Aku baru sahaja dapat nombor telefon mingi. Aku menarik nafas dalam-dalam lalu mula mesej dia.
To: mingi 🍁
Hi
Ni eunji
Esok saya nak jumpa awak boleh? You know for berkenalanBeberapa minit kemudian, aku dapat mesej daripadanya. Aku terus melihatnya.
From: mingi 🍁
Hi eunji
Boleh, jumpa di company saya esok, nanti saya hantar location📍Song empire
Aku hanya melepaskan keluhan berat lalu memandang siling. Aku harap ada jawapan disana.
"Eunji, Seriously kau akan kahwin tak lama lagi? Why eh, dari dulu cakap tak nak kahwin". Gumam aku sendirian.
Aku terus mengiringkan badan aku dan menyarungkan selimut. Good night eveyone, time to sleep.
KEESOKAN HARINYA
Aku bangun dari katil dan melakukan rutin pagi seperti biasa. Aku mengenakan blouse yang simple dan turun ke bawah.
"Morning eomma, masak apa ni?". Tanya aku.
"Morning sayang, eomma masak english breakfast je". Balas eomma dan appa pun duduk disebelah kami.
"Eunji, kamu dah contact mingi ke?". Kata appa. Aku hanya mengangguk.
"Dah, hari ini nak jumpa dia kat company dia". Balas aku. Appa hanya tersenyum.
"Baiklah, hati-hati". Kata eomma. Selepas makan, aku terus keluar dari rumah dan terus ke song empire.
Setibanya di sana, aku terkejut melihat betapa hesarnya bangunan ini. Sesat nanti kalau tak jumpa jalan.
Aku terus masuk ke dalam dan berjalan ke kaunter pertanyaan. Eomma pernah cakap malu bertanya sesat jalan.
"Excuse me, saya ada-". Aku ingin menghabiskan ayat aku, tiba-tiba seseorang memanggil aku.
"Cik Jang". Panggil seseorang yang mukanya seperti eric the boyz.
"Ye saya? Macam mana awak tahu nama saya?". Kata aku dengan pelik.
"Saya eric, pembantu tuan song. Cik Jang boleh pergi ke lounge tingkat 10". Katanya. Aku hanya akur lalu menaiki lift ke sana diiringi oleh eric.
Setibanya di lounge, aku pun duduk di sofa itu. Eric menghidangkan jus oren dan snack untuk aku menunggu mingi. Ada meeting katanya.
Satu jam kemudian, kelihatan ada seorang lelaki tinggi lampai yang berjalan ke arah aku. Mingi ke ni?
"Ohh hii". Sapa aku. Dia hanya tersenyum.
"Awak eunji kan? Nama saya song mingi, just call me mingi". Katanya lalu menghulurkan tangannya ke arah aku untuk bersalaman. Aku menyambut salamannya.
"Yes i am, Jang eunji nice to meet you". Balas aku. Dia pun duduk di hadapan aku.
"Maaf lambat, saya ada meeting tadi". Katanya. Aku hanya mendiamkan diri. Sejujurnya aku tak suka lelaki yang tidak punctual.
"Okayy well mingi saya rasa awak dah tahu yang parents kita nak satukan kita berdua, awak setuju ke?". Kata aku.
"To he honest, saya kurang setuju, tapi saya jenis dengar cakap appa saya so saya terpaksa setuju". Balasnya.
"Saya pun tak setuju sebab awak bukan ideal type saya. So, i got to go, byee". Kata aku lalu keluar dari syarikatnya.
Aku tengok mingi ni pun macam garang sangat. Tak tahu lah dia ni baik ke tidak.
"Urghh tak guna betul perempuan tu". Kata aku lalu menghentak meja dengan kuat.
"Sabar tuan song". Kata eric yang menenangkan aku.
"Just wait and see eunji, you will fall for me". Kata aku sendirian lalu masuk ke dalam office.
+++
To be continue...
YOU ARE READING
[✔️] Backstabber of Her || Song Mingi
Hayran Kurgu[ATEEZ SERIES] "You're cheater, why are you doing this to me? You have a mistress all this time?"- Jang Eunji- "Im sorry i cant endure it my dear, but im not gonna let you go"- Song Mingi- START: 21/3/2024 END: 4/4/2024 STATUS: COMPLETED ✅