14.

733 27 2
                                    

Milo pov:
Ik draai wat in mijn bed, maar het lukt niet meer om te slapen, de wekker geeft vijf uur aan, veel te vroeg om op te staan eigenlijk. Ik heb Matthy sinds eergisteren niet meer gesproken en het irriteert me, maar hij ontloopt me steeds. Vandaag hebben we wel opnames gepland staan, dus we zullen elkaar vandaag hoe dan ook weer 'aardig' moeten vinden. Ik twijfel om misschien met Julia te gaan praten, het klinkt gek, maar ik denk dat zij meer weet dan wij. 

Ik besluit na nog een half uur naar het plafond te staren, toch maar uit bed te gaan, als ik beneden kom, is er zoals verwacht nog niemand wakker. We hebben vanmiddag pas opnames dus ik verwacht ook niet dat er iemand voor elf uur wakker is, misschien Raoul, maar de rest slaapt graag zo lang mogelijk. Ik maak een broodje kaas voor mezelf en pak wat water. We hebben vandaag een video met veel eten op het programma staan, dus ik probeer nu zo weinig mogelijk te eten. Ik kijk naar buiten, het is nog redelijk donker, maar er komt een klein beetje zon door de wolken. Het is nog rustig en vredig zo vroeg op de ochtend, zowel binnen als buiten. Het enige geluid wat te horen is, is de vogeltjes die fluiten. Ik geniet van de stilte, maar die duurt niet lang, want Raoul komt binnenlopen "goeiemorgen Miel." zegt hij vrolijk, Raoul is echt een ochtendmens, in tegenstelling tot de rest van ons.

Raoul komt naast mij zitten en begint aan zijn havermout, iets wat ik ongelofelijk goor vind. "Goed geslapen? Jij bent normaal nooit zo vroeg wakker." vraagt hij dan, ik knik "ja wel goed geslapen, alleen was gewoon uitgeslapen denk ik." lieg ik, ik heb helemaal niet goed geslapen, alles behalve. "Ik ga nog effe douchen man." zegt Raoul dan "sinds wanneer douche jij?" grinnik ik "ja is al twee dagen geleden dus werd wel weer tijd." lacht Raoul, daarna loopt hij de woonkamer uit, ik schud lachend mijn hoofd en drink mijn glaasje water op. 

*****

Als alle spullen voor de video zijn gehaald, zetten we de camera's klaar "Matt, wil jij even helpen met de tafel?" hoor ik Rob vragen, Matthy zucht "kan Milo dat niet doen?" antwoord hij geïrriteerd. We nemen vandaag een video op in de tuin, dus we hebben het één en ander naar buiten moeten slepen, maar als het goed is, hebben we nu alles klaarstaan. Rob kijkt mij aan "Miel?" ik zucht en knik, even schieten mijn ogen naar Matthy, die ongeïnteresseerd op zijn telefoon staat te tikken. Ik til samen met Rob de tafel nog even naar de goede plek en dan komen ook Koen en Raoul aangelopen met de snacks die we vandaag nodig zullen hebben.

We gaan op een rijtje op de bank zitten die voor de tafel staat en we starten de video. Raoul is tussen mij en Matthy in gaan zitten, waarschijnlijk met opzet, zodat we elkaar niet in de haren vliegen. "Nou zoals je ziet, hebben we vandaag alles van de snackbar bestelt en de bedoeling is dus dat we alles opeten." legt Rob enthousiast uit. "Dat zou Milo oprecht nog in zijn eentje kunnen, die is toch al dik." zegt Matthy gelijk hard lachend "echt een pestventje ben je." zeg ik met mijn ogen een beetje dichtgeknepen. Ik snap Matt echt niet, een paar dagen geleden lag hij nog in mijn bed met zijn armen om me heen en de laatste dagen doet hij alsof er niks gebeurd is en is alles weer zoals eerst. "Miel eet eens door." Koen stoot me aan en wijst naar de kroket die ik al vijf minuten in mijn handen heb, zonder dat ik er nog maar een hap van genomen heb. Ik schud mijn hoofd om mezelf uit mijn gedachten te krijgen en begin met het eten van de snack die mijn hand inmiddels koud geworden is.

*****

"Lekker gewerkt mannen!" roept Koen zodra hij de camera uitzet, we staan op en Raoul begint alvast met het afruimen van de tafel die nog buiten staat. Aan het einde van de opnames zijn we naar binnen verplaatst om even pauze te houden, daar hebben we dan ook de video afgerond, want we hadden niet echt zin om weer buiten te gaan zitten. "Nou ik ga effe douchen, ik ruik oprecht alleen nog maar frituur." zeurt Matthy "help eerst effe opruimen." zeg ik hem, maar hij negeert me compleet en loopt weg richting zijn kamer. "Kwal." mompel ik "Miel laat hem." Rob heeft blijkbaar opgemerkt wat er gebeurde, want hij trekt me aan mijn arm mee naar de keuken om te helpen opruimen, iets wat ze Matthy beter hadden kunnen laten doen. 

