13

21 3 14
                                    

Aku baru sahaja balik rumah dan rebah di atas sofa

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku baru sahaja balik rumah dan rebah di atas sofa. Aku mengusap perut aku yang semakin membesar. Penat juga sebab banyak berjalan tadi.

Aku perlahan-lahan naik ke bilik dan menukar pakaian untuk masak dinner malam ni. Mingi request nak makan spaghetti carbonara.

Aku pun terus menyediakan bahan dan mula memasak. Beberapa minit kemudian, suami aku pun pulang ke rumah.

"Sayang, im home". Katanya. Aku hanya tersenyum ke arahnya.

"Awak naik lah ke bilik dulu, saya nak siapkan makan malam". Kata aku. Dia hanya akur lalu melakukan rutin malam.

Selepas aku menghidangkan makanan, mingi pun turun ke bawah. Kami pun makan bersama-sama. Aku rasa aku nak buka telegram malam ni.

Selepas makan, kami terus naik ke bilik. Aku terus ke meja dan membuka laptop aku.

"Sayang ada kerja ke malam ni?". Kata mingi lalu merangkul leher aku dari belakang.

"Yes, hari ini busy sikit lah banyak kes. Awak baring lah dulu". Balas aku. Dia pun baring di atas katil sambil bermain dengan telefonnya.

Tanpa membuang masa, aku terus membuka telegram dan mendaftar masuk akaun mingi. Tiba-tiba ada mesej daripada Mr. Kim.

Dia menghantar gambar seorang perempuan yang agak panas. Boleh tahan sweet ye chan mereka berdua ni siap guna panggilan "baby" lagi.

Aku dapat rasakan yang Mr. Kim ini merupakan dayeon, seorang doktor dan kawan mingi semasa sekolah. Sebab gambar dayeon yang panas dihantar dalam chat ini.

Aku terkejut apabila mingi sudah lama ada kekasih gelap sebelum dia mengahwini aku lagi. Dia memang manusia bertopengkan syaitan.

Aku sudah muak membaca chat mereka berdua dan terus tutup laptop. Aku terus baring disebelah mingi dan menyarungkan selimut di badan aku.

"Sayang, whats wrong?". Kata mingi yang ingin memelukku. Aku terus menepis tangannya.

"Nothing, kalau awak rasa handphone tu penting then im going to sleep". Kata aku lalu tertidur.

Aku harap tiada apa yang berlaku pada hari esok.

KEESOKAN HARINYA

Aku bangun dari katil dan kelihatan mingi tiada disebelah aku. Aku terus masuk ke dalam toilet dan membersihkan diri.

Selepas mandi, aku mengenakan pakaian yang sesuai dan turun ke bawah. Hari ini aku tidak kerja sebab ada janji temu dengan doktor.

Aku turun ke bawah dan ternampak mingi sedang menyiapkan sarapan. Cehh nak ambil hati aku lah tu.

"Baby, im so sorry sebab tak layan awak. Jom kita sarapan sama-sama". Kata mingi lalu menghidangkan pancake untuk aku.

"Anak papa cepatlah lahir, tak sabar nak jumpa kamu". Kata mingi lalu mengusap-usap perut aku dan mengucupnya.

Semasa makan, tiba-tiba telefonnya berdering. Aku menjelingkan mata apabila melihat Mr. Kim telefon.

"Hold on ye baby, nak pickup call". Kata mingi lalu menelefonnya. Selepas itu, dia terus ke meja makan kembali.

"Sayang, saya balik lambat tau hari ini. Ada hal kat office". Katanya. Aku hanya tersenyum nipis.

"Its Okayy, awak pergi lah tidur sana terus. Saya pergi checkup dengan kawan hari ini". Kata aku lalu keluar dari rumah. Haerin sudah menunggu aku.

"Kau Okayy tak? Nampak barai je". Kata haerin lalu memandu ke klinik.

"Entah lah, serabut aku semalam baca chat diaorang. Haih dasar fake lelaki tu, menyesal aku kahwin dengan dia". Marah aku.

"Sabar eunji, kita jumpa mina dulu and then pergi checkup". Balas haerin. Betul kata dia aku kena sabar, nanti anak aku sedih pula.

Setibanya di klinik, mina sudah sampai terlebih dahulu sebab rumah dia dekat dengan klinik tu. Kami masuk ke dalam dan checkup berjalan seperti biasa.

+++

To be continue...

[✔️] Backstabber of Her || Song MingiWhere stories live. Discover now