•14• İtaat, Onur ve Kalp

515 56 23
                                    

1977, Aralık

iki hafta sonra

Carmenta kurulan platformun ardından merakla profesörü izleyen son sınıflara bakıyordu. Dönem sonu yaklaştığı için Profesör Dumbledore tüm son sınıfların derslerini iptal etmiş, onun yerine düeollo koymuştu. Tüm son sınıflar birbirlerini deneyecek ve böylece güçlerini karşılaştıracaktı. Öğrenciler özel ayarlanmış sınıfta sesli bir şekilde sohbet ediyordu, bazıları öylesine konulardan ve bazıları da havadan sudan... Sohbetleri tamamen eğitim düzeylerine verdiklerine önemle alakalı bir durumdu ve Carmenta bunu görebiliyordu. Bazıları stresli bir şekilde ellerindeki notları kontrol ederken diğerleri çok rahat bir şekilde spor hakkında muhabbet ediyordu. Sınavlardan kimlerin derece yapacağı açıktı.

Büyük bir öksürük sesi, devasa sayılabilecek sınıfta yankılandığında Carmenta hızla toparlandı ve asasını alarak platforma çıktı. Dumbledore'un tam bir adım arasında durdu.

"Dikkat!" Dumbledore'un otoriter sesi tüm salonu sus pus ettiğinde Carmenta başını eğdi ve yüzünü saklayarak sırıttı. İleride onun gibi otoriter bir profesör olmak güzel olabilirdi. "Bildiğiniz üzere bugün müfredatta bir değişiklik yaptık ve sizi test etmeye karar verdik. Herhangi bir not veya sınav olmadığını, sene sonu bu dersin muaf tutulacağını temin ederim. Yalnızca düzeyinizi kendimiz görmek, sizeyse göstermek için böyle bir karar aldık." Dumbledore derin bir nefes aldı. "Düello adabını her birinizin bildiğini biliyorum ancak yine de tekrar etme amacıyla Bayan Black ve ben size göstereceğiz." Son sözler üzerine salonda fısıldışmalar yankılandı.

Bunun birinci nedeni, Dumbledore'un yedi yıldır ilk kez KSKS dersinde düello edeceğini görecek olmalarıydı. Diğeri ise, Carmenta'yı James hariç kimse düello yaparken görmemişti. Voldemortun nişanlısının nasıl düello ettiğini merak ediyorlardı, bunu izlemek ilginç bir an olacaktı.

James kendini özel hissetmesine mani olamadan bıyık altından güldü. Sirius bile onun düellosunu görmemişti ama James biliyordu. Sınıfta yankılanan soruların cevaplarını biliyordu ve ondan başkası yanıtlayamazdı, James göğsünün kabardığını hissediyordu. İki haftadır her gece belli bir süre Carmenta onu eğitiyordu, arkadaşlıkları ilerlese bile sabahları araları bozukmuş gibi yapıyorlardı. James ve Carmenta halinden memnundu, ikisi de arkadaşlıklarından zevk alıyordu.

Carmenta onunla gülüyordu.

James Carmenta'yla gülüyordu.

Carmenta ona bir şeyler öğretiyordu.

James ondan bir şeyler öğreniyordu.

Daha fazlasında gözleri yoktu.

"Sessizlik!" Dumbledore tüm sınıfı tekrar susturdu. "Sizden bizi dikkatle izlemenizi istiyorum. Elinizden gelenin en iyisini yapmayı unutmayın, bu alıştırmadan puan almayacaksınız ama kendinizi deneyeceksiniz. Eksik yönlerinizi görmeniz için size bir fırsat..." Dumbledore bir süre daha konuştu. Düello ve kurallar hakkında genel bilgiyi veriyordu. Carmenta ellerini sırtında birleştirdi ve sınıfı süzdü. Çoğu kişinin gözünde heyecan ışıltısı vardı. Saf ve masum duruyorlardı. Bazıları ise gergindi, endişeliydi. Ellerinin terlediğini genç cadı metreler öteden bile anlayabiliyordu.

Birkaç dakika sonra, Dumbledore ve Carmenta platformun iki ucuna yerleşmişti. Birbirlerine selam verdiler, ardından birkaç saniye bekleyip ilk büyüklerini aynı anda attılar. Carmenta büyüsünü sabit tutmak için pek uğraşmadı, yaşlı profesöre karşı koyamazdı, onun kadar güçlü değildi.

Savaş stratejisi konusunda Dumbledore'dan daha iyiydi ve bunu ikisi de biliyordu, strateji kurarak yenebilirdi. Ancak Carmenta yenmeyecekti. Yenerse, kimse inanmazdı, rol olduğunu düşünürlerdi.

Orenda - James Potter Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin