Bab 13

471 17 0
                                    

Sakura terjaga dari lena. Dia terdengar bunyi orang menangis malah isterinya tiada disebelah. Dia bangun dan perlahan-lahan berjalan ke bilik air. Pintu bilik air dia buka dan intai ke dalam. Rhea sedang menangis teresak-esak dalam tub mandi.

"Sayang? Sayang, are you okay?" Sakura menutup paip tub mandi. Dia berkerut bila nampak satu paket serbuk putih ditangan Rhea. Rhea mahu sorok namun tangan Sakura lebih pantas.

"What's this?"

"U- ubat...resdung."

"You don't have resdung." Sakura mengeluh. Dia duduk atas tub mandi dan buka paket tersebut lalu dibuang semuanya atas lantai. Ditarik paip air lalu dibasuh. "Siapa bagi?"

"...kawan. I'm sorry. She insisted me to take it."

"Bawa I jumpa kawan you. I nak cakap sikit."

"No, sayang. Jangan buat kecoh. I tak hisap pun. I swear."

"I know. You dah berubah kan?" Sakura sentuh bahu Rhea. Rhea teguk air liur kemudian angguk perlahan-lahan. "I tahu daripada ibu you sendiri. Dia bagitahu you pernah ada ketagihan dadah dan pernah buat servis untuk puaskan diri-sendiri. You always drunk yourself. Hairan, you tak pernah ada tattoo."

"So, you know."

"Lucas yang datang haritu was not your boyfriend right?"

Rhea geleng kepala. "I'm sorry. I takut. Sumpah I takut gila masa dia datang sebab I dah niat nak berubah. I tinggalkan semua benda setahun sebelum kahwin tapi lepas I kahwin diorang semua datang balik. Diorang bukan sikit. Diorang ramai, Sakura. I takut."

"This is why you were so mad when you had me as my wife."

"Tapi bukan sekarang. Sumpah, bukan sekarang. I bersyukur gila dapat you sebagai isteri. Sakura..." Rhea bangun, mendongak kepala memandang Sakura. Sakura senyum, usap pipi Rhea lembut.

"Apa lagi diorang buat kat awak sekarang?"

"Since you dah tahu...diorang ugut nak sebarkan gambar lama dan video lama dekat you dan media sosial kalau I tak cerai dengan you. I takut. I taknak cerai. It might seems crazy what I want to say but sayang...I dah mula sayangkan you, Sakura."

"I see..."Sakura usap kepala Rhea. "Bagitahu I siapa yang buat. I akan cari semua sekali sampai ke lubang cacing."

"Janji jangan pukul diorang?" Rhea hulurkan jari kelingkingnya kepada Sakura. Sakura sambut jarinya dan dirapatkan bibirnya ke telinga Rhea.

"If they ever touched you again like Lucas did, I can't promised anything."

"Who are you exactly? You sound like a mafia leader already!" Rhea menjauh. Meremang dia dengan Sakura berbisik namun Sakura tersengih. Dia usap kepala Rhea lembut.

"I gurau, I gurau. So, can you stop crying?" Sakura lap air mata Rhea dengan ibu jarinya. Rhea angguk kepala dan letakkan kepalanya di peha Sakura.

"I'm so sorry. Saya banyak buat dosa. Saya minta maaf."

"It's okay. I understand. I can't believed that you're naked at 2 a.m and crying alone here. Come here."

Rhea berdiri. Dia peluk tubuh Sakura dan Sakura dukung dia erat. Terus Sakura rangkul pinggang Sakura dengan kakinya. "... it's okay. I'm here, I'm here. No need to cry okay? I ada. I'll make sure diorang semua terima hukuman setimpal."

"Kita setaraf tapi...I can't protect myself. I'm sorry."

"It's okay. Pegang I kuat-kuat." Pesan Sakura. Rhea berpaut pada Sakura macam Sakura ni batang pokok. Sakura gunakan kedua-dua tangannya untuk bentang tuala atas katil dan baringkan Rhea atas tuala itu. Lepastu dia balut Rhea dengan tuala dan peluk dia erat. Rhea ketawa.

"You layan I macam budak kecil!"

"Dahtu you nangis macam budak kecil?"

Sakura lepaskan pelukan. Dia angkat tubuh Rhea bangun dan buka tuala itu semula lalu dilap rambut Rhea yang basah. "Lap, lap. Nanti basah bantal."

Rhea senyum. "Ambilkan baju I boleh?"

"Boleh, kejap. Lap rambut you dulu."

"Okey."

"By the way I have a friend. Dia polis. We could ask her about this. Takdelah I terbunuh sesiapa."

"Sakura."

"I swear. Diorang buat awak macamtu, saya marah sangat! Jadi kita guna khidmat dia ya? Melainkan awak ada termakan serbuk merepek diorang bagi tu?"

"Takde."

"Kalau macamtu, okey." Sakura lap muka Rhea dan pipinya ditolak keatas. Berkerut dahi Rhea. Dia layan Rhea macam Rhea ni lagi muda dari dia pula. Lepas Rhea buat keputusan nak lap sendiri, Sakura turun dari katil dan ambilkan pajama Rhea yang berseluar pendek dan berlengan pendek. Rhea jenis tak boleh tidur seluar panjang. Dia tak selesa.

"I'll take a leave off tomorrow. I'll settle about this first and then I'll take care of you. Lucas dah datang sini maknanya yang lain pun tahu alamat you. I taknak tinggal you sorang dalam rumah. I akan mohon WFH."

"Alright. By the way can we do roleplay tomorrow?"

"What is roleplay?"

"Berlakon. Contoh I jadi nurse, you jadi pesakit. You jadi madamme, I jadi maid. Macamtulah. Nak?"

"Boleh juga."

"I'll choose the role and then we can play tomorrow."

"Permainan dewasa huh?" Sakura ketawa. Dia tutup lampu dan terus tarik Rhea kedalam pelukan. "Dahlah, jom tidur. Dah nak pukul 3 sayang."

"Okey..."

Vouchsafe (Omegaverse)Where stories live. Discover now