11

19 4 12
                                    

"Baby, im home"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Baby, im home". Kata mingi. Aku yang sedang menonton drama terus mengambil jaket dan beg tangannya.

"Awak mandi lah dulu, saya hidangkan dinner sekejap". Kata aku lalu membawa jaket mingi ke laundry room.

Aku menghidu bau jaketnya dan melakukan reaksi muka pelik. Kenapa bau perfume perempuan? Setahu aku perfume aku tak bau macam ni.

Aku hanya membiarkannya sahaja dan meletakkan ke dalam bakul baju. Aku terus ke dapur dan menghidangkan dinner.

Beberapa minit kemudian, mingi terus turun dari bilik dengan berpakaian tidur. Hari ini aku masak dakgalbi.

Semasa makan, aku terperasan ada beberapa helai rambut berada di atas bahunya. Setahu aku tu bukan rambut aku.

"Sayang, what is that?". Tanya aku lalu mengambil rambut di atas bahunya. Dia seperti terkejut melihatnya.

"Saya rasa ni rambut awak ni. Mungkin gugur masa awak lipat baju tadi". Balas mingi. Kami pun makan seperti biasa.

Selepas makan, mingi terus masuk ke dalam bilik sebab penat. Aku pula kena cuci pinggan. Aku asyik terfikir, mingi ada perempuan lain ke?

Aku naik ke bilik dan ternampak mingi sudah pun tertidur. Aku rasa aku nak melakukan sesuatu.

Aku mengambil telefon mingi secara senyap-senyap dan membuka aplikasi whatsapp. Aku melihat chat dan tiada apa yang pelik disitu. Dia hanya chat kawan sekerja dia je.

Aku ternampak badan mingi bergerak dan terus meletakkan telefonnya kembali. Dia membuka matanya dan terus memandang aku.

"Awak tak tidur lagi ke?". Tanya mingi. Aku hanya menggeleng.

"Belum, sebab saya baru je habis cuci pinggan. Awak tidur lah". Kata aku. Mingi pun memusingkan badannya lalu tertidur.

Aku terus baring disebelahnya lalu tertidur. Mungkin aku ni banyak berfikir kot.

KEESOKAN HARINYA

Aku bangun pagi seperti biasa dan melakukan rutin pagi bersama mingi. Selepas bersiap, aku terus turun ke bawah dan memasak sarapan.

Beberapa minit kemudian, aku menghidangkan sarapan dan mingi pun sudah bersedia untuk pergi kerja.

"Hmm sayang, nak tanya soalan boleh tak?". Tanya aku. Dia terus memandang aku.

"What is it?". Sahutnya. Aku hanya melepaskan keluhan perlahan.

"Do you love me?". Kata aku. Mingi terus memegang tangan aku.

"Of course baby, kenapa cakap macam tu? Kalau saya benci awak dah lama saya dera awak tau". Kata mingi.

"Bukan apa lah, cuma saya rasa ada bad instinct pasal awak, sorryy tau sebab saya macam rasa awak ada perempuan lain je". Kata aku. Mingi terus memeluk aku erat.

"No sayang, saya ada awak sorang je. Dont worryy okay. Jom pergi kerja, tak baik tau fikir macam tu nanti anak kita pun sedih nanti". Balas mingi dan kami pun pergi kerja bersama-sama.

Setibanya di tempat kerja, aku terus masuk ke dalam office dan melakukan kerja seperti biasa. Aku membuka laptop dan menyiapkan laporan kes yang perlu aku hantar.

Semasa membuat kerja, ada idea tiba-tiba terlintas dalam fikiran aku. Aku terus menelefon haerin.

"Hello hae, kau busy ke?". Tanya aku melalui telefon. Aku mendengar bunyi yang kurang enak disitu.

"Ermm yess eunji, aku tak ermm busy sangat ermm". Balasnya.

"Aku fikir nak letak gps kat phone mingi, sebab aku dah start ada trust issue dengan dia". Kata aku.

"Ohh macam tu apa kata kau ermm jumpa aku lepas kerja, ajak mina sekali". Kata haerin. Aku pun bersetuju.

"Alright, sorryy ganggu kau sedap dengan san, byee". Kata aku lalu menamatkan panggilan. Muka aku mula merona merah apabila mendengarnya mendesah sedikit.

Nasib kawan and aku dah biasa dengan perangai dia yang kadang-kadang menggatal tu. Aku pun menyiapkan kerja sehingga waktu kerja habis.

+++

To be continue...

[✔️] Backstabber of Her || Song MingiWhere stories live. Discover now