Hari ini merupakan hari minggu jadi aku mengambil keputusan untuk membawa minjae berjalan-jalan.
Selepas memandikan minjae, aku terus bersiap bersamanya dan turun ke bawah. Kelihatan eomma sedang menyediakan sarapan pagi.
"Morning eunji and cucu halmoni". Kata eomma lalu mendukung minjae. Aku terus duduk dan makan.
"Kamu nak pergi jalan-jalan ke nanti?". Tanya appa yang bersarapan bersama-sama aku.
"Haah, pergi dengan wonbin. Takkan eunji nak dukung minjae sorang-sorang". Balas aku. Eomma dan appa hanya bersetuju. Kalau dengan wonbin mereka berdua percaya sedikit.
Selepas makan, aku mendengar bunyi hon kereta dari luar rumah. Nampaknya dia sudah sampai.
"Eomma appa, eunji pergi dulu ye". Kata aku lalu membawa beg dan mendukung minjae masuk ke dalam kereta wonbin. Aku terus duduk di seat hadapan.
"Sorry tau aku lambat sikit, jalan sesak tadi". Kata wonbin.
"Tak apa, kau nak bawak aku pergi mana ni?". Tanya aku. Dia terus memandu ke sesuatu tempat.
"Shopping mall je. Aku tahu kau dah lama tak beli barang kan". Balas wonbin. Dia terus fokus memandu ke shopping mall.
Beberapa minit kemudian, kami pun sudah sampai di shopping mall. Aku terus meletakkan minjae di stroller dan berjalan bersama wonbin.
"Kau nak pergi mana?." Tanya wonbin. Aku pun berjalan dan melihat keadaan sekeliling.
"Pergi parkson dulu lah, aku macam dah lama tak beli kasut baru". Cadang aku dan kami terus berjalan ke sana.
Aku rasa pelik pula berjalan dengan lelaki lain, walaupun wonbin kawan baik aku sejak sekolah lagi. Mungkin dulu aku selalu spend time dengan mingi agaknya.
Sejujurnya aku masih merindui mingi. Walaupun dia sanggup menduakan aku, tetapi dia layan aku dengan baik sekali. Kesian pula minjae membesar tanpa seorang ayah.
"Ermm wonbin, kau rasa lah high heels ke sport shoes?". Tanya aku kepada wonbin dengan menunjukkan kasut yang aku berkenan.
"Disebabkan kau ni tak lah tinggi mana, apa kata kau ambil high heels". Balas wonbin. Aku terus memukul badannya kuat.
"Kau kata aku pendek kan". Kata aku. Dia hanya tergelak. Selepas membayar, kami terus keluar dari shopping mall sebab wonbin ajak dinner kat luar.
"Ehh kita nak dinner mana ni?". Kata aku dengan perlahan sebab anak aku sudah tidur.
"Briize cafe. Aku ada tempah table untuk kita kat situ". Ajak wonbin. Dia terus memandu ke sana.
Setibanya di sana, kami disambut baik oleh pekerja-pekerja disitu.
"Selamat datang encik, ada buat tempahan ke?". Tanya pekerja itu. Wonbin hanya mengangguk.
"Ada, nama park wonbin. Tempahan untuk dua dewasa dan seorang bayi". Kata wonbin. Pekerja itu terus membawa kami ke meja kami.
Aku pun duduk di hadapan wonbin. Nampaknya makanan sudah terhidang untuk kami berdua.
"Macam mana awak tahu saya suka steak ni?". Kata aku lalu menikmati makanan tersebut.
"Aku tahu lah, kan kita kawan dulu". Balasnya dan kami pun makan seperti biasa. Tiba-tiba ada lagu berkumandang semasa kami makan.
"Eunji, aku nak cakap something ni." Kata wonbin lalu memberikan sejambak bunga ros kepada aku.
Aku yang tidak tahu apa-apa hanya mampu tergamam sahaja.
"Jang eunji, aku tahu yang sebelum ni kau dah disakiti oleh ex husband kau. So, aku rasa kau tak patut terima semua tu sebab you are so precious to me. Actually, aku dah lama simpan perasaan kat kau since kita sekolah lagi. I know you still love your ex husband but i really love you eunji. I promise i will taking care of you and minjae like my own. Will you marry me?". Kata wonbin lalu mengeluarkan sekotak cincin berlian di hadapan aku.
"Alright wonbin, saya akan terima lamaran awak since im so lonely and minjae needs a father". Kata aku lalu dia terus mengucup bibir aku lembut.
"I love you". Ucapnya lalu kami pun balik ke rumah. Setibanya di rumah, aku terus masuk ke bilik dan meletakkan minjae di atas katilnya.
Entah kenapa aku terima lamaran wonbin macan tak ada perasaan. Maybe aku penat sangat kot. Aku pun merebahkan diri di atas katil lalu tertidur.
+++
To be continue...
YOU ARE READING
[✔️] Backstabber of Her || Song Mingi
Fanfiction[ATEEZ SERIES] "You're cheater, why are you doing this to me? You have a mistress all this time?"- Jang Eunji- "Im sorry i cant endure it my dear, but im not gonna let you go"- Song Mingi- START: 21/3/2024 END: 4/4/2024 STATUS: COMPLETED ✅