DUA MINGGU KEMUDIAN
Hari ini merupakan hari yang terpenting buat aku, di mana aku akan menjadi isteri mingi yang sah. Tak sangka aku akan berkahwin.
Walaupun mingi ini pilihan keluarga, tetapi aku bangga dengan keputusan ini. Dia seorang yang gentleman dan baik hati.
Aku sedang merenung diri aku di cermin. Aku berasa agak gementar dan gembira dalam masa yang sama.
"Hi eunji". Sapa haerin dan mina lalu masuk ke dalam bilik aku. Mereka terus datang ke arah aku.
"Tahniah eunji, awal kau naik pelamin ni uhuks". Kata mina dengan dramatik. Aku hanya tergelak.
"Kau kan nak kahwin dengan seonghwa tak lama lagi, sabar lah". Balas aku lalu memegang tangannya.
"Aku ni nak kahwin dengan san dia nak enjoy lagi". Kata haerin pula.
"Tak apa, even aku dah kahwin pun, kita still berkawan sampai bila-bila". Kata aku pula lalu memeluk bahu mereka berdua.
Tiba-tiba appa masuk ke dalam bilik aku. Rasanya masak untuk vowe.
"Eunji, appa ganggu kamu ke? Sudah tiba masanya". Kata appa. Aku hanya akur lalu mengikutinya. Haerin dan mina mengambil tempat duduk.
Aku merangkul lengan appa semasa berjalan di aisle. Semua orang bersorak untuk aku. Kelihatan mingi sudah berdiri di hadapan sambil tersenyum.
"Mingi, jaga anak saya baik-baik ye". Kata appa lalu menyerahkan aku kepada mingi.
"Baiklah appa". Balas mingi lalu memegang kedua-dua tangan aku. Kami memandang sesama sendiri.
Kami pun mula bersumpah di hadapan paderi.
"In the name of god, both of you are husband and wife". Kata paderi itu. Mingi menyarungkan cincin perkahwinan aku dan dia mengucup bibirku.
Semua orang mula bersorak untuk kami berdua, terutamanya kawan-kawan aku dan ahli ateez. Selepas itu, kami pun mula melayan tetamu kami.
"Hi eunji, congrats. Nampaknya aku dah terlambat". Kata seorang lelaki yang aku kenali, wonbin merupakan kawan aku semasa di university.
"Hi wonbin, lama tak jumpa awak". Balas aku. Setahu aku dia bekerja sebagai musician.
"Saya agak busy kebelakangan ini. Hi mingi, saya park wonbin. Kawan university eunji". Kata wonbin lalu mereka berdua berjabat tangan.
"Nice to meet you wonbin. Saya kenal awak, lagu awal sangat terkenal. Saya sukakannya". Kata mingi. Dia hanya tersenyum.
"Thanks mingi, saya pergi makan dulu ye, lapar". Balas wonbin lalu dia pun pergi menjamu selera.
Tiba-tiba ada seseorang perempuan datang ke arah kami. Dia kawan mingi agaknya.
"Congrats mingi, and my name is kim dayeon. Saya bekerja sebagai model". Kata seorang perempuan yang agak arrogant lalu bersalaman dengan aku.
"Nice to meet you dayeon. Saya harap awak suka dengan wedding kami". Kata aku. Dia hanya menjelingkan mata.
"Whatever, okayy je tempat ni". Balas dayeon lalu meninggalkan kami berdua.
"Kawan awak memang macam tu ke?". Kata aku. Mingi hanya mengangguk.
"Yes, dia kalau dalam period memang emotional sikit, tak apa lah jom kita jumpa kawan kita". Ajak mingi.
Kami terus pergi ke ahli ateez kerana mereka sedang makan di satu meja khas. Member kena layan dengan baik.
"Hello korang". Sapa aku lalu duduk bersama mereka semua.
"Hello, anywayy congrats my friend. Tak sangka kau yang penakut dah kahwin huhu". Kata yunho yang berpura-pura sedih.
"Ehh tu dulu. Sekarang aku dah berani tau". Kata mingi. Aku hanya tergelak melihat gelagatnya.
"Sayang, kita kahwin esok eh". Gurau seonghwa kepada mina.
"Kalau macam tu kita pun kahwin juga lah baby". Kata san pula. Ada ada je lah diaorang ni.
Kami pun meluangkan masa bersama-sama sehingga habis wedding.
+++
To be continue...
YOU ARE READING
[✔️] Backstabber of Her || Song Mingi
Hayran Kurgu[ATEEZ SERIES] "You're cheater, why are you doing this to me? You have a mistress all this time?"- Jang Eunji- "Im sorry i cant endure it my dear, but im not gonna let you go"- Song Mingi- START: 21/3/2024 END: 4/4/2024 STATUS: COMPLETED ✅