Matthy pov:
Ik ben gisteravond na de opnames gaan douchen en daarna ben ik mijn kamer ook niet meer uit geweest, ik was kapot van de hele dag en dat ik net wakker ben geworden na bijna tien uur geslapen te hebben, bewijst dat maar weer. Het is tien uur en het licht komt door mijn gordijnen. Ik heb oprecht geen idee wat ik vandaag ga doen, ik denk gewoon een beetje editten, want ik wil eigenlijk gewoon even rust. Ik stap uit mijn bed en verplaats mezelf naar mijn bureaustoel. Ik start mijn computer op en open Vegas, waar ik de video die ik een paar dagen geleden wilde gaan editten nog open heb staan.

Na twee uurtjes ben ik klaar en ik gooi mijn koptelefoon op mijn bureau, ik sta op en zodra ik mijn kamer uit wil lopen, wordt de deur al open gegooid "oeps sorry, kwam die tegen je kop?" vraagt Koen, ik schud mijn hoofd "oke beter, doe je zo mee met Among Us opnames?" ik zucht en kijk hem aan, daar heb ik dus eigenlijk helemaal geen zin in en ik heb er nog minder energie voor. "Alsjeblieft Matt?" Koen kijkt me met een soort puppy-ogen aan, waardoor ik zachtjes grinnik. Ik knik en Koen gooit juichend zijn armen in de lucht, ik rol lachend mijn ogen en ga weer achter mijn bureau zitten, wachtend tot de Discord-call begint. Ik hoor Koen nogal een luide intro voor zijn video opnemen en ook Raoul opent de video die op zijn kanaal zal verschijnen. De eerste ronde ben ik gelijk de impostor samen met Robbie en daar maak ik graag gebruik van, het is altijd het leukste als je impostor bent. Ik ren wat rond en kill onderweg naar een fake task iemand, volgens mij Frank, die net als een paar anderen ook meedoen met de opnames. Dan wordt er op de emergency button door Koen "het is sowieso Matt!" roept hij direct "ey helemaal niet, hoezo?" verdedig ik mezelf. "Je loopt alleen maar rondjes man." lacht hij "nee jij doet lekker veel, je staat alleen maar bij cams." ik grinnik om hoe fanatiek Koen is. "Ik vertrouw die Tiesto ook voor geen meter hoor." lach ik. "Wat heb ik nou weer gedaan?" zegt Tiesto verontwaardigt, ik hoor Rob lachen. "Nou ik sluit Matt ook niet uit hoor." zegt Milo "hou je bek man, ik ben de hele tijd gewoon mijn tasks aan het doen." zeg ik. Uiteindelijk wordt er niemand uit gestemd en vervolgen we ons potje.

Na de opnames, zijn we al heel wat uur verder, we hebben namelijk nog wat video's voor Koen, Raoul en ook Rob zijn kanaal opgenomen. Het is vijf uur, wat betekent dat we bijna vier uur lang hebben opgenomen. Ik loop naar de woonkamer waar de rest ook is "Matt, ga je mee zuipen vanavond?" nog voordat ik de kamerdeur dicht heb kunnen doen, wordt de vraag al naar mijn hoofd geslingerd. "Nee ik ben nogal moe, sorry." antwoord ik zachtjes, ik lieg niet, maar ik heb ook eigenlijk totaal geen zin. "En jullie?" Robbie kijkt de anderen aan, Raoul en Koen stemmen in, maar Milo zegt tot mijn verbazing nee. "Hoezo niet?" Raoul kijkt Milo aan, net als de rest "ik moet ergens heen zo en ik weet niet hoelaat ik terug ben." antwoord hij met zichtbare tegenzin. De jongens knikken en ik ben opgelucht als hij zegt dat hij alsnog niet thuis is, ik heb namelijk geen zin om hier met hem te zitten. Nog geen half uurtje later, hoor ik de voordeur in het slot vallen en even later zie ik dat Milo met zijn auto de oprit afrijdt. Waar hij heen gaat? Geen idee. Ik heb in ieder geval het huis voor mezelf vanavond.

------------------------------------------------------------------------------------------

Sorry dat het zo lang duurde voor een nieuw deel lol, ik heb het eventjes druk met mijn stageverslag, want daar heb ik uiteraard de afgelopen veertien weken niks aan gedaan. Waarom op tijd beginnen als je ook op het laatste moment kan beginnen?

Verder gaat het wel oké, naast dat ik het rustiger aan moet doen, omdat mijn lichaam niet heel goed reageerde op alle stress. Nieuw deel komt zo snel mogelijk, over een maandje zal ik sowieso weer regelmatig uploaden, want dan is mijn stage voorbij en heb ik weer wat meer tijd :)

Hoe gaat het met jullie?

Zorg goed voor jezelf 💗

xx

Wat wil je van mijWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu