Kringggggggggg.
Aku terus bangun dari katil dan mengambil tuala lali masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri.
Sementara itu, mari aku memperkenalkan diri. Nama aku jang eunji, umur aku baru 24 tahun. Kini, aku merupakan wanita berkerjaya iaitu aku merupakan peguam di mahkamah tinggi Seoul.
Aku terus turun ke bawah dan kelihatan eomma sedang menghidangkan sarapan.
"Morning eomma". Sapa aku lalu duduk di hadapannya. Aku terus minum kopi panas yang sudah dituang.
"Morning sayang, mari makan dulu". Kata eomma. Hari ini dia masak pancake untuk sarapan.
Keluarga aku merupakan keluarga yang agak ternama. Appa merupakan ceo syarikat dan eomma pula suri rumah.
Aku dididik dengan penuh kasih sayang oleh eomma dan appa. Aku juga melanjutkan pelajaran ke london dalam bidang perundangan selepas habis sekolah.
"Hi semua, maaf appa lambat". Kata appa dan kami pun sarapan bersama-sama.
Selepas sarapan, aku terus mengambil barang-barang aku dan terus bergerak ke mahkamah. Pagi ini, aku kena berjumpa dengan beberapa orang client dan ada kes perbicaraan tengah hari.
Setibanya di sana, aku disambut baik oleh rakan sekerja aku disini. Alku terus masuk ke dalam pejabat.
"Morning cik eunji, ni schedule cik untuk hari ini". Kata setiausaha aku, yeorum. Aku terus mengambil sebuah file daripadanya.
"Alright, thanks yeorum, apa-apa saya beritahu awak". Kata aku. Dia hanya tersenyum lalu keluar dari pejabat aku.
Aku pun terus melakukan pekerjaan aku seperti biasa apabila client datang ke pejabat. Aku pun melakukan pekerjaan seperti biasa sehingga waktu kerja tamat.
Beberapa jam kemudian, aku baru perasan jam menunjukkan pukul 5:00 petang. Sudah tiba masanya untuk aku balik.
Sedang aku mengemas barang, haerin tiba-tiba telefon aku dan aku pun mengangkatnya.
"Hello haerin? Kenapa ni?". Kata aku melalui telefon.
"Aku baru habis kerja ni, fikir nak ajak kau lepak kat atiny cafe". Katanya. Aku apa lagi onz je lah.
"Lepak? Boleh nanti aku datang". Balas aku lalu menamatkan panggilan.
"Byee semua". Ucap aku lalu pergi ke tempat letak kenderaan. Sejujurnya aku kena menuruni beberapa anak tangga untuk ke sana.
Aku pun terus masuk ke dalam kereta dan menandu ke atiny cafe. Setibanya di sana, aku pun masuk ke dalam dan ternampak haerin melambai ke arah aku.
"Hello haerin, mina, and the boyfriend and fiance, sorryy lambat". Kata aku lalu duduk di sebelah mina.
Haerin dan mina merupakan kawan baik aku sejak sekolah menengah lagi. Haerin masih bercinta dengan san manakala mina sudah bertunang dengan seonghwa.
Aku? Masih single sebab aku ingin menikmati kehidupan bujang aku sebelum berkahwin.
"Haa order lah hari ni aku belanja". Kata seonghwa dan kami pun mula memesan makanan.
Selepas itu, kami pun berborak seperti biasa.
"So macam mana life masing-masing? Lama kita tak lepak". Tanya mina.
"Aku macam biasa lah enjoy dengan dia ni, kalau bukan sebab san aku tak nak jadi personal assistant dia". Balas haerin. San hanya mencebik sahaja.
"Tak nak kawan sayang". Kata san sambil muncung. Fikir comel lah tu.
"Aku pula busy handle banyak kes, dah lah tadi baru je habis perbicaraaan kes dadah". Kata aku sambil mengeluh.
"Tak apa ni kan cita-cita kau dulu, so memang lah penat sikit". Kata mina pula.
"Aku kerja je lah dengan san, terfikir juga nak tunang tapi tunggu cuti sekolah nanti semua free". Kata haerin pula.
Kami pun meluangkan masa bersama-sama. Ahli ateez tak dapat datang sebab busy katanya.
Selepas habis makan, kelihatan seonghwa dan san sudah pun mabuk, so diaorang berdua terpaksa membawa boyfriend masing-masing balik.
Nasib aku tak minum banyak tadi. Aku pun terus memandu ke rumah.
"Eomma appa im home". Kata aku. Mereka berdua sedang mononton drama.
"Alright, kamu dah makan ke?". Tanya eomma. Aku hanya mengangguk lalu masuk ke dalam bilik:
Selepas melakukan rutin malam, aku merebahkan badan di atas katil. Aku terus tertidur kerana kepenatan.
+++
To be continue...
YOU ARE READING
[✔️] Backstabber of Her || Song Mingi
Fanfiction[ATEEZ SERIES] "You're cheater, why are you doing this to me? You have a mistress all this time?"- Jang Eunji- "Im sorry i cant endure it my dear, but im not gonna let you go"- Song Mingi- START: 21/3/2024 END: 4/4/2024 STATUS: COMPLETED ✅