligt så jag behövde va här. Jag hade fortfarande inte berättat för någon vad som hände hos Sebastian, jag skulle på förhör idag. En polis skulle komma hit och prata med mig, jag vet knappt vad jag ska säga, Kanske var det jag som var problemet? Jag ringde Dante på FaceTime för att fråga vad jag skulle ha på mig.
"Heeej Stella"
"Heeej Dante"
"Borde jag ha jeans och den här vita tröjan eller den här svarta blusen?"
"Blusen såklart"
"Är det självklart?"
"Ja"
"Bra då tar jag den"
"Lycka till idag stellis, hämtat dig direkt efter förhöret så åker vi hem"
"Taaack"
Jag bytte om och gjorde mig redo, jag var helt ärligt livrädd. Men jag tänkte berätta sanningen, oavsett vad folk tyckte.
-Stella han är här nu sa en sjuksköterska
-okej svarade jag
Jag gick ut ur mitt rum, och där stod en kill polis.
-hej är det du som är Stella Lindhe? Sa han och tog i min hand
-ja det är det sa jag och skakade hans hand
-kom så går vi in i förhör rummet.-okej jag kommer filma som bevis material, dom som jobbar har ju också tagit bilder på sår, och ännu mer bevis.
-okej det blir bra svarade jag
-okej så börja med att berätta vad som hände, varför kom du till hans lägenhet?
-han skickade sms till mig att han skulle bli jätte arg om jag inte kom dit, jag hade ju bestämt mig att göra slut för min bror och hans flickvän sa att han betedde sig fel, så därför kom jag dit.
-vad hände när du kom in först?
-han var inte alls arg, han blev lite sur när jag bad han sitta ner vid köksbordet, och när jag sa det blev han jättearg, han sa att han ändå bara hade använt mig för min kropp och att jag var yngre, jag blev ledsen när han sa det så jag gick fort mot hallen och försökte ta på mig mina skor när han puttar mig hårt mot marken och börjar dra i mitt hår, kasta glas mot mig, slå mig med hans händer och olika föremål även sparkat mig. Det har han gjort flera gånger förut, under vårat förhållande alltså. När han hade slagit mig så mycket att det rann blod från mig drog han in mig i hans rum och gjorde övergrepp på mig.
-tack Stella för det du berättade, vi kommer ta det här till domstolen, du har inte gjort fel sa polisenNär vi hade sagt hejdå och polisen hade åkt hade Dante redan packat min väska, och han stod där med ett gulligt leende, jag gick rakt in i hans famn. Jag kramade om han och kände hans parfym, min storebror.
-hur gick det Stella? Frågade Dante
-det gick bra, han var jättesnäll mot mig
-tur för han sa Dante och skrattade till
-amen lägg av sa jag och putta till honom på sidan, vi gick tillsammans till bilen och började köra hemåt.
-vill du göra nåt speciellt ikväll? Frågade Dante
-är Majken kvar här i Stockholm?
-ja det är hon
-dina vänner och Majken kanske kan komma hit?
-absolut! Vi kan ringa dom nu i bilen
Vi ringde alla och alla kunde, dom skulle komma hit 17:00 och nu var klockan, 12:45. Jag skulle hem och sova i min säng. Bara vila och tänka hur mycket jag hatade Sebastian.