15.

730 23 8
                                    

Milo pov:
Ik heb besloten dat ik met Julia ga praten, aangezien het met Matt nooit gaat lukken, die is zo ongelofelijk eigenwijs, dat daar geen zinnig woord uit kan komen als je over een bepaald onderwerp begint. Het is gelukkig niet heel lang rijden, na nog geen kwartiertje ben ik er, ik heb Julia alleen niet ingelicht over het feit dat ik langs zou komen, maar als ze thuis is, vindt ze het vast geen probleem. Dat hoop ik maar tenminste. Ik zet mijn auto uit en haal even een hand door mijn haar. Dan stap ik uit en loop ik richting de voordeur, ik check even snel of ik bij het goede huis sta en dan bel ik aan.

Ik hoef niet heel lang te wachten, want na nog geen minuut vliegt de deur open "Milo? Wat doe jij hier? Gaat alles wel goed?" vraagt ze verbaasd. Ik knik "ja, sorry dat ik zo ineens voor je deur sta, maar ik wil je eigenlijk even spreken, het gaat over Matt." zeg ik, ze houdt haar hoofd een beetje schuin en kijkt me vragend aan. "Wat is er met hem?" de toon van haar stem veranderd, waardoor ik nu niet zo zeker meer weet of ik mijn gesprek wil voortzetten. Nee kom op Milo, je bent er nu toch al. "Ehm, mag ik misschien even binnenkomen?" vraag ik voorzichtig, ze werpt haar blik even op de grond en kijkt me dan weer aan, waarna ze knikt. Ze doet een stapje opzij waardoor ik naar binnen kan lopen.

Ik ga een beetje ongemakkelijk op de bank zitten en kijk wat rond, ik ben nog nooit bij Julia thuis geweest, maar zij vaak genoeg bij ons, ze woonde zowat bij ons, dus dit voelt toch een beetje als verboden terrein, al helemaal omdat het nu de ex van Matt is. "Wil je wat drinken?" vraagt ze terwijl ze al naar de keuken loopt, ik knik "wat water is prima hoor, dankje." antwoord ik zachtjes. Ik hoor hoe de kraan twee glazen water vult, waarna Julia ze allebei op de tafel bij de bank neerzet. Julia zucht diep en kijkt me aan "oké vertel." zegt ze dan. Ik schraap mijn keel en probeer in een duidelijke zin uit te leggen waarvoor ik hier ben. Lekker voorbereid Milo. "Nou ehm, ja sinds dat het uit is tussen jou en Matthy, is hij echt onhandelbaar geworden." weet ik zachtjes uit te brengen. "Heeft Matthy jou gestuurd om het weer te laten werken tussen hem en mij? Want ik ben toch vrij duidelijk geweest tegen hem volgens mij." zegt ze geïrriteerd. Ik kijk haar niet-begrijpend aan "nee? Matthy weet niet eens dat ik hier ben." antwoord ik verbaasd. "Maar wat heb je dan tegen Matt gezegd? Wij dachten namelijk dat het weer goed was tussen jullie." zeg ik, Julia glimlacht klein en schudt haar hoofd zachtjes "we hebben nooit echt ruzie gehad, ik heb het uitgemaakt, omdat ik merkte dat Matt gewoon niet meer honderd procent voor mij wilde gaan. Een paar maanden geleden vertelde hij mij dat hij twijfelde over zijn geaardheid. Ik heb hem de tijd en ruimte gegeven om het uit te zoeken en ik zei dat hij zich absoluut niet schuldig hoefde te voelen." verteld Julia, mijn mond valt bijna open van verbazing, heeft hij dit al die tijd voor ons verborgen gehouden?

"Een paar maanden geleden hadden we een discussie, over dat ik zou willen dat hij iets meer affectie naar mij toe zou tonen, waarop hij zei dat hij niet zo goed wist hoe." gaat ze verder. "Ik weet heus wel dat Matthy niet snel zijn emoties laat zien, maar de maanden voordat hij zo deed, was hij anders." Julia kijkt even naar de grond, maar herpakt zich dan weer. "Hij vond iemand anders leuk en ik wist dat sneller dan hij zelf en tuurlijk was ik daar boos om, maar ik wilde ook niet met iemand zijn die niet voor mij wil gaan." haar toon wordt steeds zachter. "Matthy was daarom een paar dagen geleden bij mij, om het uit te praten. Hij zei dat hij echt van me houdt, maar niet meer als partners, gewoon als vrienden." zegt ze, ik knik. Dan pas komt het besef binnen dat Matt mij beschuldigde van het feit dat zijn relatie was stukgelopen en begint langzaam alles op zijn plek te vallen "maar wie vindt hij dan nu leuk?" vraag ik ter bevestiging "hij vindt jou leuk Milo, ik betrapte hem tijdens het teruglezen van jullie oude appjes, het deed hem pijn, meer pijn dan bij 'gewoon' vrienden die ruzie hebben." Julia neemt een slok van haar water en perst haar lippen op elkaar. "Hij vindt jou leuk, geloof me." zegt ze nog een keer. Ik knik verward "geen zorgen, ik ben er oké mee, tuurlijk deed het pijn, maar Matt doet het niet expres." zegt ze, ik ben compleet verbaasd door haar begrip voor de hele situatie. Het lijkt bijna een soort sprookje, hoe kan je er oké mee zijn dat de liefde van je leven iemand anders leuk vindt?

Na nog even gepraat te hebben, zit ik weer in de auto, onderweg naar huis. Ik kijk op de klok, negen uur. De anderen zijn dus allemaal nog niet thuis, dat hoop ik tenminste. Als ik de oprit op rij, zie ik de auto van Koen, Raoul en Matthy nog staan, maar ik denk dat Koen en Raoul met Rob mee zijn, dit vermoeden wordt direct bevestigd door een filmpje die ik op mijn WhatsApp doorgestuurd krijg van Koen, een filmpje van Raoul en Rob, die stomdronken over de stoep wankelen, waarbij Rob bijna van de stoep afdondert, ik lach even en dan stap ik uit mijn auto, antwoorden op het appje komt zo wel, ik moet nu eerst Matthy spreken.

Ik doe mijn auto op slot en draai de deur van ons huis open. Ik stap naar binnen, trap mijn schoenen uit en gooi mijn jas op de kapstok. Ik doe de deur van de woonkamer open, maar zoals ik al verwacht had, is Matthy daar niet. Ik doe de deur weer dicht. "Matthyas Maarten het Lam, hierkomen!" roep ik terwijl ik richting zijn kamer loop.

------------------------------------------------------------------------------------------

Zo dat was snel weer een nieuw deel :)

Ik ben nog steeds niet begonnen aan mijn stageverslag, ik kan de motivatie ervoor gewoon niet vinden alleen ik heb nog maar vijf weken, wat niet echt genoeg is denk ik.
Mocht je nou interesse hebben in het schrijven van mijn stageverslag, hoor ik het graag, kost maar een uurtje of veertig gok ik zo. :))

Hoe gaat het met jullie?

Zorg goed voor jezelf 💗

xx

Wat wil je van mijWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu