15

23 2 13
                                    

"Tahniah puan song, puan sudah melahirkan anak lelaki"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Tahniah puan song, puan sudah melahirkan anak lelaki". Kata doktor itu. Aku terus mendukung anak aku dan melihatnya.

"Comelnya anak mama ni". Kata aku lalu mengucup pipinya perlahan. Badannya menggeliat sedikit sebab baru menangis.

"Biar saya bawa anak puan untuk pemeriksaan lebih lanjut ye". Kata doktor itu lalu aku dibawa ke ward biasa. Kelihatan kawan-kawan sedang menunggu aku.

"Eunji, kau Okayy tak?". Tanya haerin yang risau dengan keadaan aku.

"Aku Okayy je, doktor tengah check anak aku". Balas aku. Aku baru perasan yang ahli ateez pun ada disini.

"Mingi mana? Dia tak temankan kau ke?". Tanya jongho. Aku hanya melepaskan keluhan berat lalu menggeleng.

"Aku dah nasihat kat mingi tu tinggalkan dayeon lepas kahwin dengan kau, tapi still juga nak dekat perempuan tu". Kata yunho dalam keadaan marah.

"Its Okayy yunho, aku faham yang dia kahwin dengan aku sebab nak sedapkan hati parents dia je". Kata aku. Tiba-tiba nurse membawa anak aku masuk ke dalam.

"Tahniah puan, anak lelaki puan sihat dan tiada pendarahan berlaku semasa proses bersalin". Kata jururawat itu. Aku hanya tersenyum.

"Baiklah, terima kasih nurse". Ucap aku. Aku perasan yang hongjoong asyik merenung dia.

"Kau pahal tenung nurse tu? Gatal eh mata". Kata seonghwa yang menyiku kawannya itu.

"Alaa biar lah, aku pun nak cari jodoh juga. Dia nampak hot apa". Kata hongjoong. Ada aku pukul juga dia ni.

"Tak padan dengan orang tua". Kata yeosang dengan perlahan, tetapi masih boleh didengari.

Semasa kami berborak, mingi pun sudah tiba di hospital. Aku menjelingkan mata apabila melihatnya.

"Awalnya sampai, kenapa tak sampai lambat lagi?". Kata wooyoung. Dia terus pergi ke arah aku.

"Hey eunji, awak okayy?". Tanya mingi lalu memegang tangan aku, tetapi aku menepisnya sebab masih marah dengannya.

"Saya Okayy, anak saya pun sama". Balas aku. Dia pun mendukung minjae, anak lelakinya.

"Hello minjae, ni papa ni". Kata mingi lalu bermain dengannya.

"Mingi, saya tetap nak bercerai dengan awak. Saya kecewa dengan awak kali ini. Awak hidup lah dengan scandal awak tu". Kata aku lalu mengambil minjae daripadanya.

"No eunji, im not gonna let you go. You are mine". Katanya lagi.

"Not anymore. See you in court mingi". Kata aku. Dia hanya mendengus kasar lalu keluar dari ward aku.

"Wow eunji, thats a good one". Kata san. Aku hanya tergelak.

"Tak apa, dia nak sangat dengan dayeon tu. Biar lah mingi kahwin dengan dia. Aku tak kesah". Kata aku dan kami pun meluangkan masa sehingga larut petang.

 Kata aku dan kami pun meluangkan masa sehingga larut petang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Well, kalau dia nak bercerai sangat, i will divorce her". Kata aku lalu masuk ke dalam kereta.

"Baby, lets go cari barang kahwin kita". Kata dayeon. Aku terus mengucup bibirnya.

"Lets go and i love you so much baby. You are better than eunji". Kata aku pula. Dia terus menunjukkan senyuman sinis.

"Of course, daddy. You are gonna be happy with me". Katanya dan kami pun meluangkan masa bersama-sama.

+++

To be continue...

[✔️] Backstabber of Her || Song MingiWhere stories live. Discover now