22

28 2 18
                                    

Aku bangun pagi seperti biasa dan terus masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku bangun pagi seperti biasa dan terus masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri. Sejak aku bercerai dengan dayeon, aku menghalaunya keluar dari rumah.

Selepas mandi, aku terus bersiap dan memasak sarapan sendiri. Hari ini aku decide nak bawak eunji dan anak aku pergi everland. Dia dah minta kebenaran wonbin.

Aku terus memandu ke rumah eunji selepas makan. Setibanya di sana, aku terus menekan hon kereta. Dia pun membawa minjae dan duduk di seat hadapan.

"Eunji, dah lama saya tak nampak awak". Kata aku lalu menundukkan pandangan.

"S-saya pun sama mingi. Awak keluar ni isteri awak tak marah ke?". Katanya.  Aku hanya menggeleng.

"Saya dah bercerai dengan dayeon sebab ada perselisihan faham. Lagipun saya menyesal sebab tinggalkan awak dulu". Kata aku.

"Erm jom lah kita bergerak, boleh minjae main dengan papa dia". Katanya. Aku mengucup pipi gebu minjae dan terus memandu ke everland.

Setibanya di sana, aku pun meletakkan barang dan beratur untuk membeli tiket sambil mendukung minjae. Beberapa minit kemudian, kami pun masuk ke dalam.

"Awak nak main apa dulu?". Tanya aku. Dia mula melihat keadaan sekeliling.

"Jom kita tengok bahagian zoo dulu, saya nak tengok panda". Ajak eunji lalu menarik tangan aku ke bahagian haiwan.

Kami tiba di kawasan panda dan kami dilarang untuk membuat bising kalau tak dia terkejut. 

"Minjae, tengok tu ada panda". Kata aku lalu mendekatkan minjae ke ruangan panda itu. Nasib ada penghadang lut sinar.

"Pa...pa". Kata minjae perlahan. Aku membulatkan mata dan melihatnya.

"Anak papa cakap apa tadi?". Kata aku untuk memastikan sesuatu. Aku pasti dia memanggil aku 'papa'.

"Pa...pa". Kata minjae lagi dengan menunjukkan muka comelnya. Aku dengan geram terus mencium pipinya berkali-kali.

"Awak, minjae panggil saya papa tadi". Kata aku dengan teruja. Eunji yang mengambil gambar panda terus memandang aku.

"Yeke? So, minjae anak papa lah ni?". Kata eunji yang mendukungnya pula.

"Ma...ma ehe". Kata minjae lagi. Eunji pun teruja.

"Nampaknya minjae memang anak kita berdua". Kata aku. Dia hanya tersenyum dan kami mula berjalan-jalan.

"Awak, saya lapar lah. Jom pergi makan kedai burger kat situ". Ajaknya. Aku hanya bersetuju lalu pergi ke restoran burger itu.

Kami pun memesan dua burger daging berserta dengan air fresh orange. Aku terus mengambil makanan selepas buzzer berbunyi.

"Wahhh sedapnya burger ni". Kata eunji dengan teruja. Aku hanya tersenyum melihat gelagatnya.

"Dah lama kita tak makan macam ni kan. Lama sangat". Kata aku. Entah kenapa aku rasa sedih semacam.

"Awak nak tahu sesuatu benda tak". Kata eunji lagi. Aku terus mengelap mulutnya yang comot dengan sos.

"Apa dia?". Sahut aku sambil menikmati burger itu.

"Sebenarnya kan saya tak bahagia pun kahwin dengan wonbin. Bagi saya dia boring sangat and asyik busy je. Walaupun dulu awak busy, tapi awak mesti ada masa untuk spare time dengan saya". Kata eunji. Aku hanya tersentak mendengar kata-katanya.

"Ohh yeke? Ermm jom lah saya nak pergi namsan tower ni. Kita spend time kat situ pula". Ajak aku dan kami terus bergerak ke namsan tower. Minjae sudah pun terlena di dalam kereta sebab kepenatan.

Setibanya di sana, aku terus meletakkan minjae di dalam stroller dan terus menaiki lift untuk pergi ke cable car. Aku memang dah tempah tiket awal untuk ke sana.

Kami terus menaiki cable car. Aku pun menutup mata aku sebab aku agak gayat.

"Awak, nanti dah sampai puncak bagitahu tau". Kata aku. Eunji hanya menggelakkan aku.

"Perangai awak tetap tak berubah. Tetap gayat naik cable car hahahaha". Balas eunji lalu mentertawakan aku.

"Awak dah sampai puncak ni". Kata eunji lalu menggerakkan badan aku. Aku pun membuka mata lalu keluar dari cable car.

Aku terus membeli love lock dan menulis sesuatu.

"Jang eunji, saya nak mintak maaf sebab sakit kan hati awak. I thought lepas kita bercerai saya bahagia, but im totally wrong. Saya menyesal sebab ceraikan awak and sekarang keadaan saya terurus tanpa awak. Because of me i dont even be a good father for minjae. Im really sorry for that. Eunji, will you marry me again? I promise i will taking care of you and minjae". Luah aku sambil mengeluarkan cincin perkahwinan kami.

"Song mingi, i will accept you. Saya fikir bila berkahwin dengan wonbin kehidupan saya berubah. Tapi saya silap sama sekali. You are the person that deserve me. I love you mingi. Lets get married again". Balas eunji lalu mengucup bibir aku lembut.

Aku terus memegang tangannya dan mengunci lock yang aku beli di namsan tower.

"Dengan adanya kunci ni, saya harap hubungan kita akan berkekalan selamanya". Kata mingi. Kami pun meluangkan masa di tempat itu dalam beberapa jam.

+++

To be continue...

[✔️] Backstabber of Her || Song MingiWhere stories live. Discover now